2024-07-29, 13:17
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sjuka siffror mellan Häcken och VSK.
VSK vinner xG överlägset (2,3-1,4). Har 26-8 i "tillfällen i offensivt straffområde".
Häcken vinner matchen med 4-0...
Det var inte helt rättvist med 4-0 till oss om man säger så...

Stolpträffar där bollen studsar jämns med hela mållinjen, ribbträffar, rena frilägen. Det var inte bara det att VSK hade fler lägen än oss, dom hade bättre lägen också. Sedan körde dom dessutom över oss spelmässigt. VSK borde nog ha vunnit matchen egentligen. Skillnaden är att vi har gubbar som Inoussa, Hrstic och Layouni.

VSK är verkligen ett unikum inom svensk fotboll
Senast redigerad av trazkei 2024-07-29 kl. 13:22.
Citera
2024-07-29, 13:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad sade du om Adjei? Odilon? Hugo Larsson?

Hugo Larsson hyllade jag från första gången jag såg honom röra en boll. Jag var nog fan t o m före dom flesta MFF:are där. Att han skulle bli svindyr har jag med största sannolikhet aldrig förnekat.

Vad gäller Adjei är det något som stinker rutten fisk. Lorient tackar nej till att aktivera utköpsklausulen när möjligheten gavs för att sedan ändå köpa honom. Tror nog att Lorient kommit med ett uppdaterat bud till Bajen.

Odilon gjorde väl typ 5 matcher i allsvenskan? Dom flesta av oss neutrala hann nog knappt se honom och att det var en udda affär kan nog ingen förneka?
Senast redigerad av trazkei 2024-07-29 kl. 13:46.
Citera
2024-07-29, 13:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hugo Larsson hyllade jag från första gången jag såg honom röra en boll. Jag var nog fan t o m före dom flesta MFF:are där. Att han skulle bli svindyr har jag med största sannolikhet aldrig förnekat.

Vad gäller Adjei är det något som stinker rutten fisk. Lorient tackar nej till att aktivera utköpsklausulen när möjligheten gavs för att sedan ändå köpa honom. Tror nog att Lorient komit med ett uppdaterar bud till Bajen.

Odilon gjorde väl typ 5 matcher i allsvenskan? Dom flesta av oss neutrala hann nog knappt se honom och att det var en udda affär kan nog ingen förneka?
Lorient insåg att Bajen höll på sälja honom för större summor, och valde då att utnyttja klausulen. Smart av dem om du frågar mig.

Odilon gick rakt in i Brugges CL elva, var man of the match när Elfenbenskusten vann Afrika vm (vad det nu heter) och tog guld i Bundesliga utan att förlora en enda match på hela säsongen. Att DU inte förstod något av hans storhet är väl inga konstigheter med tanke på hur mycket dravel som kommer från dig hela tiden...
Citera
2024-07-29, 13:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Lorient insåg att Bajen höll på sälja honom för större summor, och valde då att utnyttja klausulen. Smart av dem om du frågar mig.

Odilon gick rakt in i Brugges CL elva, var man of the match när Elfenbenskusten vann Afrika vm (vad det nu heter) och tog guld i Bundesliga utan att förlora en enda match på hela säsongen. Att DU inte förstod något av hans storhet är väl inga konstigheter med tanke på hur mycket dravel som kommer från dig hela tiden...
Fast dom hade ju tackat nej till att utnyttja klausulen? Hjelmberg fick nog lite panik och sockrade litegrann.

Jag tror aldrig jag ens såg Odilon spela i allsvenskan? Hade nog inge jätteåsikter om vilket kunnande han hade eller ej. Men alla kan nog enas om att det var en otroligt impotent affär av Club Brugge som inte plockade honom innan han mellanlandade hos er. Deras scouting lär inte ha börjat när han anslöt till Bajen så deras impotens kostade dom en ganska rejäl slant.
Senast redigerad av trazkei 2024-07-29 kl. 13:47.
Citera
2024-07-29, 13:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Fast dom hade ju tackat nej till att utnyttja klausulen?
Först tackade dom nej, sen utnyttjade dom den i sista sekund innan den gick ut.

Citat:
Men alla kan nog enas om att det var en otroligt impotent affär av Club Brugge som inte plockade honom innan han mellanlandade hos er. Deras scouting lär inte ha börjat när han anslöt till Bajen.
Det är så dessa klubbar jobbar med den typen av talanger, enligt Hjelmberg i någon podd. Dom har koll på spelarna i afrika men låter dom gå till mindre ligor och väntar ut mer bekräftelse på att spelarna håller (vilket långt ifrån alla gör), och sedan köper dom hellre lite säkrare kort för lite dyrare priser.

Just Odioln var ju ett resultat av Hjelmbergs skicklighet att identifiera talang. Amoo, Toure och Divine Teah var ju också kopplade till betydligt större ligor, men ingen av de större klubbarna var lika beslutsamma som Hammarby var då dom säkert har 20 andra spelare på sina radar.

Sedan så vill nog spelarnas agenter hellre att dom mellanlandar i allsvenskan och får speltid istället för att harvar runt på diverse bänkar på italienska landsbygden.
Citera
2024-07-29, 14:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Först tackade dom nej, sen utnyttjade dom den i sista sekund innan den gick ut.

Det är så dessa klubbar jobbar med den typen av talanger, enligt Hjelmberg i någon podd. Dom har koll på spelarna i afrika men låter dom gå till mindre ligor och väntar ut mer bekräftelse på att spelarna håller (vilket långt ifrån alla gör), och sedan köper dom hellre lite säkrare kort för lite dyrare priser.

