2024-07-30, 16:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du tror inte det beror på att Blåvitt inte hade råd med att betala en större övergångssumma direkt? Hade inte ni haft råd med det i vintras? Eller är Hjelmberg en dålig förhandlare också?
Jag tror ASEC hellre säljer till IFK för 50% än till Hjelmberg för 5M och 10%.
Citera
2024-07-30, 17:02
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tror ASEC hellre säljer till IFK för 50% än till Hjelmberg för 5M och 10%.
Du som tror så mycket? Du tror inte det fanns en summa som ASEC skulle tagit direkt med en lägre vfk? En summa som kanske var avsevärt mycket lägre än dom där 100 milj kr Brighton betalade? Tror du att det fanns utrymme för ofelbare Hjelmberg att göra en bra affär?
Senast redigerad av trazkei 2024-07-30 kl. 17:05.
Citera
2024-07-30, 17:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du som tror så mycket? Du tror inte det fanns en summa som ASEC skulle tagit direkt med en lägre vfk? En summa som kanske var avsevärt mycket lägre än dom där 100 milj kr Brighton betalade? Tror du att det fanns utrymme för ofelbare Hjelmberg att göra en bra affär?
Jag vet inte, googla vet jag?

Vad vi vet är att Hjelmberg gick för Touré som är en av allsvenskans hetaste anfallare och Divine Teah som jag tycker börjat mycket lovande. Oavsett detaljerna kring Yalcouye så är jag rätt nöjd med utfallet för Bajen som det ser ut nu.

Och detta faktum gör att man får fina förhoppningar på Elohim Kaoré och den andra afrikanen jag glömt namnet på, som kommer i vinter och nästa sommar om inget oförutsett inträffar. Sedan får vi se hur det gick med de här 3 afrikanska utropstecknen från Gothia cup som fick bekanta sig med Bajen (och IFK) förra veckan.

Den dagen vi verkar köra fast med afrikaner som inte håller måttet, kommer jag misströsta men inte för ens det sker.

Ok?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-07-30 kl. 17:23.
Citera
2024-07-30, 17:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag vet inte, googla vet jag?

Vad vi vet är att Hjelmberg gick för Touré som är en av allsvenskans hetaste anfallare och Divine Teah som jag tycker börjat mycket lovande. Oavsett detaljerna kring Yalcouye så är jag rätt nöjd med utfallet för Bajen som det ser ut nu.

Och detta faktum gör att man får fina förhoppningar på Elohim Kaoré och den andra afrikanen jag glömt namnet på, som kommer i vinter och nästa sommar om inget oförutsett inträffar. Sedan får vi se hur det gick med de här 3 afrikanska utropstecknen från Gothia cup som fick bekanta sig med Bajen (och IFK) förra veckan.

Den dagen vi verkar köra fast med afrikaner som inte håller måttet, kommer jag misströsta men inte för ens det sker.

Ok?
Jaja. Jag förstår att du är nöjd med ofelbare Hjelmberg trots att han missat dom två senaste bästa spelarna från ASEC - Yalcouye och Traore. Men nästa spelare därifrån? Då jävlar! Då snackar vi 150-200 bajenmiljoner igen!
Citera
2024-07-30, 17:42
Medlem
Londons avatar
Citat:
Hahaha får erkänna att även om jag försöker skjuta ned DIF så ofta jag kan så börjar t o m jag tappa tron på att rattarn vinner sitt bet.

Jag tror dock inte det är någon risk att AIK åker ur.

HBK är usla. VSK kan fortfarande inte göra mål och Norrköping tränas fortfarande av Alm.

2-1 eller 3-0 nästa helg och sen ketchupeffekten likt BP förra året? Har inte gett upp på Västerås än, lira boll kan de uppenbarligen.
Citera
2024-07-30, 17:46
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
2-1 eller 3-0 nästa helg och sen ketchupeffekten likt BP förra året? Har inte gett upp på Västerås än, lira boll kan de uppenbarligen.
Vi är ändå inne i omgång 16 eller 17 nu och dom har återgått till samma impotenta mönster varje gång man trott att det ska släppa för dom.

