Citat:
Ursprungligen postat av
RedPillSlut
Snälla, läs igenom vad jag skrev igen. Långsamt. Jag anser att risken för brott går upp om han INTE ringde ett samtal runt Jävre,
Att en eventuell gärningsman skulle tvinga honom att ringa låter som film/fantasi. Dessutom idiotiskt dumt om gärningsmannen skulle ringa från hans mobil. (Visst många gärningsmän är dumma, men ändå)
Varför så otrevlig - jag spekulerade precis som du själv.
Det är flertalet som fått ringa samtal från sina egna telefoner under pågående brott - så beroende på vem, varför osv så är det inte alls omöjligt.
Citat:
Skum dag att välja att ta livet av sig (snöstorm). Kanske just därför säger någon? Nä.
Självmord är knappast väderberoende - däremot är storhelger tider då självmordsrisk ökar.
Citat:
Rent generellt, sluta krångla till det.
Hade det inte varit för ovädret som rådde och man kunnat söka igenom allt ordentligt, låt säga på sommaren, hade jag gett självmord 4%, olycka 6% och brott 90%. Men nu är det ju inte så.
Vintertid har du snö som kan hjälpa eller stjälpa eftersök - sommartid har du vegetation som inte underlättar vid eftersök.
Mamman vill ha information om bilen - och det tror jag är vettigt att utgå ifrån eftersom en bil är ganska synlig jämfört med en människa.
Citat:
Viktigt. Jag skriver vad jag TROR. INTE vad jag vet. Precis som alla andra. Så ingen behöver hetsa upp sig alltför mycket...
Precis - jag spekulerar också, och jag har inte hetsat upp mig eller varit otrevlig mot dig.