2024-09-29, 23:39
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det är väl fullt naturligt att det blir mycket fokus på CL avancemanget. Betydligt större än derbymatch.
Vi sålde ju ut våra platser på typ 2 timmar, så är inte orolig att derbyts glömts bort på någotvis.
Talar du för gemene bajare när du säger att en kvalmatch till WCL är större än ett avgörande derby i Allsvenskan?
Citera
2024-09-30, 07:51
Avslutad
Är det inte lite märkligt hur Göteborg klarar sig från nedflyttning om och om igen?

Någon gång måste ju turen ta slut såsom de spelar.
Citera
2024-09-30, 08:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Är det inte lite märkligt hur Göteborg klarar sig från nedflyttning om och om igen?

Någon gång måste ju turen ta slut såsom de spelar.
Snarare märkligt att dom lyckas landa där nere säsong efter säsong.
Citera
2024-09-30, 09:38
Medlem
bananjuices avatar
Tråkigt igår men tre poäng är ändå mer än vi fick mot exv ga&is. Även om vi nog har svårast schema kvar av de tre lagen från region Stockholm känns europaplatsen helt i egen hand inte minst med ett hemmaderby kvar och lilldiffens pågående genomklappning.
Citera
2024-09-30, 10:02
Medlem
Jaja då va denna allsvenska mer mindre över.
Man hade en våt dröm när både Aik och Göteborg låg i risken hamna i botten,men Aik vakna på 8a och gått som tåget,blir nog bästa Sthlms lag,den såg man ej komma,men lyckat tränarbyte och fick behålla viktiga spelare,samt några spelare visar potential som man aldrig trodde fanns.
Men Göteborg, det kan fan gå,de kan åka ut,troligen klarar de sig på nåt sjukt sätt åter,men detta Göteborg känns riktigt dåliga.

Att MFF skulle vinna var väntat,men trodde det skulle finnas motstånd hela vägen in,men sthlms lagen vek ner sig.

Häcken som Trazkei sa skulle va ett topplag va fel.

Elfsborg blev intressant när hiljemark tog över,men de var för sen.

Gais,laget jag trodde skulle bli årets strykpojksgäng har helt överraskat mig,jäkla bra lag,gått behålla trupp sen resan börja i ettan.
Nog de bästa nykomplingslag sen jag kan minnas,hoppas verkligen de tar en Europa plats och knäpper mig och m0nga till på näsan för vad man hade för tankar om laget.

Djurgården, vad har hänt med dom?de kändes nära,de va typ några poäng efter med en match tillgodo, men de falla gång på gång ta in några poäng på oss.Blir det ett tränarbyte till nästa säsong där?vad säger ni Djurgården?e det dags?
Senast redigerad av drhasch81 2024-09-30 kl. 10:05.
Citera
2024-09-30, 10:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jaja då va denna allsvenska mer mindre över.
Man hade en våt dröm när både Aik och Göteborg låg i risken hamna i botten,men Aik vakna på 8a och gått som tåget,blir nog bästa Sthlms lag,den såg man ej komma,men lyckat tränarbyte och fick behålla viktiga spelare,samt några spelare visar potential som man aldrig trodde fanns.
Aiks uppryck efter sommarsvackan är imponerande. Kanske lurades man lite av förra säsongen men sommarsvackan var nog mer resultat av underprestation denna gång.
Aik har gått och blivit tråkiga "1-0 gnaget" igen, men tror ingen gnagare gråter över det. Som man spelade igår i andra, och som man spelade mot bland annat Sirus är inte hållbart i längden tror jag.

Citat:
Häcken som Trazkei sa skulle va ett topplag va fel.
Ja verkligen

Citat:
Djurgården, vad har hänt med dom?de kändes nära,de va typ några poäng efter med en match tillgodo, men de falla gång på gång ta in några poäng på oss.Blir det ett tränarbyte till nästa säsong där?vad säger ni Djurgården?e det dags?
Jag tyckte redan från start att Djurgården var uppskrivna utan belägg. Säsongen har egentligen inte fått mig att tvivla på det, även om poängen ramlat in. Efter sommaren har jag blivit mer och mer säker på att Dif kommer få kämpa hårt om man tror på en topp 3 placering.

Man har inte riktigt de där stjärnspelarna. Gulliksen har inte levt upp till ryktet och även om Tokmac varit bra, så har han inte stått ut tillräckligt. Japanen har inte fyllt rollen som Dahl lämnade riktigt.
Danielsson håller på att bli avdankad.
Enligt statsen så är väl Rinne en av de sämsta målvakterna? Lär säkert klättra på stats-listan, men tveksamt om han slår sig in som en topp 5 målvakt ens.
Citera
2024-09-30, 10:27
Medlem
Citat:
Aiks uppryck efter sommarsvackan är imponerande. Kanske lurades man lite av förra säsongen men sommarsvackan var nog mer resultat av underprestation denna gång.
Aik har gått och blivit tråkiga "1-0 gnaget" igen, men tror ingen gnagare gråter över det. Som man spelade igår i andra, och som man spelade mot bland annat Sirus är inte hållbart i längden tror jag.

