2023-12-02, 19:43
Avslutad
Du har missbrukargener och kommer med största sannolikhet att trilla dit igen. Med allt vad det innebär. Få sparken på jobbet, frugan drar och du förlorar vårdnaden för ungarna etc.

Har i princip aldrig stött på gamla heroinister med missbrukargener som inte trillat dit igen. Då jag jag jobbat i samband med missbrukarmiljö i över 20 år. Chansen att du skulle vara ”the one” och klara dig drogfri resten av livet ser jag som obefintlig.

Sedan kommer du sitta i rännstenen, på härbärget eller i bästa fall i en sunkig knarkarkvart som socialen betalar medans du nödgas syssla med småkriminalitet och tiggeri för att få ihop till nästa fix när socialbidraget är slut.
Citera
2023-12-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Fy fan vad jag hatar livet, blev sparkad från 8:e klass till ingenting. Ni era idioter fattar noll! Jag är så glad att det finns någonting emellan, jag har 20 år det det mesta handlar om knark och förnedring. Allt blev luft där behandlingshem blev syrgas, Usch! Jag älskade rutinerna när behandlingsassistenterna sa vad jag skulle göra, jag växte upp med strikta regler.

Som 16-åring var jag efterlyst i Stockholm så många gånger, tog tjack hela tiden och hela livet sjönk, tog horse så jävla många gånger så det tog död på mig. Fy fan vad jag hatar skiten såsom jag älskar det!

Hursomhelst har jag växt upp och fått familj, världens bästa fru och barn!

På vilket vis tänker du att det är bra att berätta att vi är idioter och att du har växt upp och har världens bästa fru och barn?
Citera
2023-12-02, 19:49
Medlem
slutade röka joint för 20 år sedan drömmer / och sugen på¨det fortfarande ..tror inte man blir av med suget någonsin
Citera
2023-12-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du har missbrukargener och kommer med största sannolikhet att trilla dit igen. Med allt vad det innebär. Få sparken på jobbet, frugan drar och du förlorar vårdnaden för ungarna etc.

Har i princip aldrig stött på gamla heroinister med missbrukargener som inte trillat dit igen. Då jag jag jobbat i samband med missbrukarmiljö i över 20 år. Chansen att du skulle vara ”the one” och klara dig drogfri resten av livet ser jag som obefintlig.

Sedan kommer du sitta i rännstenen, på härbärget eller i bästa fall i en sunkig knarkarkvart som socialen betalar medans du nödgas syssla med småkriminalitet och tiggeri för att få ihop till nästa fix när socialbidraget är slut.

Hur ser du på colatorskar, hur stora är oddsen där enligt dig?
Citera
2023-12-02, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
På vilket vis tänker du att det är bra att berätta att vi är idioter och att du har växt upp och har världens bästa fru och barn?
Då måste du ha missuppfattat, tycker att du är bra!
Citera
2023-12-02, 23:32
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey26
slutade röka joint för 20 år sedan drömmer / och sugen på¨det fortfarande ..tror inte man blir av med suget någonsin

Joint eller jonk? Om du menar cannabis är det nog något fel på dig eller så inbillar du dig.
Rökte cannabis dagligen i väldigt många år men har aldrig fått ett sug på det sedan jag slutade runt 2018.
Finns inget fysiskt beroende och begär i cannabis till skillnad från heroin.
Citera
2023-12-02, 23:35
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?
Jag tror, utifrån egna erfarenheter att opiat-ruset alltid kommer ligga där och gnugga på din själ. Däremot är det som med allt annat, man vänjer sig och till slut tänker man inte på det lika mycket, för att slutligen vara en fullt hanterbar del av vardagen som varken stör eller är ivägen för att ta itu med problem.
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Missbrukargener? Missbruk är en social konstruktion som framkallas av miljö och arv, inte genetik.
Varför du har sådan svartsynt attityd emot missbrukare är för att du igenom jobb eller andra forum träffat uteslutande de som varit rena och trillat dit igen. Du ser inte de som är rena - för de ... ja, helt enkelt ser du inte.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-12-02 kl. 23:41.
Citera
2023-12-02, 23:37
Bannlyst
Citat:
Det var 12 år sen jag rökte heroin sist. Hade hållit på i nio år med heroin och 13 år med droger över lag. Har i princip inte tagit droger, förutom lite hasch och gräs, sedan jag åkte in på kåken 2011. Har helt bytt liv, brutit med alla gamla kontakter, flyttat, skaffat jobb och familj, lyssnar inte ens på samma musik som då. Ändå kommer det smygande ibland. Suget efter heroin. När jag känner mig stressad och ångesten kommer krypande. Då vill man bara kasta sig tillbaka i tiden. Rulla ut foliet och tända på.

Kommer jag någonsin bli kvitt suget? Eller kommer den här skuggan förfölja mig hela livet?

Imponerande att du styrde upp.

Mindre taggat att höra att du vill röka efter 12 jävla år, haha!

Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Knark är gott och som balsam för själen,finns så mycket man kan få hjälp med pengar och boende osv så ingen mening att lägga av alls

Hahha, ja du har ju inte fel i alla fall!
Senast redigerad av asdman123 2023-12-02 kl. 23:43.
Citera
2023-12-03, 00:49
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Mot psykiskt ohälsa jo men det löser inte din skuld hos fogden.

Inte de heller, Så där har du fel. Dags för dig att vakna upp ur steroid-träsket!
Citera
2023-12-03, 01:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Sanslöst imponerad. Trodde faktiskt att ni inte faktiskt fanns.., att helt "cutta bort" opiater dvs, eller att ha helt bytt det missbruket till något annat. Du har ett liv idag, ett värdefullt sådant. Det är det enda jag kan säga.

Sök stöd någonstans.., sök dig inte tillbaka i tiden. Det fanns inget där som du insåg.
Citera
2023-12-03, 01:10
Medlem
Varför blir man imponerad av pundare som slutar använda ett gift som vi normala människor aldrig skulle ta? berätta varför just en pundare är så duktig som slutar med något som denna tagit själv från början trots alla varningar?
Citera
2023-12-03, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur ser du på colatorskar, hur stora är oddsen där enligt dig?

Oftast en annan typ som klarar sig bättre. De är mer ”äventyrare” och partyfolk som kan dricka en del också, men kan sluta utan att känna sug efter några år.

Däremot kan de hamna i andra trubbel om det går för lång, som skulder, mental ohälsa, spelberoende, kriminalitet osv.

Men av heroinister är det statistiskt sätt mindre än 1% som inte får återfall. Även efter flera år. De är i princip kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in