2024-05-08, 13:17
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jo fast just GAIS som exempel har spelat sju matcher i Allsvenskan på tio år...
Andra exempel på mindre lag som tagit allsvenskan med storm kanske vore Varberg och Degerfors, som åkte ut i fjol? Värnamo, Sirius, Mjällby? Utöver i fjol har ni i allmänhet kommit före sådana lag i tabellen när säsongerna summerats, det har mest varit Norrköping, Kalmar och Elfsborg som kommit före er, utöver MFF, Häcken och Stockholsmslagen.

Blåvitt har inte åkt ut, trots allt kaos, så sent som i höstas var ni allsvenskans hetaste lag i någon månad. Jag tror att den här stressen som finns i ditt inlägg också funnits i klubben som helhet och att det varit en orsak till att det inte gått bättre över tid.

Så sent som i höstas så var dom en brakskit ifrån att åka ur....
Citera
2024-05-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, även Hammarby kan väl räknas in ja, även om de andra tre utmanade om guld redan första säsongen efter att ha vänt.
Lag som ÖIS och Helsingborg kan tas upp som exempel där det inte funkat.

Nej det e ingen garanti det hade funkat, men tror ändo det är vad Göteborg behöver, även om det blir 2-3 år.

Gais tog de 10 svåra år,men de verkar va på rätt väg .de va nere i division under superettan för 2 år sen,gått raka vägen,har nåt intressant på g.
Citera
2024-05-08, 17:11
Medlem
Teus avatar
Jag tror alla som tänker till förstår att tanken om att det skulle vara positivt att åka ner naturligtvis är helt jävla befängd. Om ni tror det skulle bli lugn och ro där man kan arbeta med att sanera och renovera något i Superettan har ni verkligen tänkt fel.
Citera
2024-05-08, 17:11
Medlem
Rykten säger Edvardsen på g till Göteborg i sommar enligt expressen
Citera
2024-05-08, 17:13
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror alla som tänker till förstår att tanken om att det skulle vara positivt att åka ner naturligtvis är helt jävla befängd. Om ni tror det skulle bli lugn och ro där man kan arbeta med att sanera och återuppbygga något i Superettan har ni verkligen tänkt fel.
Man får ju möta HeIF och kanske ÖIS om de inte åker ur, inte så stor skillnad på å möta Sirius och BP.

Always look on the bright side of life.
Citera
2024-05-08, 17:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag tror alla som tänker till förstår att tanken om att det skulle vara positivt att åka ner naturligtvis är helt jävla befängd. Om ni tror det skulle bli lugn och ro där man kan arbeta med att sanera och återuppbygga något i Superettan har ni verkligen tänkt fel.

Fast samtidigt var det precis vad vi behövde 2004. AIK var en klubb i spillror då vi tog nya tag och kom tillbaka starkare till 2006.
Citera
2024-05-08, 17:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Man får ju möta HeIF och kanske ÖIS om de inte åker ur, inte så stor skillnad på å möta Sirius och BP.

Always look on the bright side of life.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fast samtidigt var det precis vad vi behövde 2004. AIK var en klubb i spillror då vi tog nya tag och kom tillbaka starkare till 2006.
Pressen att ta sig tillbaka direkt för en klubb som Blowit hade varit enorm, samtidigt som man suttit där med en kostnadskostym som hade varit flera storlekar för stor och med akut behov att sänka utgifter. Lägg till skitsura supportrar och motståndare som kommer se sina matcher mot Göteborg som årets höjdpunkt där dom kommer skruva upp temperaturen rejält och ni ser ganska fort att detta verkligen inte är ett recept för framgång.
Senast redigerad av Teu 2024-05-08 kl. 17:25.
Citera
2024-05-08, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Vet inte om han behövs. Duktig defensivt men jag föredrar nuvarande uppsättning med Lindberg/Lindahl som är bättre offensivt.

Jag vet inte hur Ekpolo är nu för tiden, men känns det inte som tiden sprungit ifrån honom? Han behövs inte längre
Citera
2024-05-08, 18:55
Medlem
TzOns avatar
Det sitter Hammarbyare här inne som oroar sig för blowitt, ni ligger rätt jämnt i tabellen och skall nog inte slappna av för mkt, det kan gå fort.
Citera
2024-05-08, 19:21
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag är inte ens arg. Det var ett ganska väntat resultat. Eller iaf väntad utgång.

Det får mig bara att tänka ännu mer kring en fundering jag har haft nu i flera år. Nu är visserligen GAIS ett klassiskt lag och en klassisk rival men de passar perfekt in i det jag pratar om.

I så jävla många år nu har jag sett nykomlingar och mindre klubbar trolla med mindre medel, mediokert spelarmaterial och okända/udda/nya tränare.

Medans blåvitt bara misslyckats med allt om och om igen. Vi hade våran egna lilla sådan period när det gick bra under Poya. Jag var själv trött på Poya och var glad när han försvann men helt ärligt så vill jag tillbaka till något liknande.

Jag är så trött på att se & höra tex. "Spelare för spelare så är vi bättre". Även om det ofta är sant.

Jag vill se blåvitt spela som något av alla dessa nykomlingar och mindre klubbar som senare åren "tagit Allsvenskan med storm".

Bra spel som ger resultat! Inte mer, inte mindre.

