2024-01-22, 09:03
Medlem
Jag har inte läst hela FUP än men nog tycker jag att det är uppenbart att han faktiskt är grundaren. Framkommer väl tydligast i aktbilaga 291.
Citera
2024-01-22, 15:45
Medlem
Förövrigt lite roligt att ett fåfängt beslut att köpa en blatte-Rolex inte bara sätter honom själv i skiten utan även riktar ögonen på hans polare.
Citera
2024-01-23, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag har inte läst hela FUP än men nog tycker jag att det är uppenbart att han faktiskt är grundaren. Framkommer väl tydligast i aktbilaga 291.

Inte lusläst den men gått genom stora delar. Gissar i motsats till de flesta andra i tråden att han kommer åka stenhårt, vad jag kan bedöma är bevisningen god och fallet solklart. Åklagaren har dessutom inte gjort samma blunder som i FS2-fallet, så åker gör han definitivt i min mening och även huvudmoderatorn.

Anmärkningsvärt att det endast är den tredje misstänkte (den 'lägsta' av de tre, andre-moderatorn) som beter sig som han ska under förhören.
Citera
2024-01-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Inte lusläst den men gått genom stora delar. Gissar i motsats till de flesta andra i tråden att han kommer åka stenhårt, vad jag kan bedöma är bevisningen god och fallet solklart. Åklagaren har dessutom inte gjort samma blunder som i FS2-fallet, så åker gör han definitivt i min mening och även huvudmoderatorn.

Anmärkningsvärt att det endast är den tredje misstänkte (den 'lägsta' av de tre, andre-moderatorn) som beter sig som han ska under förhören.
Ja, jag känner mig också rätt säker på att han torskar, jag blev förvånad över att bevisningen var så bra efter att ha läst tråden.
Citera
2024-02-02, 18:51
Medlem
Halte Haralds avatar
Så tyst här och i media.
Har någon update hur rättegången har gått?
Citera
2024-02-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!
Tror du att det är såhär det går till eller? Genuint nyfiken. Du förstår väl att det är samma säljare som säljer på Archetyp som på FS4 & SF? Du kan inte säga att FS4 är osäkert när det är precis lika säkert som dom andra sidorna

Sedan spelar det ingen roll ifall polisen driftar FS4, det är liksom det som är grejen med PGP och det är därför det inte är "osäkert". Jag fortsätter göra mina beställningar och om polisen ser dom så skiter jag väl i det, polisen kan ju inte se vad jag skriver i min beställning ändå.
Citera
2024-02-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Bitcoin är så långt ifrån anonymt det kan bli om man använder det på fel sätt.
Allt går att spåra.
Monero är så långt ifrån anonymt det kan bli om man använder det på fel sätt.
Allt går att spåra.
Citera
2024-02-19, 21:59
Medlem
leifgmperssons avatar
sista dagen i huvudförhandlingen denna veckan! snart dom
Senast redigerad av leifgmpersson 2024-02-19 kl. 22:12.
Citera
2024-02-22, 21:29
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifgmpersson
sista dagen i huvudförhandlingen denna veckan! snart dom

Okej tack för info, ska bli intressant att se hur länge man får sitta när man drivit den största marknadsplatsen för narkotika i Sverige i några år.
Citera
2024-03-05, 15:46
Medlem
Domen meddelas 26 mars 2024 kl. 11.00.
Citera
2024-03-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Källa?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-druckit-urin

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...k-urin-vid-sex
Citera
2024-03-06, 16:46
Medlem
Bushido-95s avatar
Är de häktade i väntan på dom? Vad yrkade åklagaren på för straff? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in