2023-12-07, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Det är många som säger att det fungerar, men det är också många som vittnar om biverkningarna. Tro mig, jag har gjort en hel del research i ämnet eftersom det var det enda psykiatrin hade kvar att erbjuda när jag bad dom dra åt helvette. Det värsta av allt var att läkarna satt och ljög mig rakt upp i ansiktet och hävdade att det inte finns några biverkningar.

Minnesförlust är inte den enda biverkningen människor rapporterar om, de finns även de som börjat få migrän efteråt men som aldrig haft det innan, det finns som upplever att hjärnan är klart slöare efteråt tex har jag en bekant som pluggade 2 ämnen parallellt som fick sluta med ena ämnet efteråt då han inte längre klarade av det.

Du kan ju läsa det här och berätta om du är sugen på att testa...

Vad säger du November? Är du sugen på att testa?

Jag är ju inte November, men detta låter vidrigt!!! De som utsätter sig måste vara helt ovetande.
Jag är som du en sån som forskar i sånt jag inte vet något om innan jag tackar ja, Gud ske pris!
Citera
2023-12-07, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Benzo kan vara bra vid akuta åtgärder. Men att använda det dagligen gör mer skad än nytta!
Tyvärr finns inte KBT, DBT, annan terapi i den utsträckning som behövs.
Det finns andra mediciner man först provar innan benzo ens kommer på tal!
Tyvärr är många av de som mår psykiskt dåligt hänvisade till den svarta marknaden. Så det blir moment 22.
Finns ingen bra vård idag för de med ångest, oavsett vad som påstås.
De blir på sin höjd inlåsta på en psykavdelning någon vecka och sen körs de runt i systemet.
Finns självfallet privatvård vilket inte alla har råd med..

Psyk medicin är livsfarligt då den kan ges till patienter utan provtagningar, utredningar mm. utav läkarna. Ta t.ex andra mediciner t.ex hjärtmediciner, Insulin osv. Kan och får endast ges till patienter där man tagit prover eller andra tester. Det finns inga riktlinjer tydligen inom den medicinska psykvården. Det verkar som psykvården fortfarande bedriver kvacksalveri inom läkarkåren. Psykvården bedriver inkompetenta medicinska behandlingar. Jag undrar om läkarna inom psykvården själva knaprar/äter psykmedicin dagligen!
Citera
2023-12-07, 06:53
Medlem
perifärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Människor måste lära sig att ångest inte är farligt och att man inte dör av det.

Ett lika 'käckt' som oempatisk och utslitet påstående.
Ingen dör av smärta som sådan heller men nog strävar vården efter att lindra sådan.
Senast redigerad av perifär 2023-12-07 kl. 07:06.
Citera
2023-12-07, 08:20
Medlem
Är inte för ett förbud men benzo är den värsta drogen jag varit beroende av och det tar år att repa sig efter ett långt benzo missbruk och har man tagit det i många år så repas man inte 100% utan kommer få leva med skador på psyket resten av livet mer eller mindre.

Visst benzo kan hjälpa kortsiktigt men skapar alltid mer ångest!

Känner flera gamla heroinister som samtidigt gått på benzo och 9/10 håller nog med om att benzo har skadat dom mer än heroinet.

Ät så lite psyk "mediciner" som möjligt för nästan alla preparat skadar mer än hjälper.
Citera
2023-12-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det är inte så att jag saknar erfarenhet av cannabis. Det kan ge grym ångest och paranoia, det är inte ens ovanligt. Behöver ju inte vara så att man drabbas av psykos för det. Men nojja är väl helt normalt av cannabisbruk. Verkligen inget att bruka under akut ångest.

Vad jag vet dör inga av cannabisbruk. Vad det nu har med saken att göra. Med det sagt är jag ingen legaliseringsförespråkare, men jag tycker att personligt bruk och kanske till och med odling för personligt bruk borde vara lagligt.

Benzo kan nog behövas men jag läser oxå här om vilket helvete det är att ta sig ur. Och flödderfolk är bra knepiga.

Håller med dig helt och hållet.
Benso ”förbjöds” att säljas i den ort jag växte upp i av anledning att flödder ställde till med onödiga konflikter, samvetet blir ju som bortblåst.
Tror egentligen inte att något preparat är bra för att trycka bort något som kroppen försöker tala om, tyvärr finns ingen psykvård kvar och därför blir piller svaret.
Citera
2023-12-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Är inte för ett förbud men benzo är den värsta drogen jag varit beroende av och det tar år att repa sig efter ett långt benzo missbruk och har man tagit det i många år så repas man inte 100% utan kommer få leva med skador på psyket resten av livet mer eller mindre.

