2024-09-16, 23:31
Medlem
Pillenfilles avatar
Usch och fy så väntat!

Men just nu är vi on a roll vad gäller bortamatcher, så förhoppningsvis så bryter vi bprtaspöket mot ellos. Ett annat plus i det så betyder det att puta inte längre är den senaste matchhjälten i det här mötet.
Citera
2024-09-17, 03:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Att Bajen är tvåa säger väl allt. Usel kvalite. Att Malmö fans bröstar upp sig för sitt försprång kan väl liknas annat med att Bolt vunnit 100 meter mot ett gäng feta knegare på tid 20 sek och hånat dom. Finns inget och vara stolt över. Om något underpresterar man utefter förutsättningarna. Fattar inte hur Rydström kan komma undan så lätt. Gjort bort sig flera gånger den här säsongen och förra. Glider på räkmacka på överlägset material och förutsättningar samt konkurrenter som snubblar på sig själva. Men snubben är ju bra på och snacka och populär i media på grund av det.
Jag gillar hur viktigt det är att försöka förminska Mffs prestationer. Så viktigt att man är beredd att likna sitt eget lag vid en fet loser.
Citera
2024-09-17, 04:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Berätta, hur firade du alla DM-titlar för över 100 år sen?

För övrigt första matchen på länge jag kollar på hemma i soffan. Är det så här det känns att vara gårdare tro.
Jag kanske inte firade dom, men min Morfar gjorde. Hur många titlar fick dina förfäder uppleva?
Citera
2024-09-17, 04:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
GAIS-MFF från omgång 24 spelas på torsdag. Kan man förbjuda detta, så att vi slipper haltande tabeller?

Är det till SvFF, SEF, Petter Stordalen, Axén, Wernblom eller ngn annan jag måste skicka ett meddelande till?
Är väl i slutändan snuten som inte har något bättre för sig trots att vi numera toppar antal skjutningar i Europa som sitter och bestämmer när vi får och inte får spela fotboll i denna bananrepublik till land.
Citera
2024-09-17, 07:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var inne på samma förut. Man skulle kunna säga ”övriga är jämnare” men det stämmer ju inte om man inte menar ”jämndåliga”.
Bajen hade chans att skilja sig från övriga "jämndåliga" men tog den inte.
Önskar att jag kunde skylla på att Bajen var skadeskjutet, men det var Norrköping också.

Det enda intressanta nu är vilka av de "jämndåliga" som slutar bakom Malmö.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-09-17 kl. 08:12.
Citera
2024-09-17, 08:34
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag kanske inte firade dom, men min Morfar gjorde. Hur många titlar fick dina förfäder uppleva?

Kul för din morfar men det hjälper ju inte dig direkt. Vår fotbollssektion bildades 1915 så vi va helt nya under tiden det var överlägset enklast att vinna DM. Om vi hade vunnit 2, 5 eller 10 DM under de åren kunde jag inte bry mig mindre om. Kul för de som levde då men det ger mig ingenting idag.
Citera
2024-09-17, 08:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Usch och fy så väntat!

Men just nu är vi on a roll vad gäller bortamatcher, så förhoppningsvis så bryter vi bprtaspöket mot ellos. Ett annat plus i det så betyder det att puta inte längre är den senaste matchhjälten i det här mötet.

Citat:
Kul för din morfar men det hjälper ju inte dig direkt. Vår fotbollssektion bildades 1915 så vi va helt nya under tiden det var överlägset enklast att vinna DM. Om vi hade vunnit 2, 5 eller 10 DM under de åren kunde jag inte bry mig mindre om. Kul för de som levde då men det ger mig ingenting idag.
Skulle du säga att Djurgårdens SM-guld är mer äkta och relevanta?
Citera
2024-09-17, 10:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Berätta, hur firade du alla DM-titlar för över 100 år sen?

För övrigt första matchen på länge jag kollar på hemma i soffan. Är det så här det känns att vara gårdare tro.

Du får väl fråga dina vänner i Dalarna?
Citera
2024-09-17, 10:59
Medlem
Ännu en gång vinner Hammarby poäng med hjälp av domaren.
Skulle vara kul och veta om hur många poäng Hammarby fått av domarna dom 5 senaste säsongerna.
Citera
2024-09-17, 13:09
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skulle du säga att Djurgårdens SM-guld är mer äkta och relevanta?

Skulle säga att alla SM-Guld förutom när bara en region får delta är mer äkta. Vad tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du får väl fråga dina vänner i Dalarna?

Jag har ett par phett äkta gårdarpolare som ser 99% av matcherna hemma i soffan på Åland eller en i Gävle. De kanske har koll?
Citera
2024-09-17, 13:10
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Ännu en gång vinner Hammarby poäng med hjälp av domaren.
Skulle vara kul och veta om hur många poäng Hammarby fått av domarna dom 5 senaste säsongerna.

Verkligen domarens förtjänst för jäklar vad Peking var värda 3p igår…
Citera
2024-09-17, 13:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag har ett par phett äkta gårdarpolare som ser 99% av matcherna hemma i soffan på Åland eller en i Gävle. De kanske har koll?

Varför frågade du inte dina egna polare då ditt sär? Behövde du vara lite tuff inför klasskompisarna och låtsas att du inte kände någon Djurgårdare?
En liten notis är att det finns rätt många Djurgårdare på just Åland efter att Daja (Daniel Sjölund) spelade med oss.
edit: Men det var nog innan du själv intresserade dig för sporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in