Fattar du hur sjukt det är att dom borde vunnit mot oss i helgen men förlorade istället med 4-0?

Enligt flashscore hade dom 15-8 i avslut och det var åtminstone 5st som borde blivit mål för ett normalt lag.
Citera
2024-07-30, 17:51
Medlem
Londons avatar
Citat:
Vi är ändå inne i omgång 16 eller 17 nu och dom har återgått till samma impotenta mönster varje gång man trott att det ska släppa för dom.

Fattar du hur sjukt det är att dom borde vunnit mot oss i helgen men förlorade istället med 4-0?

Enligt flashscore hade dom 15-8 i avslut och det var åtminstone 5st som borde blivit mål för ett normalt lag.

Ja men vill ju ändå tro att det underliggande någon gång kommer visa sig i det faktiska. För sjukt om de inte får utdelning över en hel serie men samtidigt är 16 omgångar 16 omgångar som du säger
Citera
2024-07-30, 17:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Kommer ni ihåg "Golden Fuel Awards"?
Åldrades sådär va?

Min favorit är nog "SVERIGES MEST MISSKÖTTA KLUBB"

Vilken är er? Diskutera i smågrupper.
Citera
2024-07-30, 18:26
Medlem
eternussermos avatar
Vi behöver prata mer om GAIS, hur länge ska de få fortsätta med sin brutala fotboll. Ska det behövas att ett par spelares karriär avslutas?
Citera
2024-07-30, 18:27
Medlem
Citat:

4-0 är visserligen i överkant men tycker dock statistiken är aningen missvisande.Så jättemånga målchanser hade inte VSK.Häcken är klart spetsigare också.Bästa laget i serien enligt mig.Känslan var lite att Häcken kontrollerar och väntar ut sina chanser som de vet kommer. Men visst,VSK har två i virket...igen...Lördagens match blir minst sagt intressant.Lustigt nog är det klart mer krisstämpel för gnaget än VSK.Kan vi bara undvika att släppa in ett billigt första 5,och inte försöka blåsa dem av banan första 20 utan spela smartare och förhoppningsvis få lite medstuds så...
Citera
2024-07-30, 18:54
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
4-0 är visserligen i överkant men tycker dock statistiken är aningen missvisande.Så jättemånga målchanser hade inte VSK.Häcken är klart spetsigare också.Bästa laget i serien enligt mig.Känslan var lite att Häcken kontrollerar och väntar ut sina chanser som de vet kommer. Men visst,VSK har två i virket...igen...Lördagens match blir minst sagt intressant.Lustigt nog är det klart mer krisstämpel för gnaget än VSK.Kan vi bara undvika att släppa in ett billigt första 5,och inte försöka blåsa dem av banan första 20 utan spela smartare och förhoppningsvis få lite medstuds så...
Det var en del galna lägen ändå. Den som går i stolpen och studsar jämns med mållinjen hela vägen bort mot andra stolpen var värst. Jag hann tänka så mycket där. "Självklart kommer vi aldrig hålla nollan, den bollen kommer studsa över linjen, eller vänta? Vi möter ju VSK och gud hatar dom så den kommer inte gå in". Helt utan att driva så hann jag med den tankegången.
Citera
2024-07-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det börjar kännas som att oavsett vad vi gör så står vi och stampar på samma plats ändå. Det enda positiva är att folk fortfarande orkar släpar sig till matcherna för att beskåda skiten så man slipper vara ensam i misären. Det absolut värsta är dock inte att förlora matcher. Det värsta är att hån från rivaler numera ersatts av genuint medlidande.

Fucking GAIS x2 alltså. Vilket skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tror inte vi åker men spelarna behöver en lavett allihop.
Har ni hört Vi är överallt (Wernersson)? Lite nyanser av grått ändå?

https://open.spotify.com/episode/7ggpCfD2OO1atiGUxZhCK5?si=GLPOuWiSSiOLNPSj04JUQw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in