2023-12-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Du har helt rätt. Gissar att han dock inte hade nån tid att passa på onsdagen. ”Hata slumpen” som GW brukar säga.

Nej, han hade ingen tid att passa av vad som framgått!
Jepp, jag tror inte heller på slumpen.. han hade ett mål den där tisdagen, frågan är vad.
Citera
2023-12-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Jag hade gjort det om det var mitt barn, och jag hade möjligheten, ett konto som knappt används gör varken till eller från i sökandeprocessen.

Jag hade gjort det valet för att behålla någon form av privatliv för kontoinnehavaren.

Känslan det lämnar är mer som att anhöriga aktiverat ett avslut...
Citera
2023-12-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Det skulle tillföra i kartläggningen..
Hur ska någon kunna hjälpa till överhuvudtaget när vi inte vet nåt om honom?

Är inte bilen hittad vid det här laget lär den inte hittas heller.. inte i närtid åtminstone. Det har gått så lång tid att de flesta ställen har blivit kontrollerade nu.

På Norran måste man nu söka på Elliot för att hitta artiklarna.
Mamman har tappat tempo på sina dagliga inlägg, förut gjordes dom direkt på morgonen men igår var det först efter 13 och idag har hon inte gjort nåt alls än. Det känns som att det här kommer rinna ut i sanden om dem inte öppnar upp om vem Elliot är. Alternativt att polisen kan hitta tydliga digitala spår på vad som kan ha hänt.

Och hans facebook konto stängdrs ner idag...
Citera
2023-12-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luderlappen
Det var någon som skrev om parkeringsgarage. Hur länge kan en bil stå orörd i ett parkeringshus innan nån vakt börjar intressera sig för den? Dagar eller veckor?
Kanske körde han in i ett parkeringshus i Piteå eller Luleå, lägger sig i baksätet under en filt och sväljer 25 knark tabletter om nu hans mål var att ta bort sig.
Långtidsparkeringen vid Luleå flygplats bör väl inrymma massor av översnöade bilar, kanske bör man checka registreringsskyltar där.

Jag gillar den där tanken, den parkeringen skulle jag definitivt kolla!
Där står det förmodligen fullt av översnöade bilar som ingen reflekterar över.
Man borde kanske kolla långtidsparkeringen i Skellefteå också?

Min hjärna har funderat på stora parkeringar men de flesta kontrolleras ju av något vaktbolag, jag tänker typ handelsområden och liknande. Det bästa sättet att försvinna är trots allt mitt i smeten. Parkeringar som ingen tycker det är konstigt att det står en översnöad bil på.. men som inte kontrolleras av vakter. Kanske utanför någon stor industri eller liknande? Hur ser det ut kring SCA, Kappa, SSAB osv?
Citera
2023-12-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Citat:
Och hans facebook konto stängdrs ner idag...

Man får åtminstone inte känslan av att de vill ha all hjälp de kan få. Om hans integritet är viktigare än att han hittas så var det kanske inte så seriöst som det först lät.. Personligen hade jag gjort nästan vad som helst för att underlätta sökandet, det viktiga är ju att få hem honom.
Citera
2023-12-15, 17:15
Avslutad
Citat:
Man får åtminstone inte känslan av att de vill ha all hjälp de kan få. Om hans integritet är viktigare än att han hittas så var det kanske inte så seriöst som det först lät.. Personligen hade jag gjort nästan vad som helst för att underlätta sökandet, det viktiga är ju att få hem honom.

Anna uppdaterar i stort sett varje dag. Med vädjan. Elliotts facebook konto har inte gett varken till eller ifrån i sökande. Där har hänt 0 och ingenting. Min magkänsla säger mig att man har gjort fynd som allmänhet inte fått kännedom om. Norran har flyttat ner artiklarna, facebookkontot togs ner. Jag vet inte, jag hoppas de fått ett besked, och kan sätta punkt för sökandet.
Citera
2023-12-15, 17:16
Medlem
Citat:

Kan inte annat än hålla med dig.
Citera
2023-12-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Anna uppdaterar i stort sett varje dag. Med vädjan. Elliotts facebook konto har inte gett varken till eller ifrån i sökande. Där har hänt 0 och ingenting. Min magkänsla säger mig att man har gjort fynd som allmänhet inte fått kännedom om. Norran har flyttat ner artiklarna, facebookkontot togs ner. Jag vet inte, jag hoppas de fått ett besked, och kan sätta punkt för sökandet.

Åtminstone det borde dom väl i rimlighetens namn informera om.
Citera
2023-12-15, 17:23
Avslutad
Citat:
Åtminstone det borde dom väl i rimlighetens namn informera om.

Det sker nog i tur och ordning. Jag kan inte säga att det är så, men min magkänsla är där.
Citera
2023-12-15, 17:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Man hoppas att polisen låter kolla kameror från gränsövergången till Finland (det borde väl finnas kameror där?).

Antingen kan Elliot själv ha kört över till Finland av någon anledning vi inte känner till, eller också kan bilen ha blivit stulen och den eventuelle biltjuven kan ha stängt av mobilen. Oklart om Elliot i så fall följt med över till Finland eller om han lämnats någonstans längs vägen
Citera
2023-12-15, 17:38
Medlem
Hans facebook är nere troligen för att folk är inne och snokar runt bland hans vänner, så dom kände nog att det var en tidsfråga innan nån på flashback skulle börja dra upp hans kompisar, ev komma med osanna anklagelser så jag ser det som rimligt att hans konto stängdes ner. Proffsigt skött helt enkelt.
Citera
2023-12-15, 17:40
Medlem
Citat:
Mer troligt för att hans kompisar ska slippa bli omnämnda här på fb, villet är olovligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in