Citat:
Du har rätt i att döden är att föredra före de vidriga biverkningar du har sett. Skulle jag också tycka.
Hur länge sitter dessa i förresten dessa efterspel eller vad man ska kalla det, dreglet och det andra alltså? Men det kanske är olika från fall till fall? Olika elstyrka?
Men har du nåt hum om varför du inte blev bättre när du fick sjukersättning osv?
Vad skönt det måste vara att bara kunna borsta av sig okunnigt folks tyckande och menande.
Jag kan inte det och det är mycket därför jag trivs bäst i eget sällskap. Har hört så mycket dumt i
mitt liv så det räcker nu. Själv är bäste dräng, som det heter.
Ja det är bedrövligt så lite dom vet de där s.k. professionella (med utbildning och höga löner).
Har du aldrig funderat på att jobba på nån slags psykmottagning? Det är ju folk med din erfarenhet som borde göra det ju. Jag menar inte som psykolog eller liknande, som vårdare eller vad det nu kan heta, gå runt ock snickesnacka lite med patienterna på deras nivå. Förutom din erfarenhet så uttrycker du dig väldigt bra. Du kan "tala med präster på prästers vis och med bönder på bönders vis".
Jag känner en som jobbade utan någon lång utbildning på en psyk.klinik men hon slutade pga personals beteende. (Äckligt skitsnack om patienter bl a).
Jag säger det igen, världen behöver såna som dig. Har du ingen som skulle bli ledsen och tom i själen
om du försvann?
Jadå, jag har hittat min livsstil som jag mår bäst av och saknar ingen. Jo mormor isåfall men hon dog av ålder för 30+ år sen
Jag brukar också förutse det som går att förutse, detta var en miss i protokollet bara. (Eljest kan det gå åt helvete så man måste ha med folk att göra
)
Vattnet har fått sippra lite dygnet runt de senaste dagarna. Men precis när jag äntligen skulle somna sist kom jag på att kranen nog var helt åtdragen efter disk men då tänkte jag att det nog skulle klara sig några timmar, tji fick jag... Äh det tinar nog snart.
Nu ska jag ut och snabbrasta jycken i -20, brrrr.
Hur länge sitter dessa i förresten dessa efterspel eller vad man ska kalla det, dreglet och det andra alltså? Men det kanske är olika från fall till fall? Olika elstyrka?
Men har du nåt hum om varför du inte blev bättre när du fick sjukersättning osv?
Vad skönt det måste vara att bara kunna borsta av sig okunnigt folks tyckande och menande.
Jag kan inte det och det är mycket därför jag trivs bäst i eget sällskap. Har hört så mycket dumt i
mitt liv så det räcker nu. Själv är bäste dräng, som det heter.
Ja det är bedrövligt så lite dom vet de där s.k. professionella (med utbildning och höga löner).
Har du aldrig funderat på att jobba på nån slags psykmottagning? Det är ju folk med din erfarenhet som borde göra det ju. Jag menar inte som psykolog eller liknande, som vårdare eller vad det nu kan heta, gå runt ock snickesnacka lite med patienterna på deras nivå. Förutom din erfarenhet så uttrycker du dig väldigt bra. Du kan "tala med präster på prästers vis och med bönder på bönders vis".
Jag känner en som jobbade utan någon lång utbildning på en psyk.klinik men hon slutade pga personals beteende. (Äckligt skitsnack om patienter bl a).
Jag säger det igen, världen behöver såna som dig. Har du ingen som skulle bli ledsen och tom i själen
om du försvann?
Jadå, jag har hittat min livsstil som jag mår bäst av och saknar ingen. Jo mormor isåfall men hon dog av ålder för 30+ år sen
Jag brukar också förutse det som går att förutse, detta var en miss i protokollet bara. (Eljest kan det gå åt helvete så man måste ha med folk att göra
)Vattnet har fått sippra lite dygnet runt de senaste dagarna. Men precis när jag äntligen skulle somna sist kom jag på att kranen nog var helt åtdragen efter disk men då tänkte jag att det nog skulle klara sig några timmar, tji fick jag... Äh det tinar nog snart.
Nu ska jag ut och snabbrasta jycken i -20, brrrr.
Jag vet faktiskt inte, de brukar få behandlingen tidigt på morgonen och de brukar bli matade av personal vid middagstid iaf.. dagen efter brukar de värsta vara borta men de är fortfarande zombies. Jag kan säga att jag förstår att det är fotoförbud på psykiatrin, vården skulle nog inte vilja att bilder på ECT behandlade patienter kom ut till allmän beskådan, även om patientens identitet skyddas.
Det värsta av allt är väl att vården kan göra det här mot folks vilja om de är på tvångsvård.. jag har ingenting emot tvångsvård och tvångsåtgärder, men när ingreppen har permanenta biverkningar så är det vidrigt. Speciellt när biverkningarna kan innefatta att man glömmer sina egna vänner..
Jag började må bättre när jag fick igenom sjukersättningen och allt blev lugnare i mitt liv, men sen hamnade jag i en djup svacka då min medicin helt plötsligt utgick när min läkare var på semester.. stod utan medicin i en månad och efter det blev allt kaos. Läkaren lovade guld och gröna skogar som vanligt.. "blir det värre så finns vi här för dig, i värsta fall kan vi lägga in dig så du får hjälp att må bättre", jo men visst.. har aldrig mått så dåligt och aldrig blivit så ignorerad som tiden på avdelningen. Förvaring bland fullständigt inkompetenta människor.. det är vad det är. Tyvärr.
Ja det är nog en styrka jag har, jag bryr mig verkligen inte vad andra tycker. Förutom mina vänner förstås, men jag har inga vänner som vill mig något ont, de är valda med omsorg. Förstår dig fullt ut! Jag har 4 nära vänner, de andra har jag rensat bort ur mitt liv av liknande orsaker.
Nej jag skulle aldrig kunna arbeta med människor, jag blir mentalt dränerad av att umgås fysiskt med människor. Är dessutom tusen gånger bättre på att uttrycka mig via text än jag är muntligt, när jag skriver behöver jag inte tänka på kroppsspråk, ansiktsuttryck, tonläge och såna saker.. jag kan dessutom redigera innan jag skickar.
Tack <3 Jodå jag har både vänner och föräldrar som kommer sakna mig, men ingen av dem vill att jag ska må som jag gör. De vet att jag lider, så de flesta är redo att låta mig gå.
Skönt att du hittat en livsstil som funkar för dig!

Haha igenkänning på den.. "gå åt helvete så man måste ha med folk att göra"
håller tummarna att ingenting fryser sönder!Fy fasen, he lät kallt!
Vi börjar hamna lite utanför ämnet, vill du svara på det här kan du göra det i PM så slipper vi kanske en utskällning
(ironi)