Ja verkligen

Jag tyckte redan från start att Djurgården var uppskrivna utan belägg. Säsongen har egentligen inte fått mig att tvivla på det, även om poängen ramlat in. Efter sommaren har jag blivit mer och mer säker på att Dif kommer få kämpa hårt om man tror på en topp 3 placering.

Man har inte riktigt de där stjärnspelarna. Gulliksen har inte levt upp till ryktet och även om Tokmac varit bra, så har han inte stått ut tillräckligt. Japanen har inte fyllt rollen som Dahl lämnade riktigt.
Danielsson håller på att bli avdankad.
Enligt statsen så är väl Rinne en av de sämsta målvakterna? Lär säkert klättra på stats-listan, men tveksamt om han slår sig in som en topp 5 målvakt ens.
Nej jag tror inte heller Aik spel håller i längden, men för i år tror jag bara de skiter I,ut grisa,ta 3poäng,lös Europa spel ,det kunde va så mycket värre.
Ska bli spännande se Aik nästa år.

Sen att Hammarby är där uppe nosar på Europa spel är med en riktigt strong säsong, jagsåg Hammarby som mittengäng som max
Citera
2024-09-30, 10:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Vårt tapp av JWZ tror jag är det främsta. Våra spelare litar helt enkelt inte lika mycket på målvakten. Tycker det skriks om tränarbyte efter varenda förlust men så jävla enkelt är det inte att bara byta tränare och kollar man våra resultat med Kim & Tolle så har dom ju inte direkt misslyckats ännu (skulle väl vara om vi tappar Europaplats i år som får ses som misslyckande isåfall.) Vi har 2 enkla framför oss Kalmar och bajen, 6 pinnar där så kommer random Djurgårdare prisa Kim & Tolle som gudar igen.
Citera
2024-09-30, 10:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
...
Men Göteborg, det kan fan gå,de kan åka ut,troligen klarar de sig på nåt sjukt sätt åter,men detta Göteborg känns riktigt dåliga.
...

Den hemliga planen är att de andra konstant ska förlora, men lag som Djurgården går ju inte att lita på. Därför har det börjat sprida sig en aversion mot DIF i Göteborg - som Itzhak hade sagt.

Förväntar mig inga poäng idag, men derby är derby, och kanske kan IFK få med sig något.

Man kan bara konstatera att något är fel i föreningen.
Citera
2024-09-30, 11:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vårt tapp av JWZ tror jag är det främsta. Våra spelare litar helt enkelt inte lika mycket på målvakten. Tycker det skriks om tränarbyte efter varenda förlust men så jävla enkelt är det inte att bara byta tränare och kollar man våra resultat med Kim & Tolle så har dom ju inte direkt misslyckats ännu (skulle väl vara om vi tappar Europaplats i år som får ses som misslyckande isåfall.) Vi har 2 enkla framför oss Kalmar och bajen, 6 pinnar där så kommer random Djurgårdare prisa Kim & Tolle som gudar igen.

Idag mår man som en jävla gud. Bajen satta på plats och Europa spel i sikte
Senast redigerad av Skarparattarn 2024-09-30 kl. 11:24.
Citera
2024-09-30, 11:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Sure. Samtidigt hade det kunnat stå 3-0 efter ~15 minuter spelade igår om vi haft lite flyt, och då räknar jag inte in straffsituationen. Att Mikkjal bygger sitt spel bakifrån är dock 100% rätt och kan valideras ganska fort genom att titta på hur det såg ut under Henning. Att det inte blivit mycket tid över till att sätta det offensiva spelet sen tränarbytet är fullt förklarligt.
Citera
2024-09-30, 12:45
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
"Nu har inte Stockholmslaget Europa-spel i egna händer längre"

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/besara-blickar-framat-efter-derbysmallen-kommer-gora-oss-battre/

Ska dessa två herrar (Sundberg och Pearson) föreställa journalister?

Edit: Redigerat till: "Nu är läget tuffare för Stockholmslaget gällande Europa-spel 2025."

Ja det är det, helt klart.

Men det är ändå tre hemmamatcher kvar. Och miffo har ju redan säkrat guldet lagom till vårat möte med dem, så det kan alltid vara en fördel.
Senast redigerad av Pillenfille 2024-09-30 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in