• 1
  • 2
2023-12-04, 08:26
Medlem
Retsinas avatar
Serien kretsar kring familjen Sandell bestende av prsten Adam, advokaten Ulrika och deras gemensamma dotter Stella. Utt sett lever de ett lyckligt familjeliv i Lund. Allt frndras nr Stella blir anklagad fr mord. Frldrarna blir frtvivlade men vet inte vad de ska gra. De vill hjlpa Stella till varje pris, men frgan r om de verkligen knner sin dotter eller ens varandra?

https://www.netflix.com/se/title/81392163

Sg alla avsnitten i helgen och den var bra. Nn annan som sett/ser den?
Senast redigerad av Retsina 2023-12-04 kl. 08:39.
Citera
2023-12-04, 08:55
Medlem
forumsnoks avatar
Planerar att se den. Finns det mnga scener med Fandango? Det r ju fr hans skull man tittar...
Citera
2023-12-04, 08:57
Medlem
Faktiskt en vldigt bra serie. Var ver mina frvntningar.
Citera
2023-12-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Serien kretsar kring familjen Sandell bestende av prsten Adam, advokaten Ulrika och deras gemensamma dotter Stella. Utt sett lever de ett lyckligt familjeliv i Lund. Allt frndras nr Stella blir anklagad fr mord. Frldrarna blir frtvivlade men vet inte vad de ska gra. De vill hjlpa Stella till varje pris, men frgan r om de verkligen knner sin dotter eller ens varandra?

https://www.netflix.com/se/title/81392163

Sg alla avsnitten i helgen och den var bra. Nn annan som sett/ser den?

Tycker den var skitdlig, sossig jvla skitserie
Citera
2023-12-04, 12:37
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumsnok
Planerar att se den. Finns det mnga scener med Fandango? Det r ju fr hans skull man tittar...
Ja, han r hu en av huvudkaraktrerna. Sjukt sliskig och obehaglig roll
Citat:
Ursprungligen postat av greger-ollonborre
Vad var det som gjorde att du tyckte den var dlig? Och sossig?
Citera
2023-12-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ja, han r hu en av huvudkaraktrerna. Sjukt sliskig och obehaglig roll

Vad var det som gjorde att du tyckte den var dlig? Och sossig?

Jag vet inte har inte kollat p serien
Citera
2023-12-04, 14:43
Medlem
Den var klart sevrd.
Citera
2023-12-06, 15:51
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tyckte serien var bra, vldigt spnnande och bra rollprestationer frn samtliga. ven intressant med de knslomssiga bitarna, dr parets relation krackelerar, tjejens relation till kompisen brjar spricka pga. att de gr isr, osv. Bra fart dr det hnder ngot hela tiden, kan helt klart rekommendera serien.

Fanns sklart en hel del logiska fel i serien, men det r vl snt man fr tnka bort nr man kollar p TV:
Citera
2023-12-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greger-ollonborre

Sossig vet jag inte men den innehll mycket feministpropaganda och ger en lgnaktig bild av att det r svrt att f ngon dmd fr vldtkt nr problemet egentligen r det omvnda, att mnga mn p grund av nuvarande lagstiftning och rttspraxis dms p nstan ingen bevisning alls.

Tyvrr r det nuvarande etablissemangets grepp om makten och de olika medierna s hrt att det r omjligt att producera filmer som tar upp verkliga samhllsproblem och orttvisor och vi fr istllet sdana hr draman som frsvarar det rdande paradigmet genom att skildra en ltsasverklighet dr svinaktiga unga mn kan gra vad de vill med stackars vrnlsa jntor. Och detta allts i feminismens Saudiarabien. Budskapet blir fljaktligen att vi behver nnu mer feminism och tumma nnu mer p beviskraven i vldtktsml fr att det ska bli ngon ordning. Serien verkar till och med vilja rttfrdiga mord p de uslaste av pojkarna.

Den hr metoden har feministerna krt med lnge - de ltsas som att de inte har ngon makt och kmpar mot frtryck trots att de egentligen har all makt och sjlva r frtryckare. P s vis kan de stndigt avancera sina positioner.

Att smyga in politiska budskap i underhllande serier och filmer dr tittaren sitter fngslad av spnningen och inte anar vilken pverkan han utstts fr kan vara den allra mest effektiva formen av propaganda.

Och jag mste sga att "En helt vanlig familj" trots vissa brister i realismen, srskilt i skildringen av polisutredning och rttegng, r ett ganska underhllande och skickligt gjort kriminaldrama som hller en p halster in i det sista. Mnga gillar den nog och budskapet kommer g hem hos de flesta.
Citera
2023-12-09, 15:38
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Sossig vet jag inte men den innehll mycket feministpropaganda och ger en lgnaktig bild av att det r svrt att f ngon dmd fr vldtkt nr problemet egentligen r det omvnda, att mnga mn p grund av nuvarande lagstiftning och rttspraxis dms p nstan ingen bevisning alls.

Tyvrr r det nuvarande etablissemangets grepp om makten och de olika medierna s hrt att det r omjligt att producera filmer som tar upp verkliga samhllsproblem och orttvisor och vi fr istllet sdana hr draman som frsvarar det rdande paradigmet genom att skildra en ltsasverklighet dr svinaktiga unga mn kan gra vad de vill med stackars vrnlsa jntor. Och detta allts i feminismens Saudiarabien. Budskapet blir fljaktligen att vi behver nnu mer feminism och tumma nnu mer p beviskraven i vldtktsml fr att det ska bli ngon ordning. Serien verkar till och med vilja rttfrdiga mord p de uslaste av pojkarna.

Den hr metoden har feministerna krt med lnge - de ltsas som att de inte har ngon makt och kmpar mot frtryck trots att de egentligen har all makt och sjlva r frtryckare. P s vis kan de stndigt avancera sina positioner.

Att smyga in politiska budskap i underhllande serier och filmer dr tittaren sitter fngslad av spnningen och inte anar vilken pverkan han utstts fr kan vara den allra mest effektiva formen av propaganda.

Och jag mste sga att "En helt vanlig familj" trots vissa brister i realismen, srskilt i skildringen av polisutredning och rttegng, r ett ganska underhllande och skickligt gjort kriminaldrama som hller en p halster in i det sista. Mnga gillar den nog och budskapet kommer g hem hos de flesta.
Jag reagerade ocks p det dr att det skulle vara svrt att f ngon dmd fr vldtkt. En kvinnlig klagare sade en gng att om en tjej sger att hon har blivit vldtagen s r det alltid sant.
Annars tyckte jag att serien var riktigt bra. Ok ch man knde ju igen sig verallt.
Citera
2023-12-14, 12:18
Medlem
Senast redigerad av Sebbe89 2023-12-14 kl. 12:20.
Citera
2023-12-16, 12:13
Medlem
Jag strde mig mest p att i princip ingen talar sknska i en film som r inspelad i och utspelar sig i Lund.

r s trtt p alla jvla 08or.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in