Ledningen måste fatta att vi inte kan fortsätta tro att vi är en storklubb sportsligt. På läktaren och på stan är vi ohotade men på planen har vi inte varit en storklubb på 10 år.

Men vi kan inte ha en ledning som uppenbarligen säger till tränare och spelare att allt kommer att ordna sig bara för att vi är IFK Göteborg. Snart kommer en dyr värvning som skall lösa allt!

Ju mer vi betalar för spelare desto sämre brukar det bli. Jag skiter i alla "kvalitet kostar" muppar på kansliet och bland fansen. Det kommer att kosta hela vägen ner i Superettan.

Vi behöver en trupp och en tränare som tex. just GAIS har. Det känns helt sjukt att säga men så är det.

Vi behöver krigare och en lagmaskin. Jag skiter i rutin, kostnad och fanbärare om det skall se ut som det gör nu.

Ge mig ett gäng storklubbs-rejects, fd supertalanger & late bloomers från Division 1. Ge mig ett gäng som bara köttar på och som är glada bara att få spela i Allsvenskan. Ge mig ett gäng som går ut på planen utan att Glasskungen och hans hejdukar finns någonstans i bakgrunden.

Ge mig motsatsen till Håkan Milds blåvitt.

Hör din frustration. Det är ingen tröst men fler organisationer/företag än blåvitt borde lyssna.

Nivån på ledarskap är allt för ofta skandalöst låg. Hade som riskkapitalist i IFK (i den världen) mot bakgrund av detta inlägg enkom bytt ut Mild mot dig utan att blinka. Inga bakgrundskontroller etc… har inte ens ett personnummer. Vet inte vem du är men är ändå helt säker på att jag ändå hellre satsar på dig.

Sen är jag lite gay så hade placerat in två pers under dig med ett relevant cv för att hantera uppdraget för att lugna övriga hypotetiska investerare 😄

Jokes aside så hör jag vad du säger är vad jag försöker säga.
Citera
2024-05-08, 19:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag är inte ens arg. Det var ett ganska väntat resultat. Eller iaf väntad utgång.

Det får mig bara att tänka ännu mer kring en fundering jag har haft nu i flera år. Nu är visserligen GAIS ett klassiskt lag och en klassisk rival men de passar perfekt in i det jag pratar om.

I så jävla många år nu har jag sett nykomlingar och mindre klubbar trolla med mindre medel, mediokert spelarmaterial och okända/udda/nya tränare.

Medans blåvitt bara misslyckats med allt om och om igen. Vi hade våran egna lilla sådan period när det gick bra under Poya. Jag var själv trött på Poya och var glad när han försvann men helt ärligt så vill jag tillbaka till något liknande.

Jag är så trött på att se & höra tex. "Spelare för spelare så är vi bättre". Även om det ofta är sant.

Jag vill se blåvitt spela som något av alla dessa nykomlingar och mindre klubbar som senare åren "tagit Allsvenskan med storm".

Bra spel som ger resultat! Inte mer, inte mindre.

Ledningen måste fatta att vi inte kan fortsätta tro att vi är en storklubb sportsligt. På läktaren och på stan är vi ohotade men på planen har vi inte varit en storklubb på 10 år.

Men vi kan inte ha en ledning som uppenbarligen säger till tränare och spelare att allt kommer att ordna sig bara för att vi är IFK Göteborg. Snart kommer en dyr värvning som skall lösa allt!

Ju mer vi betalar för spelare desto sämre brukar det bli. Jag skiter i alla "kvalitet kostar" muppar på kansliet och bland fansen. Det kommer att kosta hela vägen ner i Superettan.

Vi behöver en trupp och en tränare som tex. just GAIS har. Det känns helt sjukt att säga men så är det.

Vi behöver krigare och en lagmaskin. Jag skiter i rutin, kostnad och fanbärare om det skall se ut som det gör nu.

Ge mig ett gäng storklubbs-rejects, fd supertalanger & late bloomers från Division 1. Ge mig ett gäng som bara köttar på och som är glada bara att få spela i Allsvenskan. Ge mig ett gäng som går ut på planen utan att Glasskungen och hans hejdukar finns någonstans i bakgrunden.

Ge mig motsatsen till Håkan Milds blåvitt.

Jag förstår dig helt.

Problemet är väl att klubben varit misskött i en jävla massa år ni var duktigt nära åka ur redan 2002 både då och förra säsongen klarade ni er med en hårsmån.

Jag tror också det är dags att Mild lämnar oavsett hur mycket ikon han är hos blåvitt funkar inte längre.
Citera
2024-05-09, 10:00
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Pressen att ta sig tillbaka direkt för en klubb som Blowit hade varit enorm, samtidigt som man suttit där med en kostnadskostym som hade varit flera storlekar för stor och med akut behov att sänka utgifter. Lägg till skitsura supportrar och motståndare som kommer se sina matcher mot Göteborg som årets höjdpunkt där dom kommer skruva upp temperaturen rejält och ni ser ganska fort att detta verkligen inte är ett recept för framgång.

Det hade varit katastrof. Senast tog det 7 år att komma tillbaka. De vann AS 1969, och 1970 skulle de enligt vad en del säger testa demokratisk fotboll, vilket väl betydde att det blev polsk riksdag, och så åkte de ur.

Finns inga garantier för att ett lag tar sig tillbaka direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in