2024-07-30, 11:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det börjar kännas som att oavsett vad vi gör så står vi och stampar på samma plats ändå. Det enda positiva är att folk fortfarande orkar släpar sig till matcherna för att beskåda skiten så man slipper vara ensam i misären. Det absolut värsta är dock inte att förlora matcher. Det värsta är att hån från rivaler numera ersatts av genuint medlidande.

Fucking GAIS x2 alltså. Vilket skämt.
Äh, lugnt.

Storklubbar kan alltid värva sig ur kriser.
Citera
2024-07-30, 12:12
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
4 matcher kvar för AIK innan transferfönstret stänger. Jag börjar undra om inte Aiks taktik varit att låta Modesto och Pittas vara med och ta så många poäng som möjlig för att sedan sälja i sista sekund och låta det gå som det går iom att kontraktet ”borde” vara säkrat.

Låter det orimligt? Är det rimligare att INTE sälja dessa när AIK har en drift som backar 74M per år och ett eget kapital på bara 64M…?
Din fascination över AIKs ekonomi kan knappast vara hälsosam.
Citera
2024-07-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det börjar kännas som att oavsett vad vi gör så står vi och stampar på samma plats ändå. Det enda positiva är att folk fortfarande orkar släpar sig till matcherna för att beskåda skiten så man slipper vara ensam i misären. Det absolut värsta är dock inte att förlora matcher. Det värsta är att hån från rivaler numera ersatts av genuint medlidande.

Fucking GAIS x2 alltså. Vilket skämt.

Med div 1 spelare - nu mår man gott.

Ska man som GAISare riktat till en AIKare komma med någon slags analys så hade vi ju matjord i fickorna i går. Nu påverkas givetvis GAIS insats tack vare att man sätter sin chans direkt och därmed kan spela på resultat men AIK behöver ju göra mål , i Göteborg när vi klarade första kvarten är vi ju bättre särskilt i andra halvlek men igår så har ju AIK lägen som normalt ger mål.

Men det är ju inte vårt fel i GAIS att Pittas skjuter över från några meter även om det inte är helt lätt att hålla nere en sådan boll.

Men oavsett jag tycker AIK har flera spelare som verkar svårbegripliga värvningar - många jämnbra/dåliga.

Ska bli intressant VSK-AIK nästa omgång då VSK egentligen återföll till sitt tidiga bra spel men gör inga mål mot ett effektivt Häcken.

Kan bli en mardröm för AIK ifall VSK inte drabbas av stora skälvan mot en s.k. storklubb.
Citera
2024-07-30, 13:23
Medlem
cokehyenas avatar
Solna har svåra, svåra problem som inte kommer vända på flera år. Guidetti-mentaliteten har satt sig i väggarna.

Nu går det utför.

Håll i hatten, kära Solnare.
Citera
2024-07-30, 13:30
Medlem
bananjuices avatar
Känns bra att tänka tillbaka till försäsongen och på de bajare som var avundsjuka på ajk som i stället för fjunisar hostade upp stora summor för att plocka in etablerad kvalitet!
Citera
2024-07-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris

Äh killen håller på Hammarby, inte lätt när säsongerna slutar i juni och resterande del få fokusera på andra klubbar för att hålla sig relevant.
Oftast handlar inläggen mest om AIK och MFF när den korta försäsongen är borta och favoriten Hammarby ännu en gång spelat sig bort från guldet.

Men nästa säsong då jävlar…
Citera
2024-07-30, 14:48
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Jag sitter däremot halvt i skiten eftersom jag gav Rattarn waivern att välja min signatur om de åker

Hela det bettet kändes dock nästan moraliskt fel så ok med situationen.
Hahaha får erkänna att även om jag försöker skjuta ned DIF så ofta jag kan så börjar t o m jag tappa tron på att rattarn vinner sitt bet.

Jag tror dock inte det är någon risk att AIK åker ur.

HBK är usla. VSK kan fortfarande inte göra mål och Norrköping tränas fortfarande av Alm.
Senast redigerad av trazkei 2024-07-30 kl. 15:09.
Citera
2024-07-30, 14:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Står för min passion för att det skall gå så dåligt som möjligt för Dif och Aik.

Är du en sådan där som försöker pådyvla hur lite du bryr dig om hur det går för antagonister eller förstår du helt enkelt inte vad supporterskap handlar om? Typ marginal supportrarna på jobbet som pratar fotboll när dom hör på morgonnyheterna att deras lag vann…?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-07-30 kl. 14:54.
Citera
2024-07-30, 15:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha får erkänna att även om jag försöker skjuta ned DIF så ofta jag kan så börjar t o m jag tappa tron på att rattarn vinner sitt bet.

Jag tror dock inte det är någon risk att AIK åker ur.

HBK är usla. VSK kan fortfarande inte göra mål och Norrköping tränas fortfarande av Alm.

Blåvitt är också usla jag tror mycket väl dom kan ryka i år vi ska inte kunna åka ur med den starten vi hade då kan alla fara åt helvete i klubben!
Citera
2024-07-30, 16:05
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ahhh Skönt! Var orolig först att det var Hjelmberg som missat en duktig spelare men han tyckte helt enkelt att Yalcouye inte var tillräckligt bra eftersom han istället värvat två ännu bättre spelare!? Och när dom väl visat det kommer dom säljas för 500 Bajenmiljoner! Hell Hjelmberg!
ASEC skall ha 50% på IFKs försäljning av Yalcouye. Det kanske hjälper dig förstå hur Hjelmberg kan tänkt ha resonerat kring den affären?
Citera
2024-07-30, 16:20
Medlem
116-Sofias avatar
Hur har Milovanovic sett ut denna säsong? Dom matcherna av GAIS jag har sett i år har jag varit mycket imponerad.
Citera
2024-07-30, 16:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Blåvitt är också usla jag tror mycket väl dom kan ryka i år vi ska inte kunna åka ur med den starten vi hade då kan alla fara åt helvete i klubben!

Nä Blåvitt klarar sig nog också. Lär säkert få in lite nyförvärv i sommar också.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
ASEC skall ha 50% på IFKs försäljning av Yalcouye. Det kanske hjälper dig förstå hur Hjelmberg kan tänkt ha resonerat kring den affären?

Du tror inte det beror på att Blåvitt inte hade råd med att betala en större övergångssumma direkt? Hade inte ni haft råd med det i vintras? Eller är Hjelmberg en dålig förhandlare också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in