2024-07-30, 08:20
Medlem
trazkeis avatar
Varför är Guidetti så arg? Är han arg för att han får spela för lite? Är han arg för att han inte fick några Budapestbakelser i halvtid? Eller spelar han bara arg för att låtsas ha lite hjärta för AIK när dom förlorar?
Citera
2024-07-30, 08:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hur fan ska ni kunna hålla undan för Häcken och Elfsborg? Ni får hoppas att GAIS börjar dala och att inte Sirius är så bra som dom ser ut nu. Då kommer ni 6:a i bästa fall och du vinner vadet med darr på ribban.
Elfsborg ser farliga ut och kan absolut gå om oss. Däremot är vi 1 poäng bakom Mjällby med 1 match mindre spelad. Häckens kollektiva psyke är ju sämre än Difs i derbyn så har svårt att se det sköra gänget passera oss. Framförallt när man dessutom ska dubbla i Europa, om nu inte Dudelange lyckas vända. GAIS är vi bättre än.
Citera
2024-07-30, 09:04
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Du skulle ju inte ens tro att ni åker ur när ni ligger 6 poäng upp till säker mark och en match kvar att spela.. Förnekelsen är stor.

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Håller ni er kvar AIK det börjar se riktigt illa ut nu? Ja ni ligger kanske bättre till än ni gjorde förra säsongen efter 16 omgångar, skillnaden är att ni började katastrofalt då men fick ordning på det, i år startade ni bra men nu är det bara ett långt jävla ras som inte ser ut att sluta.

Underbar fotbollshelg!

Gnaget har raden 2-0-8 senaste tio. Närmst VSK borta, Mjällby hemma och DIF borta 😬 En höst utan Frisören? 🫣
Citera
2024-07-30, 09:10
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Hur fan ska ni kunna hålla undan för Häcken och Elfsborg? Ni får hoppas att GAIS börjar dala och att inte Sirius är så bra som dom ser ut nu. Då kommer ni 6:a i bästa fall och du vinner vadet med darr på ribban.

Enda laget som hotar bakom oss är Elfsborg som mycket väl kan gå om oss efter 30 omgångar. Vi kommer sluta före Mjällby dessutom, som jag förutspått för längesen även om de gjort det mycket bättre än jag trodde hittills.
Citera
2024-07-30, 09:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Japp. Den dåren trodde vi skulle komma utanför top-6. Om jag mot förmodan förlorar vadet ska jag ha Häckens emblem som profilbild i ett år och trazke ska ha Bajens i ett år NÄR han förlorar vadet.
Jaha, jag har för mig att han hade ett vad med någon om att aik (?) skulle komma före också…
Citera
2024-07-30, 09:51
Medlem
QuantumQuills avatar
4 matcher kvar för AIK innan transferfönstret stänger. Jag börjar undra om inte Aiks taktik varit att låta Modesto och Pittas vara med och ta så många poäng som möjlig för att sedan sälja i sista sekund och låta det gå som det går iom att kontraktet ”borde” vara säkrat.

Låter det orimligt? Är det rimligare att INTE sälja dessa när AIK har en drift som backar 74M per år och ett eget kapital på bara 64M…?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-07-30 kl. 09:59.
Citera
2024-07-30, 10:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jaha, jag har för mig att han hade ett vad med någon om att aik (?) skulle komma före också…
Det där var ett vad som jag inte tyckte var för mig. Vilket av någon anledning gjorde dig mer hysterisk än en katt som tappat bort sitt favorit-garnnystan.
Citera
2024-07-30, 10:43
Medlem
Teus avatar
Börjar snart bli dags att byta färger till grönt och vitt..
Citera
2024-07-30, 10:47
Medlem
Londons avatar
Citat:
Det där var ett vad som jag inte tyckte var för mig. Vilket av någon anledning gjorde dig mer hysterisk än en katt som tappat bort sitt favorit-garnnystan.

Jag sitter däremot halvt i skiten eftersom jag gav Rattarn waivern att välja min signatur om de åker

Hela det bettet kändes dock nästan moraliskt fel så ok med situationen.
Citera
2024-07-30, 10:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Börjar snart bli dags att byta färger till grönt och vitt..

Lägg ner det där. Det ser överjävligt ut ja men det finns fortfarande bara två riktiga klubbar i Stockholm.
Citera
2024-07-30, 10:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Lägg ner det där. Det ser överjävligt ut ja men det finns fortfarande bara två riktiga klubbar i Stockholm.
Det börjar kännas som att oavsett vad vi gör så står vi och stampar på samma plats ändå. Det enda positiva är att folk fortfarande orkar släpar sig till matcherna för att beskåda skiten så man slipper vara ensam i misären. Det absolut värsta är dock inte att förlora matcher. Det värsta är att hån från rivaler numera ersatts av genuint medlidande.

Fucking GAIS x2 alltså. Vilket skämt.
Citera
2024-07-30, 11:04
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det börjar kännas som att oavsett vad vi gör så står vi och stampar på samma plats ändå. Det enda positiva är att folk fortfarande orkar släpar sig till matcherna för att beskåda skiten så man slipper vara ensam i misären. Det absolut värsta är dock inte att förlora matcher. Det värsta är att hån från rivaler numera ersatts av genuint medlidande.

Fucking GAIS x2 alltså. Vilket skämt.

Sorry, men vad ni än är så är ni inte vrak. Lär bli en lång resa likt IFK:s men en dag ska nog solen stiga över Råsunda igen. Att vi samtidigt ser ut som soldoktorn när det händer är en annan femma

Skrivet med kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in