2023-12-01, 21:02
Medlem
Mindbreaths avatar
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?
Citera
2023-12-01, 21:09
Medlem
VackraYazmines avatar
Svårt att säga, men jag tror att suget blir svagare med åren och att du kan dämpa det med annat än droger.

Stark person du är! All creed till dig!
Citera
2023-12-01, 21:10
Medlem
Härlig läsning

Fragment av sug kommer troligtvis finnas så länga du är en kännande varelse.
Du kan ju göra som med minnen av en som lämnat in, njuta av minnen istf att leta efter längtan.

Är själv fri från annat men, kan likt du känna löjligt starka sug men som sagt, jag vänder det till minnen och att det är inte för mig längre.
Stort lycka till fortsatt
Citera
2023-12-01, 21:13
Medlem
HubertOlssons avatar
Börja gymma.
Citera
2023-12-01, 21:31
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?

Hatten av för dig. Starkt!

Jag jämför inte men jag klev av oxy för 5 år sedan och suget är fortfarande kvar och tanken på hur jävla gött jag mådde (i början) kommer ett par gånger i veckan. Tyvärr testade jag kratom för två år sedan och naturligtvis fastnade jag. Jag vet att det är som alvedon jämfört med oxy men desto lättare att få tag i vilket gör att jag inte kan sluta.
Citera
2023-12-01, 21:33
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Börja gymma.

Hahaha asså gymbros kan skriva "börja gymma" till precis exakt vad som helst ni är helt fantastiska
Citera
2023-12-01, 22:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Vad du än tycker så är det en hjälteinsats av dig du skall vara snäll med dig själv och berömma dig själv för. Glöm aldrig det.
Citera
2023-12-01, 23:16
Medlem
Mindbreaths avatar
Tack vad snälla ni är. Nej jag tänker inte gymma men era ord värmer faktiskt. Försöker prata med min sambo men hon har aldrig varit i närheten av vad jag varit med om så det är svårt för henne att förstå.
Citera
2023-12-02, 00:24
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Tack vad snälla ni är. Nej jag tänker inte gymma men era ord värmer faktiskt. Försöker prata med min sambo men hon har aldrig varit i närheten av vad jag varit med om så det är svårt för henne att förstå.
Har du gått på nå möten?
Där kan du få stöd.
Du kanske kan ta kontakt med en kbt terapeut eller ordna med en annan samtalskontakt.
Grymt starkt av dig.
Du borde ta några minuter att minnas misären du levde i när du blev utan, exempelvis avtändning, förstörda relationer och negativa konsekvenser som du fick av ditt heroinanvändande.
Du fixar det!
Citera
2023-12-02, 02:28
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Börja gymma.

Nej! Gymma är inte lösningen på allt.
Citera
2023-12-02, 02:46
Bannlyst
Börja gymma och ta iskalla duschar. Det gör jag och då brukar allt degenererat skit försvinna.
Citera
2023-12-02, 08:00
Avslutad
Tror inte att det försvinner helt. När jag la ner alkoholen märkte jag att suget kom tillbaka vid vissa tillfällen även fast det hade gått flera år. Särskild när det var mycket stress eller när barnen varit griniga och andra jobbiga saker samtidigt ploppade upp. Då kunde det komma ett stort sug från ingenstans som faktiskt var skrämmande oväntat. Ser även ett mönster när det gällde årstiderna. Känner ett ökat sug på hösten, det har säker något med serotonin och andra hormoner att göra när ljuset minskar. Vissa delar av hjärnan minns att den mådde bra när den blev stimulerad av alkohol och droger. Tack och lov har andra delar av hjärnan sagt nej! Det gäller att lära sig hantera detta, det blir enklare med tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in