2024-09-30, 12:49
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sure. Samtidigt hade det kunnat stå 3-0 efter ~15 minuter spelade igår om vi haft lite flyt, och då räknar jag inte in straffsituationen. Att Mikkjal bygger sitt spel bakifrån är dock 100% rätt och kan valideras ganska fort genom att titta på hur det såg ut under Henning. Att det inte blivit mycket tid över till att sätta det offensiva spelet sen tränarbytet är fullt förklarligt.
Medhåll. Det är kul och lugnande att titta på Gnaget idag. Ytterst sällan blir man nervös över att de håller på att tappa det.
Citera
2024-09-30, 12:58
Medlem
mark.corrigans avatar
Såg om matchen, och slutminuterna av första är underhållande. Hammarby har lite momentum men spenderar 3 minuter på att konstant filma väldigt dåligt. Besara ligger med och fejkar skada, Hammar kastar sig och låtsas ha ont, och Erabi står för decenniets sämsta filmning i ett försök att få straff.

Visserligen är de väl vana att få domslut med sig.
Citera
2024-09-30, 13:14
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Såg om matchen, och slutminuterna av första är underhållande. Hammarby har lite momentum men spenderar 3 minuter på att konstant filma väldigt dåligt. Besara ligger med och fejkar skada, Hammar kastar sig och låtsas ha ont, och Erabi står för decenniets sämsta filmning i ett försök att få straff.

Visserligen är de väl vana att få domslut med sig.
Inget om domsluten i matchen men när jag såg om matchen så hajade jag ändå till på att AIK inte fått en enda straff med sig och Hammarby inte en enda mot sig. Kan det hålla säsongen ut?
Citera
2024-09-30, 13:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Inget om domsluten i matchen men när jag såg om matchen så hajade jag ändå till på att AIK inte fått en enda straff med sig och Hammarby inte en enda mot sig. Kan det hålla säsongen ut?

Trots det är vi förbundets lag enligt Kukräven
Citera
2024-09-30, 13:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Förbundets lag sörru. Att vi inte får några straffar med oss gör inget när det är vi som styr uttagningarna för landslaget

INGA VRAK! INGA GRISBÖNDER!
Citera
2024-09-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jaja då va denna allsvenska mer mindre över.
Man hade en våt dröm när både Aik och Göteborg låg i risken hamna i botten,men Aik vakna på 8a och gått som tåget,blir nog bästa Sthlms lag,den såg man ej komma,men lyckat tränarbyte och fick behålla viktiga spelare,samt några spelare visar potential som man aldrig trodde fanns.
Men Göteborg, det kan fan gå,de kan åka ut,troligen klarar de sig på nåt sjukt sätt åter,men detta Göteborg känns riktigt dåliga.

Att MFF skulle vinna var väntat,men trodde det skulle finnas motstånd hela vägen in,men sthlms lagen vek ner sig.

Häcken som Trazkei sa skulle va ett topplag va fel.

Elfsborg blev intressant när hiljemark tog över,men de var för sen.

Gais,laget jag trodde skulle bli årets strykpojksgäng har helt överraskat mig,jäkla bra lag,gått behålla trupp sen resan börja i ettan.
Nog de bästa nykomplingslag sen jag kan minnas,hoppas verkligen de tar en Europa plats och knäpper mig och m0nga till på näsan för vad man hade för tankar om laget.

Djurgården, vad har hänt med dom?de kändes nära,de va typ några poäng efter med en match tillgodo, men de falla gång på gång ta in några poäng på oss.Blir det ett tränarbyte till nästa säsong där?vad säger ni Djurgården?e det dags?

AIK 2006?
Citera
2024-09-30, 14:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, denna gången fick väl MFF tillbaka med ett orättvist resultat åt det hållet, Mjällby har ju vunnit någon tursam match mot dom, den biten jämnades ut lite nu.
Riktigt bra match av Mjällby, men det gäller ju att göra mål på chanserna och inte släppa in enkla bakåt.
Tänkte köra lite hyllning till Kiilerich idag. Passningsspelet i backlinjen går upp ett par snäpp när han spelar, riktigt trevligt att se när han tar emot bollen och flyttar den direkt och letar passningar uppåt i plan, hyfsat ofta hittar han också en genomskärare upp till offensivt mittfält. Gigantiskt skillnad mot när Brorsson får bollen och blir totalt stillastående och näst intill väntar in pressen från motståndarna. Synd bara att Kiilerich brister en del i positionsspelet, han hamnar lite väl ofta fel.

EDIT: Det säger ju en del om hur spelet ser ut när MFF får två gula kort för maskning när dom leder med 2-0.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Femte raka i allsvenskan utan insläppt. Rätt imponerande med vårt dåliga försvarsspel.
Med väldigt god hjälp av domaren igår. Solklar straff som han missade när Herman Johansson fälldes. Förståeligt att han missade den då den var långt ifrån bollen men den var trots allt solklar.
Citera
2024-09-30, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Med väldigt god hjälp av domaren igår. Solklar straff som han missade när Herman Johansson fälldes. Förståeligt att han missade den då den var långt ifrån bollen men den var trots allt solklar.

Bollen var inte i spel än när det inträffade ifall vi tänker på samma situation.
Citera
2024-09-30, 15:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Bollen var inte i spel än när det inträffade ifall vi tänker på samma situation.
Frispark från strax utanför straffområdet. Hade inte en tanke på att bollen kanske inte hunnit sättas i spel. Blir lite annorlunda då ja. Men man kan ju gärna inte tillåta rena fällningar bara på grund av det.. Vad ska man göra då? Gult kort på vem det nu var (Rieks?)?
Citera
2024-09-30, 15:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Frispark från strax utanför straffområdet. Hade inte en tanke på att bollen kanske inte hunnit sättas i spel. Blir lite annorlunda då ja. Men man kan ju gärna inte tillåta rena fällningar bara på grund av det.. Vad ska man göra då? Gult kort på vem det nu var (Rieks?)?

Japp, gult kort är det korrekta domslutet här.
Citera
2024-09-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Trots det är vi förbundets lag enligt Kukräven

Fredrik Reinfeldt är Diffare, vilket säger en del om både Dif och Reinfeldt. Men jo, Dif är förbundets lag!
Citera
2024-09-30, 16:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Idag hejar vi på GAIS!

Dags att blåvitt ryker nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem