2024-08-17, 15:07
Medlem
mishimas avatar
Tror Christoffer Nyman är min favoritspelare i allsvenskan utanför MFF.

Lojal, inget gnälligt, kämpar på, sällan dålig, allround. Känns som en bra påg.

Skulle passa perfekt i Rydströms spelstil. Välkommen om han vill avsluta karriären med titelkamp och Europaspel.
Citera
2024-08-17, 17:09
Medlem
Rubbes avatar
Det är ett jävla gnäll på vår rotation men om vi ska spela fotboll ända in i januari så behöver vi ha igång truppen och spelare behöver speltid för att komma igång. Berg ser bättre och bättre ut de sista veckorna, AC är på väg mot gammal god form och Jörgensen får en assist. Sedan fick vi ett par negativa svar också och det är dels att Otto inte är en man för MFF i dagsläget samt att Skogmar nog behöver lånas ut för att få utvecklas genom mer speltid någon annanstans.
Citera
2024-08-17, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror Christoffer Nyman är min favoritspelare i allsvenskan utanför MFF.

Lojal, inget gnälligt, kämpar på, sällan dålig, allround. Känns som en bra påg.

Skulle passa perfekt i Rydströms spelstil. Välkommen om han vill avsluta karriären med titelkamp och Europaspel.

Skriver verkligen under. Synd att en så bra spelare ska lira i ett riktigt möglag.
Citera
2024-08-17, 17:30
Medlem
mishimas avatar
Vi ska vara glada för att Lasse Berg Johnsen inte blev skidåkare.

120 min mot grekerna i 30+ i onsdags, 15 km. 90 min idag utan att tröttna.
Citera
2024-08-17, 17:31
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om inget annat ser vi ett ganska tydligt gap ner till övriga när vi tittar på bortafölje. Invasionen av Malmö för cupfinalen hade aldrig gått i motsatt riktning, och Kalifatet fick bara med sig typ 80 pers till Grekland. Ohyggligt svagt. Detta är väl dock en diskussion för supportertråden?

;200 pers

Citat:
Ursprungligen postat av aec
Enda lag som haft framgång i Europa är Göteborg.
Att påstå något annat är bara pinsamt.
Sedan kan jag tänka mig att skåningarna vill dra gränsen ”modern tid” när det smakar bäst för en själv.
Och rätta mig om jag har fel, men rankingpoängen Sverige fått i Europa är väl Häcken och Elfsborg förtjänst.

Hur är det inte framgång att nå final i Europacupfinalen 1979?

MFF har kvalat in till 3 CL gruppspel och 4 EL gruppspel senaste 25 åren. Hur har Elfsborg och Häcken presterat bättre än det?

Men ja, överlag är blåvitt det svenska lag som presterat bäst i Europa. Men bara tramsigt att blåvita supportar alltid försöker få till det att MFF är det lag i Sverige som presterat sämst i Europa.
Senast redigerad av Lundbonden 2024-08-17 kl. 17:51.
Citera
2024-08-17, 17:38
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi ska vara glada för att Lasse Berg Johnsen inte blev skidåkare.

120 min mot grekerna i 30+ i onsdags, 15 km. 90 min idag utan att tröttna.

Helt otroligt som han springer. Kanske vår bästa spelare senaste matcherna. Snart värd 50 miljoner riksdaler han också.
Citera
2024-08-17, 18:22
Medlem
eternussermos avatar
Andraplatsen klar ochTrazke börjar nog känna sig svettig i trosorna
Citera
2024-08-17, 20:05
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgår'n spelade 90 min i Europa och därför talar allt för Sålna.

Eller?
Citera
2024-08-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Men snälla Glenn bara håll käften nu.
Glenn City kommer inte spela i CL igen, det närmsta ni kommer komma är när ni möter Champions League laget från Skåne. Det är en stor ära för er, var tacksam. Så ät nu lite kuk och runka till suddigt bildmaterial från tidigt 90 tal

För att inte gå helt OT hoppas jag verkligen på att IFK iallafall blir ett stabilt mittenlag i framtiden
Mitt lag?
Jag är varken äger IFK eller är supporter.
Men jag kommer med fakta om att IFK är det historiskt bästa svenska lag någonsin i Europa.

Vad det gäller framtiden så ser jag heller IFK i allsvenskan än lag som Värnamo, BP, Eskilstuna, Trelleborg och Sirius.
Men spelar man 1-1 hemma i varje match så kommer givetvis superettan närmare och närmare och närmare.

Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Man måste vara väldigt långt ner i misären som supporter om man börjar skryta om sitt 70-80-90 tal och försöker visa att man är större än senaste 20 årens gigant.

Styrkekramar, det lär nog inte förändras kommande 20 år 🤗
Skryter och fakta är två olika saker ditt mongo.
Har tex peddo klubben 23 guld eller inte?
Historien kan man ju inte se på 🤣
Citera
2024-08-17, 20:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Konstigt, jag räknar denna säsong.
Jobbigt att du måste vänta in bortafansen.
Vad är poängen att bråka om högst snitt när Mff är hindrade av sin pygmearena att få in fler. Det är uppenbart att Malmö hade varit 1a eller tvåa i publikligan med en arena som tar 30 000.

Det hade varit intressant att titta på totala publiksiffror europa inkluderat. Hur många 20 000 matcher på hemmaplan i europa behöver Mff för att gå om stockholmslagen och ha mest publik totalt under säsongen?
Citera
2024-08-17, 20:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad är poängen att bråka om högst snitt när Mff är hindrade av sin pygmearena att få in fler. Det är uppenbart att Malmö hade varit 1a eller tvåa i publikligan med en arena som tar 30 000
Vet inte varför Fredrik ville börja snacka om Malmö.. Varför Häckenfan som började snacka om Djurgårdens publik.. Men dom hade väl också haft högre snitt om dom hade en tom arena som tog 30 000 också?
Citera
2024-08-17, 20:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Andraplatsen klar ochTrazke börjar nog känna sig svettig i trosorna
Jasså? Är den klar? Är det någon Bajen-regel som säger att allsvenskan slutar omgång 19?🤔

Kollar man Kalmars spelschema känns det som att dom tar max 12 poäng till med maxutdelning? Kalmar är nog väcken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in