Just Odioln var ju ett resultat av Hjelmbergs skicklighet att identifiera talang. Amoo, Toure och Divine Teah var ju också kopplade till betydligt större ligor, men ingen av de större klubbarna var lika beslutsamma som Hammarby var då dom säkert har 20 andra spelare på sina radar.

Sedan så vill nog spelarnas agenter hellre att dom mellanlandar i allsvenskan och får speltid istället för att harvar runt på diverse bänkar på italienska landsbygden.

Ok. Konstigt att man aldrig sett någon säljas dyrt från allsvenskan tidigare efter bara 5 spelade nstcher om nu detta är så vanligt förekommande? Fick du i fyrkanten i det runda hålet? 🤔
Citera
2024-07-29, 14:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ok. Konstigt att man aldrig sett någon säljas dyrt från allsvenskan tidigare efter bara 5 spelade nstcher om nu detta är så vanligt förekommande? Fick du i fyrkanten i det runda hålet? 🤔

Odilon gick väl inte för jättesummor vilket är förståeligt efter fem matcher. Yalcouyé är väl närmaste som fick vadå tio matcher?
Citera
2024-07-29, 14:30
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Odilon gick väl inte för jättesummor vilket är förståeligt efter fem matcher. Yalcouyé är väl närmaste som fick vadå tio matcher?
Yalcouye är grym men även det är ju en ovanlig affär som var helt fantastisk för Blåvitt. Yalcouye har jag till skillnad från Odilon sett och han är värd varenda krona.

Konstigt att inte Hjelmberg med sitt överlägsna öga för talanger plockade honom från "sin" samarbetsklubb? Jag som inte blint hyllar allt som har med min egna klubb att göra är sne över att inte vi tog honom först.
Citera
2024-07-29, 14:52
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Yalcouye är grym men även det är ju en ovanlig affär som var helt fantastisk för Blåvitt. Yalcouye har jag till skillnad från Odilon sett och han är värd varenda krona.

Konstigt att inte Hjelmberg med sitt överlägsna öga för talanger plockade honom från "sin" samarbetsklubb? Jag som inte blint hyllar allt som har med min egna klubb att göra är sne över att inte vi tog honom först.

Han kan inte plocka alla talanger, det är väl Divine Teah som är potentiellt jämförbar med Yalcouyé i egenskap av mittfältare och han är inte lika trivial att slotta in hos Bajen som den senare var hos blowit. Inhopp i sista minuterna är ju alltid missvisande men han har sett magisk ut.

Bazou har gjort sitt jobb bitvis helt briljant och resten av tiden mycket bra.

Båda de kan säkert inbringa i nivå med Yalcouyé, eller mer eftersom vi har förhandlingsläge utan skakig ekonomi och sportslig panik.
Citera
2024-07-29, 15:03
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Han kan inte plocka alla talanger, det är väl Divine Teah som är potentiellt jämförbar med Yalcouyé i egenskap av mittfältare och han är inte lika trivial att slotta in hos Bajen som den senare var hos blowit. Inhopp i sista minuterna är ju alltid missvisande men han har sett magisk ut.

Bazou har gjort sitt jobb bitvis helt briljant och resten av tiden mycket bra.

Båda de kan säkert inbringa i nivå med Yalcouyé, eller mer eftersom vi har förhandlingsläge utan skakig ekonomi och sportslig panik.
Ahhh Skönt! Var orolig först att det var Hjelmberg som missat en duktig spelare men han tyckte helt enkelt att Yalcouye inte var tillräckligt bra eftersom han istället värvat två ännu bättre spelare!? Och när dom väl visat det kommer dom säljas för 500 Bajenmiljoner! Hell Hjelmberg!
Citera
2024-07-29, 15:21
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ahhh Skönt! Var orolig först att det var Hjelmberg som missat en duktig spelare men han tyckte helt enkelt att Yalcouye inte var tillräckligt bra eftersom han istället värvat två ännu bättre spelare!? Och när dom väl visat det kommer dom säljas för 500 Bajenmiljoner! Hell Hjelmberg!

Nej men jag antar att även spelarna och ASEC har en vilja, och även om Hammarby väl är största samarbetspartner i Sverige så jobbar de mycket med åtminstone er och blowit?

"Det var på våren 2022 som Hammarby på allvar fick upp ögonen för Bazoumana Touré. Den då nyss fyllda 16-åringen ingick i en Asec Mimosas-delegation som åkte på klubbturné genom Österrike och Sverige, och besökte Red Bull Salzburg, BK Häcken, IFK Göteborg och slutligen Hammarby."

Från det laget tycks Hjelmberg även ha lyckats värva Elohim Kaboré. Men röv kanske lyckas övertala?

"Så beslutet är fattat?
– Alltså, för min del känns det bra här. Men Hammarby är inte den enda klubben som har approcherat mig, Häcken, Salzburg och några franska klubbar har också varit intresserade. Så beslutet är inte fattat, men vi är på god väg."

Det är rätt många talanger om man ska hugga på alla lovande tonåringar och man ska väl vara synsk om man ska pricka rätt 100%..

"Spelarna i ungdomslaget som Elohim Kaboré tillhörde är idag mellan 20 och 17 år gamla. Många har nått proffsfotbollen. Bazoumana Touré i Hammarby, Nioule Severin i BK Häcken och Malick Yalcouyé i IFK Göteborg är tre exempel. Patrick Outrou i Racing Strasbourg, Bi Abdoul Kader i Club Brügge och Issa Karakodio i SM Caen är tre andra. Dessutom finns än yngre förmågor som är på väg in i seniorfotbollen, lovar Elohim Kaboré, och exemplifierar med sig själv och Souleymane Fofana som provar med IFK Göteborg."
Citera
2024-07-29, 21:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Så otroligt dåligt så man kräks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in