Visst benzo kan hjälpa kortsiktigt men skapar alltid mer ångest!

Känner flera gamla heroinister som samtidigt gått på benzo och 9/10 håller nog med om att benzo har skadat dom mer än heroinet.

Ät så lite psyk "mediciner" som möjligt för nästan alla preparat skadar mer än hjälper.

Tråkigt att bensos rykte förstörts av missbrukare. Ingen direkt kritik till dig, du har säkert haft det jobbigt i livet.

Men för mig har benso, som jag fått på recept av min läkare, vid behov varit en "lifesaver". Hade varit synd om jag inte hade detta att ta till. Använder ca 20-30 tabletter per år 0,5 mg. Vissa år mindre. Provar oftast annat innan jag tar dem, naturmedel,träning etc.
Citera
2023-12-07, 10:36
Medlem
Karmans avatar
När man läser den här tråden verkar det som folk reagerar väldigt olika på Bezo? En del tycker att det är himelskt bra, på andra gör det ingen nytta. En del blir beroende "direkt", andra blir inte alls beroende. Därför är det väl svårt att uttala sig så kategoriskt, utan måste anpassas från fall till fall.

Innefattar begreppet "Benzo" förresten Zopiklon? Det är väl liknande ämnen?
Citera
2023-12-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perifär
Ett lika 'käckt' som oempatisk och utslitet påstående.
Ingen dör av smärta som sådan heller men nog strävar vården efter att lindra sådan.

Du kan inte jämföra ångest med extrem smärta pga akuta problem.
Man dör inte av ångest. Ångest är ett tillfälligt symptom pga rädsla. Nu räknar jag bort drogutlösta problem. Det är en helt annan sak.
Man behöver inte ta piller mot precis allting när livet blir obekvämt. Piller förstör hjärnkemin och orsakar en dominoeffekt av problem längre fram. Speciellt bensodiazepiner. En veckas bruk kan vara tillräckligt för att få livet förstört för evigt.
Senast redigerad av Sockerflickan 2023-12-07 kl. 11:28.
Citera
2023-12-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Sitt du på dina höga hästar och predika att livet handlar om att lida och det är bara att acceptera det. Du har ingen aning om hur många med ångestproblematik mycket väl är medvetna om detta men trots det behöver benzo lik förbannat för att stå ut och få huvudet ovanför vattenytan och orka med en dag till. Självmordsstatistiken kommer öka på grund av nyttiga idioter som du.

Nej det är jävligt få som behöver benzo. Det handlar om att ha vilja och kämpaglöd. Att bli beroende av benzo är precis som alla andra beroenden bara att det även skadar hjärna, nervsystem och hormoner, ofta permanent, och orsakar extremt komplexa situationer istället.

Du skulle bara veta hur många som begår självmord pga läkemedelsberoende och skador det medför.
Citera
2023-12-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att ta bort benso är lite som att ta bort en cancermedicin innan det finns en ny. I det fallet skulle man inte accepterat det. Men lite ångest har ingen dött av!

Visst, ta bort den, när det finns något att ersätta den med.

Att kalla ett fysiskt beroende farligt, det blir farligt den dagen som läkaren ska rädda patienten och tar bort den.

Att ge starka antihistaminer som man kallar för "mild ångestmedicin", behandlar bara ångest för vissa, dessutom vet man att den leder till demens. Men lite demens har ingen dött av.

Vet man att det leder till demens? Kan du länka?
Citera
2023-12-07, 12:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vet man att det leder till demens? Kan du länka?

Finns något som kallas anticholinergic burden, vet ej bra ord på svenska. En medicin kan ha 0-3. Plus att mediciner läggs ihop. Ju högre siffra, ju större risk för demens. Men ingen kan säga att just en person har en exakt demensrisk.

https://www.caltcm.org/index.php?option=com_content&view=article&id=506:a nticholinergic-burden-assessment-and-future-diagnosis-of-dementia&catid=22:news&Itemid=111
Citera
2023-12-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När man läser den här tråden verkar det som folk reagerar väldigt olika på Bezo? En del tycker att det är himelskt bra, på andra gör det ingen nytta. En del blir beroende "direkt", andra blir inte alls beroende. Därför är det väl svårt att uttala sig så kategoriskt, utan måste anpassas från fall till fall.

Innefattar begreppet "Benzo" förresten Zopiklon? Det är väl liknande ämnen?
Zopiklon är en sk Z analog och väldigt närbesläktade med de riktiga Bensodiazepinerna och narkotikaklassad den också likt systerpreparatet Zolpidem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in