2024-09-17, 13:39
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför frågade du inte dina egna polare då ditt sär? Behövde du vara lite tuff inför klasskompisarna och låtsas att du inte kände någon Djurgårdare?
En liten notis är att det finns rätt många Djurgårdare på just Åland efter att Daja (Daniel Sjölund) spelade med oss.
edit: Men det var nog innan du själv intresserade dig för sporten.

Nöjd med det där försvarsstalet? Mr. Kasta-sten-i-glashus, men det är du för dum för att förstå.

Djurgården - Hela Stockholms lag…och Åland..och Gästrikland (obs dessa räknas inte som bönder för gårdarna).
Senast redigerad av Valvanto 2024-09-17 kl. 13:44.
Citera
2024-09-17, 15:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl i slutändan snuten som inte har något bättre för sig trots att vi numera toppar antal skjutningar i Europa som sitter och bestämmer när vi får och inte får spela fotboll i denna bananrepublik till land.

De här tre matcherna är väl p.g.a. Europaspel.
Citera
2024-09-17, 15:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De här tre matcherna är väl p.g.a. Europaspel.
Ja. Min poäng är dock att alla matcher planeras enligt den matris som snuten pressat på oss.
Citera
2024-09-17, 17:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Kul för din morfar men det hjälper ju inte dig direkt. Vår fotbollssektion bildades 1915 så vi va helt nya under tiden det var överlägset enklast att vinna DM. Om vi hade vunnit 2, 5 eller 10 DM under de åren kunde jag inte bry mig mindre om. Kul för de som levde då men det ger mig ingenting idag.
Om ni hade bytt prisskåp med ett av AIK eller DIF hade det aldrig låtit sådär. Det förstår ju vem som helst. Dessutom så har ju AIK vunnit mer än Hammarby när du än tittar i historien. Man är inte en sämre supporter för att ens lag inte radat upp bucklor, det är ju trots allt ganska mycket bortom ens kontroll, men alla förstår ju att det inte är en obetydlig del.
Citera
2024-09-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Ännu en gång vinner Hammarby poäng med hjälp av domaren.
Skulle vara kul och veta om hur många poäng Hammarby fått av domarna dom 5 senaste säsongerna.

Nu håller jag på Peking och skulle därför kunna ha lite problem med att vara helt objektiv men trots det, vilka domarmisstag kan du peka ut som så tydligt gav Hammarby poäng som de inte borde ha haft?
Citera
2024-09-17, 18:06
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Om ni hade bytt prisskåp med ett av AIK eller DIF hade det aldrig låtit sådär. Det förstår ju vem som helst. Dessutom så har ju AIK vunnit mer än Hammarby när du än tittar i historien. Man är inte en sämre supporter för att ens lag inte radat upp bucklor, det är ju trots allt ganska mycket bortom ens kontroll, men alla förstår ju att det inte är en obetydlig del.

Såklart ingen gnagare vill inse fakta att typ hälften av deras guld är regionstitlar för över 100 år sedan. Sen att de har fler än Bajen utöver det är en annan femma. Man är ju dock lagomt less på alla gloryhunters idag som skryter om lagets guld när man själv kanske upplevt 1 om ens något.
Citera
2024-09-17, 18:18
Medlem
trazkeis avatar
Paco är väcken!

Efter säsongen. Enligt rykten.

Men jag tar vad jag får!

https://x.com/FotbollFabriken/status/1836065642224509257
Citera
2024-09-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Du kan skicka hur många meddelanden du vill men det kommer aldrig ändras, det beror helt enkelt på europaspel för att det ska bli tillräcklig vila mellan matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det kommer bara bli mer och mer av det eftersom vi tvunget måste ha mer fotboll hela tiden. Snart kommer europa cuperna ha 10 matcher i "gruppspelet" och börja ställa till det för allsvenskan redan i början av september.

Citat:
Jag tror inte de kommer ändra sig speciellt inte efter som matchen spelas på onsdag.

Skämt åsido. Det beror givetvis på att vi har tre lag i europaspel. Det är något vi ska vara glada över.
Jag är medveten om att matcherna flyttas för att maximera antalet vilodagar för som spelar europa.

Men det stör mig mer, än vad jag tror att ett tätt matchande ger fördel.

Jag tror det blir bäst om jag tar över schemaskiten för nästa år. Hur vill ni ha det? Börja eller sluta hemma? Mot vilket motstånd?
Citera
2024-09-17, 18:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja. Min poäng är dock att alla matcher planeras enligt den matris som snuten pressat på oss.

Det är väl bara att finna sig i det alternativet är väl att fotbollen får ta över ordningen själva.
Åtminstone storklubbarna.
Citera
2024-09-17, 18:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Paco är väcken!

Men jag tar vad jag får!

Alm åker väl om Peking åker ur. Tar du det om han kommer till er?
Citera
2024-09-17, 18:50
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Paco är väcken!

Men jag tar vad jag får!

Nej, förläng! Han har otrolig potential att hålla er på en stabil mittenplacering kommande åren ju.
Citera
2024-09-17, 18:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det är väl bara att finna sig i det alternativet är väl att fotbollen får ta över ordningen själva.
Åtminstone storklubbarna.
Tycker jag inte. Snuten ska sköta sina jobb, sluta grina, och sluta särbehandla fotbollen. Valfri festival/koncert skapar mer oreda än det hetaste derbyt.

De nya förslagen är riktigt vidriga för övrigt. Dom har knarkat ordentligt på SvFF om dom tror att dom kommer tillåtas att driva igenom dom där förslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in