Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Ahhh Skönt! Var orolig först att det var Hjelmberg som missat en duktig spelare men han tyckte helt enkelt att Yalcouye inte var tillräckligt bra eftersom han istället värvat två ännu bättre spelare!? Och när dom väl visat det kommer dom säljas för 500 Bajenmiljoner! Hell Hjelmberg!
Nej men jag antar att även spelarna och ASEC har en vilja, och även om Hammarby väl är största samarbetspartner i Sverige så jobbar de mycket med åtminstone er och blowit?
"Det var på våren 2022 som Hammarby på allvar fick upp ögonen för Bazoumana Touré. Den då nyss fyllda 16-åringen ingick i en Asec Mimosas-delegation som åkte på klubbturné genom Österrike och Sverige, och besökte Red Bull Salzburg, BK Häcken, IFK Göteborg och slutligen Hammarby."
Från det laget tycks Hjelmberg även ha lyckats värva Elohim Kaboré. Men röv kanske lyckas övertala?
"Så beslutet är fattat?
– Alltså, för min del känns det bra här. Men Hammarby är inte den enda klubben som har approcherat mig, Häcken, Salzburg och några franska klubbar har också varit intresserade. Så beslutet är inte fattat, men vi är på god väg."
Det är rätt många talanger om man ska hugga på alla lovande tonåringar och man ska väl vara synsk om man ska pricka rätt 100%..
"Spelarna i ungdomslaget som Elohim Kaboré tillhörde är idag mellan 20 och 17 år gamla. Många har nått proffsfotbollen. Bazoumana Touré i Hammarby, Nioule Severin i BK Häcken och Malick Yalcouyé i IFK Göteborg är tre exempel. Patrick Outrou i Racing Strasbourg, Bi Abdoul Kader i Club Brügge och Issa Karakodio i SM Caen är tre andra. Dessutom finns än yngre förmågor som är på väg in i seniorfotbollen, lovar Elohim Kaboré, och exemplifierar med sig själv och Souleymane Fofana som provar med IFK Göteborg."