Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-12-02, 11:48
  #1
Avstängd
Moderna kvinnor försöker ge intryck av att vara rationella och logiska när det gäller relationer. De uttrycker ofta resonemang som "det här är en röd flagga eftersom..." eller "en ungkarl är ett problem eftersom..." följt av nåt försök till rationalisering. Det är också vanligt att de har massa konstiga regler som är till synes helt uppfunna av kvinnorna själva och inte vilar på någon kultur förutom möjligen "sex and the city".

Ett exempel på detta är när jag hade en konflikt med en kvinna och hon helt plötsligt bara slutade prata totalt med mig. Detta efter att vi känt varandra i åratal. Inte en enda hänvisning till något jag gjort fel - bara totalt ghost från ingenstans. Efter några månader fick jag reda på att hon legat runt och fått herpes och dessutom behövt göra abort. Så bra funkade hennes logik.

Så min gissning är att kvinnors rationaliseringar endast är ett uttryck för den förvirrade kulturella situation vi är i. Lösningen är att SLÄPPA kulturen och hjärntvätten, attn koppla ifrån "sex and the city", "paradise hotel" eller var ni nu får alla dessa onyttiga och naturvidriga rationaliseringar ifrån. Modern kultur leder inte till något gott, så det kloka är att följa din instinkt och din tradition istället!

Tidigare generationers kvinnor försökte inte vara så här kalla och kalkylerande, och jag håller helt med dessa äldre damer som litade på sina känslor och inte försökte ge intryck av att vara logiska hela tiden. Att försöka se logisk ut på kärleks- och relationsfronten är endast pretentiöst, och dessutom leder det inte ens till goda resultat med tanke på hue dåligt det går för dagens relationer. Moderna kvinnor, varför försöker ni låtsats vara smarta när det inte ens är bra? Varför vågar ni inte lita på era känslor?
__________________
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-12-02 kl. 12:09.
Citera
2023-12-02, 12:11
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
Dubbelbottenheten i världen eller relationer är utmanande och intressant. Nyckelordet är "egentligen". Vad handlade den konflikt du hade egentligen om, och var det egentligen rätt väg att babbla på med dina argument. Hon kanske inte formulerade sig så bra, så ni talade förbi varandra vilket mynnade i ghosting men då hade tåget gått. Kärlek är utrotningshotat och överskattat. Någon har sagt att "kan du förklara varför du är kär, är du antagligen inte det".
Citera
2023-12-02, 12:17
  #3
Medlem
slagskotts avatar
Min sambo kør för fort, har voltatbil två gånger, får panik när det är mycket trafik och speciellt i större städer som Oslo, Göteborg Hamburg osv.
Jag kör lugnt, inga bilkrascher och har alltid god marginal - ändå tycker sambon att Hon kör bättre.

Jag har en asbestutbildning och städar/torka av allt allt allt när jag är hemma, ändå tycker sambon att Hon är duktigare..

Kvinnor är inte rationella, humöret går upp och ned hela tiden och de tar beslut grundet på magkänsla där en man efter ett kort avvägande har en realistisk plan för utförande
Citera
2023-12-02, 12:19
  #4
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Moderna kvinnor försöker ge intryck av att vara rationella och logiska när det gäller relationer. De uttrycker ofta resonemang som "det här är en röd flagga eftersom..." eller "en ungkarl är ett problem eftersom..." följt av nåt försök till rationalisering. Det är också vanligt att de har massa konstiga regler som är till synes helt uppfunna av kvinnorna själva och inte vilar på någon kultur förutom möjligen "sex and the city".

Ett exempel på detta är när jag hade en konflikt med en kvinna och hon helt plötsligt bara slutade prata totalt med mig. Detta efter att vi känt varandra i åratal. Inte en enda hänvisning till något jag gjort fel - bara totalt ghost från ingenstans. Efter några månader fick jag reda på att hon legat runt och fått herpes och dessutom behövt göra abort. Så bra funkade hennes logik.

Så min gissning är att kvinnors rationaliseringar endast är ett uttryck för den förvirrade kulturella situation vi är i. Lösningen är att SLÄPPA kulturen och hjärntvätten, attn koppla ifrån "sex and the city", "paradise hotel" eller var ni nu får alla dessa onyttiga och naturvidriga rationaliseringar ifrån. Modern kultur leder inte till något gott, så det kloka är att följa din instinkt och din tradition istället!

Tidigare generationers kvinnor försökte inte vara så här kalla och kalkylerande, och jag håller helt med dessa äldre damer som litade på sina känslor och inte försökte ge intryck av att vara logiska hela tiden. Att försöka se logisk ut på kärleks- och relationsfronten är endast pretentiöst, och dessutom leder det inte ens till goda resultat med tanke på hue dåligt det går för dagens relationer. Moderna kvinnor, varför försöker ni låtsats vara smarta när det inte ens är bra? Varför vågar ni inte lita på era känslor?

Jag följer inte med i din egen logik riktigt. Hon slutade prata med dig och sedan fick hon herpes? Finns det ett samband mellan att sluta prata med dig och få herpes?

