2023-12-02, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?

Så jävla bäst är du, allt kärlek och lycka till dig.
Få inte återfall, prata med din familj!

Du har så många som älskar dig min vän, lycka till nu.
Citera
2023-12-02, 17:34
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Tack vad snälla ni är. Nej jag tänker inte gymma men era ord värmer faktiskt. Försöker prata med min sambo men hon har aldrig varit i närheten av vad jag varit med om så det är svårt för henne att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Hahaha asså gymbros kan skriva "börja gymma" till precis exakt vad som helst ni är helt fantastiska
Fast dom har inte fel, det hjälper med väldigt många aspekter och det är bättre att vara beroende av att träna än att röka heroin.
Citera
2023-12-02, 17:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?
Jag har ingen erfarenhet av missbruk av vare sig narkotika eller alkohol eller något annat. Men jag tror ändå att man kanske kan jämföra det med en stor misslyckad kärlek som aldrig går över. Man får bara lära sig leva med det hur jobbigt det än är.
Citera
2023-12-02, 17:42
Medlem
Bra jobbat men tråkigt att höra att du inte är helt 100% tillfreds utan droger. Jag tycker inte man ska fnysa bort aktivitet/träning etc. Jag har aldrig knarkat själv men av dom vänner som klivit av det där och lever drogfritt har alla det gemensamt att dom tränar/jobbar extra/lägger mycket energi på aktiv hobby etc.

Bor inte du ute i skogen? Skaffa en hund, ett par skidor, en mountainbike och eller en motorsåg är mitt tips. Det blir ju knappast sämre i alla fall.

Citat:
Blir lätt att man ersätter ett missbruk med ett annat. När jag kom ut från fängelset och hela livet var som ett tomt svart hål utan drogerna, då började jag missbruka sex istället, och det blev minst lika destruktivt...

Jag har hört liknande historier, på vilket vis var det destruktivt? Var inte sexet ens njutbart i stunden?
Citera
2023-12-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Fast dom har inte fel, det hjälper med väldigt många aspekter och det är bättre att vara beroende av att träna än att röka heroin.

Ja, lite så tänker jag också. Rent av ganska mycket bättre.
Citera
2023-12-02, 17:50
Medlem
swedsters avatar
Knark är gott och som balsam för själen,finns så mycket man kan få hjälp med pengar och boende osv så ingen mening att lägga av alls
Citera
2023-12-02, 18:14
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:

Om jag ska vara helt ärlig kommer nog suget aldrig riktigt att försvinna, någonstans i bakhuvudet kommer de "bra" med drogen alltid att finnas kvar. Det kan vara små saker som lukter, ljud, eller att man ser något som gör att hjärnan direkt drar igång, antagligen därför du vid stressiga stunder kommer fram till (omedvetet) att heroinet skulle vara lösningen. Du har förmodligen under dina 9 år med heroin använt det som en flykt från just jobbiga situationer, och då gör hjärnan kopplingen.

Det gäller bara att vara stark nog att inse att det inte är lösningen på något, stay clean soldier du är inte ensam! <3

Edit*
Kan tillägga att skaffa en hobby är väldigt viktigt, Personligen var musik något som fick mig att hålla mig rak. Köpte FruityLoops och det har blivit mitt nya beroende haha, ska köpa mig en guitarr och lära mig spela också.
Om du inte redan har något att sänka tid i så är ett tips att skaffa det, kan vara vad som helst, lägga pärlplattor, måla, fågelskåda, gräv ner dig i växter osv.

Detta är något jag tror alla behöver, hitta något att spendera sin tid på som inte är Sociala medier/jobb/bekanta. När jag håller på med musiken är det bara jag och mina tankar, och dom är viktiga att jobba med om man vill må bra.
Senast redigerad av tretiotreslak 2023-12-02 kl. 18:20.
Citera
2023-12-02, 18:18
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Bra jobbat men tråkigt att höra att du inte är helt 100% tillfreds utan droger. Jag tycker inte man ska fnysa bort aktivitet/träning etc. Jag har aldrig knarkat själv men av dom vänner som klivit av det där och lever drogfritt har alla det gemensamt att dom tränar/jobbar extra/lägger mycket energi på aktiv hobby etc.

Bor inte du ute i skogen? Skaffa en hund, ett par skidor, en mountainbike och eller en motorsåg är mitt tips. Det blir ju knappast sämre i alla fall.

Jag har hört liknande historier, på vilket vis var det destruktivt? Var inte sexet ens njutbart i stunden?

Jag har en cykel som jag cyklar på på somrarna. Går mycket i skogen, även om jag inte har en hund. Det hjälper att hålla kroppen sysselsatt. Jag har börjat lära mig odla också.

Ofta var sexet skönt i stunden men det var en ständig jakt. Jag knarkade dejtingappar, kunde ha fyra "pojkvänner" samtidigt. Började hålla på med sugardejting och sånt. Var med om en del skeva erfarenheter när man tänjde på gränserna för att söka mer kickar. Man tappar respekten för sig själv när allt man är är ett köttstycke med en obotlig törst. När jag blev monogam blev min obotliga sexualdrift påfrestande på förhållanden. Partnern ville inte alltid ligga när jag ville och jag kände mig frustrerad och avvisad och fick ångest och då ville jag bara ha sex ännu mer. Ond cirkel. Men för det mesta har jag lyckats jobba bort det med hjälp av lite terapi och en väldigt förstående sambo.
Citera
2023-12-02, 18:23
Medlem
nittinies avatar
Märkligt med sug efter så lång tid.
Men, så kan det vara.
Citera
2023-12-02, 18:29
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Märkligt med sug efter så lång tid.
Men, så kan det vara.

Har du egna erferenheter?
Citera
2023-12-02, 18:39
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Hahaha asså gymbros kan skriva "börja gymma" till precis exakt vad som helst ni är helt fantastiska

Det är samma som när heroinister säger ”börja med heroin” till i princip allt. Drog som drog. Gymmet är som heroin.
Citera
2023-12-02, 18:43
Avslutad
Fy fan vad jag hatar livet, blev sparkad från 8:e klass till ingenting. Ni era idioter fattar noll! Jag är så glad att det finns någonting emellan, jag har 20 år det det mesta handlar om knark och förnedring. Allt blev luft där behandlingshem blev syrgas, Usch! Jag älskade rutinerna när behandlingsassistenterna sa vad jag skulle göra, jag växte upp med strikta regler.

Som 16-åring var jag efterlyst i Stockholm så många gånger, tog tjack hela tiden och hela livet sjönk, tog horse så jävla många gånger så det tog död på mig. Fy fan vad jag hatar skiten såsom jag älskar det!

Hursomhelst har jag växt upp och fått familj, världens bästa fru och barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in