2023-12-02, 08:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Starkt jobbat av dig. Kanske du ska ta kontakt med vårdcentralen och där uttrycka ett behov att få träffa en psykolog? Du och psykologen kan bena i dina tankar, känslor och beteenden, ur vilket strategier kan mejslas fram. Oavsett vilket: lycka till!
Citera
2023-12-02, 09:29
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Har du gått på nå möten?
Där kan du få stöd.
Du kanske kan ta kontakt med en kbt terapeut eller ordna med en annan samtalskontakt.
Grymt starkt av dig.
Du borde ta några minuter att minnas misären du levde i när du blev utan, exempelvis avtändning, förstörda relationer och negativa konsekvenser som du fick av ditt heroinanvändande.
Du fixar det!

Slutade med droger när jag satt i fängelse, då var det program och möten och grejer. Har vid ett par tillfällen gått i terapi efteråt också, men för tillfället träffar jag inte någon. Har det egentligen rätt bra, det är bara vissa dagar som är mörka.
Citera
2023-12-02, 10:36
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Börja gymma.

Och ut och res, va? FBs standardlösning på exakt allt.

TS. Är det ett stort problem? Alla har vi något att brottas med. Så länge du inte faller för frestelsen är det ju ok. Kanske en psykolog kan hjälpa dig att tygla demonen.
Citera
2023-12-02, 10:38
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Nej! Gymma är inte lösningen på allt.
Mot psykiskt ohälsa jo men det löser inte din skuld hos fogden.
Citera
2023-12-02, 10:39
Medlem
HubertOlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada

TS. Är det ett stort problem? Alla har vi något att brottas med. Så länge du inte faller för frestelsen är det ju ok. Kanske en psykolog kan hjälpa dig att tygla demonen.
Man kan gymma i närheten där man bor. Man behöver inte resa. Jag sa inte ut och res var fick du det ifrån?
Senast redigerad av HubertOlsson 2023-12-02 kl. 10:41.
Citera
2023-12-02, 11:41
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Förmodligen! Då vi alltid tycks försköna det förflutna och speciellt ett drogrus.
Nu har visserligen opiater och specifikt drake aldrig varit min melodi men kan känna samma
gällande andra substanser.

Misstänker att man alltid kommer sakna och alltid vara sugen men nu vet du bättre
Och det är inte värt det med allt illa som kommer med efter... Sluta flörta med tanken
Citera
2023-12-02, 12:44
Medlem
Klas-Vegass avatar
Starkt av dig.

Men jag kan inte låta bli att tänka på Philip Seymour Hoffman som alltså var ren i 23 år :/

Det har skrivits en del om att synapserna aldrig återhämtar sig.

Finns det kamratföreningar för folk som hållt upp plus 10 år och kunnat bygga nya liv?

Jag har inga tips. Googla som en dåre kanske?
Citera
2023-12-02, 12:54
Medlem
Blaskas avatar
Suget kommer alltid dyka upp i pressade situationer. Bara tänka på hur dåligt du även mådde så brukar det lugna ner sig.
Citera
2023-12-02, 13:36
Medlem
Kolla om du kan få samtalskontakt på vårdcentralen? Eller kanske genom någon digital tjänst - skönt att ha en terapeut att videochatta med när det känns som att behövs. Går du på möten?
Citera
2023-12-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada

Sluta runka också har jag hört ska vara bra. Hjälper mot allt.
Citera
2023-12-02, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Preppy4Life
Sluta runka också har jag hört ska vara bra. Hjälper mot allt.
Glöm inte kolhydraterna, utan dem hade vi fred på jorden.
Citera
2023-12-02, 15:07
Avstängd
lasse-bengtssons avatar
Nix det försvinner inte. Du har uppnått höjder som bara knarkare kan uppnå. Klart du saknar dem. Det kommer du alltid göra till viss del. Bara att acceptera det hela. Saker du KAN göra som ett motgift mot detta sug?
en flaska vin då o då. Gräs brukar sällan vara nog. Alkohol för mig hjälper. Sen blev jag alkoholist istället men det är en annan femma, tror dock inte du ligger i riskzon för just alkohol. O kan därför fuska, o använda vin eller vad du nu gillar för att uppnå en syntetisk höjd nivå där du kan bli någorlunda nöjd.

Speciellt som du säger att du bara har vissa mörka dagar.

Mvh
Snart 50 årig gubbe med + - 25 årigt missbruk bakom mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in