När det gäller ämnet kvinnors bristande rationalitet i relationer så håller jag med, i alla fall till viss del. Män är bättre på att ta ett helikopterperspektiv medan kvinnor lättare faller in i en modell där hon hittar på en anledning till varför mannen har betett sig på ett visst sätt, ofta med slutsatsen att hon är offret och han är förövaren i konflikten.
Citera
2023-12-02, 12:26
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag följer inte med i din egen logik riktigt. Hon slutade prata med dig och sedan fick hon herpes? Finns det ett samband mellan att sluta prata med dig och få herpes?

När det gäller ämnet kvinnors bristande rationalitet i relationer så håller jag med, i alla fall till viss del. Män är bättre på att ta ett helikopterperspektiv medan kvinnor lättare faller in i en modell där hon hittar på en anledning till varför mannen har betett sig på ett visst sätt, ofta med slutsatsen att hon är offret och han är förövaren i konflikten.

Kan inte riktigt förklara detaljerna i mitt exempel men kontentan är att hon ville ha "öppen relation, men ändå inte" (uppenbart influerad av modern kultur och sina perversa vänner), dvs när jag sa att jag inte ville ha det så ville hon ändå vara tillsammans. Hennes vänner började då demonisera mig som "begränsande och konservativ". Så sakta men säkert byggdes ett "rationellt" narrativ om att jag är en slags kvinnoförtryckare eller dylikt. Efter ett tag är det helt omöjligt att penetrera den moderna kulturella sjukligheten. Hade hon istället lyssnat på tradition så hade allt gått bra.
Citera
2023-12-02, 12:30
  #6
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Kan inte riktigt förklara detaljerna i mitt exempel men kontentan är att hon ville ha "öppen relation, men ändå inte" (uppenbart influerad av modern kultur och sina perversa vänner), dvs när jag sa att jag inte ville ha det så ville hon ändå vara tillsammans. Hennes vänner började då demonisera mig som "begränsande och konservativ". Så sakta men säkert byggdes ett "rationellt" narrativ om att jag är en slags kvinnoförtryckare eller dylikt. Efter ett tag är det helt omöjligt att penetrera den moderna kulturella sjukligheten. Hade hon istället lyssnat på tradition så hade allt gått bra.

Du gjorde helt rätt som var tydlig med vad som gäller. Hon ville ju egentligen inte ha dig, hon ville ha dig som en plan B ifall hon skulle behöva bekräftelse ibland. Men den analysen har du säkert redan gjort själv.

Finns inget rationellt i hennes vänners narrativ.
Citera
2023-12-02, 12:58
  #7
Medlem
Ekofetts avatar
Kvinnor skall sluta med manligt språkbruk. Problemet är då löst.

Jag känner..... min magkänsla säger..... jag tycker.....det är ok för kvinnor att använda dessa fraser. Allt annat är posering och vilseledning.
Citera
2023-12-02, 13:23
  #8
Medlem
AttackHelikopter69s avatar
Låt folk göra vad dom vill din jävla DDR dyrkare
Citera
2023-12-02, 13:40
  #9
Medlem
Norrbagg79s avatar
Det är et skydd dom omedvetet lagar för at inte bli sårade. Kvinnor, specielt kvinnor med komplekser, tål inte at ha fel eller innse at dom inte är pärfekta, då måste dom lägga fälet hos nån annan och når dom gör det måste dom låtas som det är rationelt. Ironiskt når dom inte finns rationella når det handlar om män och känslor.
Citera
2023-12-02, 13:55
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AttackHelikopter69
Låt folk göra vad dom vill din jävla DDR dyrkare

Låt mig uttrycka åsikter som jag vill.
Citera
2023-12-02, 13:57
  #11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Moderna kvinnor försöker ge intryck av att vara rationella och logiska när det gäller relationer.

Du hittar svaret i din egen fråga, mer specifikt i första ordet - "Moderna kvinnor". Den moderna världen är besatt av rationalitet, och accepterar inget annat än det rationella. Det kvinnliga är betydligt mer inituitivt än det manliga, och moderna kvinnor tvingas använda rationella förklaringar även för det som inte är rationellt (OBS! Skilj på rationellt och funktionellt - kvinnlighet finns där av en orsak).

Något som är viktigt att förstå är att kvinnor inte har blivit rationella, bara för att de använder det språket. Moderniteten betonar retorik och förklaringar, och ser ogärna till handling. Vi är biologiska varelser, som bara tänker på överlevnad och fortplantning. Hur vi beskriver oss själva och våra val i retorik, i det offentliga, saknar helt betydelse för vad vi är.
Vi kan prata om ditt och datt tills korna kommer hem, och det enda det egentligen syftar till är att skaffa vänner och få knulla. Vi lurar ibland oss själva och tror att det intressanta är vad vi säger, när det i vekrligheten är syftet som är det primära.
Citera
2023-12-02, 14:04
  #12
Medlem
Som kvinna slutar jag aldrig fascineras över vad ni manliga flashbackare stöter på för kvinnor. Kvinnor som inspireras av paradise hotel? Var raggar ni egentligen, på en högstadieskola? De sista en vuxen människa gör är väl att slänga upp så kallade röda flaggor i ansiktet på personen man dejtar. Är han inte för dig så finns fler. Att man plötsligt ignorerar någon kan dock bero på att personen beter sig illa. Om man inte känner varandra väl ser jag inget konstigt i det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback