Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-05, 22:38
  #4969
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okej. Nyss var det för att vi slutar som bäst 7:a.. Tramsa vidare du


Nej det var det inte, det var du som började blanda in det. Jag skrev det efter att någon mongoloid diffare (antagligen du) skrev att ni var bättre än aik.
Citera
2024-05-05, 23:13
  #4970
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Cifuentes gör succe med QPR i The Championship där han tog dom från 6 poäng under strecket till klart säker mark och nytt kontrakt. Samma tränare jagade fansen bort för en oprövad Hallberg som hade en liten kort succe under förra säsongens andra halva. Två raka borta. 0 poäng där och frågan är om han får leda laget mot AIK. Och om så är fallet blir den helt avgörande. Be careful what you wish for. Cifuentes resultat med Bajen var inom ramen för vad man kan förvänta sig av den truppen man hade. Men så snackar vi en förening vars fanbase byggt upp en myt om sig själv som större och bättre än vad man är.

Hallberg så extremt överskattad och visar hur kortsynta fotbollsfans är. Lägg upp hans resultat under hela perioden och inte bara förra säsongens andra halva i Värnamo och det är inget värt att satsa på för en förening med den självbilden.
Citera
2024-05-06, 01:14
  #4971
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Cifuentes gör succe med QPR i The Championship där han tog dom från 6 poäng under strecket till klart säker mark och nytt kontrakt. Samma tränare jagade fansen bort för en oprövad Hallberg som hade en liten kort succe under förra säsongens andra halva. Två raka borta. 0 poäng där och frågan är om han får leda laget mot AIK. Och om så är fallet blir den helt avgörande. Be careful what you wish for. Cifuentes resultat med Bajen var inom ramen för vad man kan förvänta sig av den truppen man hade. Men så snackar vi en förening vars fanbase byggt upp en myt om sig själv som större och bättre än vad man är.

Hallberg så extremt överskattad och visar hur kortsynta fotbollsfans är. Lägg upp hans resultat under hela perioden och inte bara förra säsongens andra halva i Värnamo och det är inget värt att satsa på för en förening med den självbilden.

Andra inlägget du skriver Hallberg istället för Hellberg.

Vet inte om jag håller med dig att han skulle vara så överskattad däremot är Hammarbys trupp inte alls så bra som ledningen verkar tro. Jag tycker att man har gått ner sig något enormt de senaste åren. Minns guldstriden 2019 då de var magiska - de är otroligt långt ifrån den kvalitén idag. Och jag förstår inte riktigt varför man hamnat där. Pengar har de ju men känns som att de satsat fel under lång tid.
Citera
2024-05-06, 05:36
  #4972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Andra inlägget du skriver Hallberg istället för Hellberg.

Vet inte om jag håller med dig att han skulle vara så överskattad däremot är Hammarbys trupp inte alls så bra som ledningen verkar tro. Jag tycker att man har gått ner sig något enormt de senaste åren. Minns guldstriden 2019 då de var magiska - de är otroligt långt ifrån den kvalitén idag. Och jag förstår inte riktigt varför man hamnat där. Pengar har de ju men känns som att de satsat fel under lång tid.

Sett utifrån känns det som om de är mer fixerade att göra en massa transfers än skapa sportsliga resultat i ledningen. Är fullt medveten om att ekonomin kan framtvinga sådana beslut men exempelvis efter 2022 hade man ju en fin stomme som man sedan blev av med utan vettiga ersättare.

Men Hammarby är ju inte ensamt , tyvärr gör de flesta lag i AS det. Man tycker kanske att fler lag börjar nå en lite bättre plattform nu. Å andra sidan är väl MFF i år av ett slag att det handlar om att komma tvåa.

Häcken satte ju sportsliga resultat före ekonomin 2022. men trots försäljningar en masse + Europa avancemang gjorde man ett mediokert ekonomiskt resultat 2023 mot vad jag hade räknat med 2022. misstänker att de dragit på sig en stor kostnadskostym + dyra spelaravbränningar.

Men bonus för 2022 guldet borde ha belastat 2022 så kanske var Europainkomsterna och dylikt delvis intecknade till bonusar, kan ju vara så att det finns klausuler som ger (vissa) spelare rörliga delar av avancemangspengar av större nivå , minskar ju risken förstås. Vissa misslyckade värvningar på slutet också. Men jag hade väntat mig kanske 50 Mkr till i resultat 2023.

De flesta större lags fans överskattar sina trupper när de är medelmåttiga, men de hjälps också av media.

Jag såg t.ex. betygen efter 6-2 matchen på Forum Svartgul. Man undrar ju vad som skulle krävts för betyg 4,5 i snitt mer generellt. Om AIK studsar tillbaka med 6-2 efter 0-5 hade jag utifrån väntat mig långt fler femmor och nära toppbetyg. Måste väl vara en av AIKs bättre matcher på länge? Men såg bara målsammanfattningen. Vinner vi mot Blåvitt med 1-0 ikväll blir betyget 5,0 oavsett om vi har 1-18 i skott på mål och 12-88 i bollinnehav. Det är tolv år sedan nu så räknar med enorm vilja. Men Blåvitt är favoriter, är nöjd med 3 segrar så långt, Blåvitt har haft dålig poängutdelning mot sitt spel till skillnad från oss.
Citera
2024-05-06, 06:21
  #4973
Medlem
cokehyenas avatar
Är JWZ på väg in i landslaget?

Otroligt klass i senaste matchen även om fotarbetet kunde varit bättre.

***

Samuel Leach Holm är Sveriges mest produktiva "konstnär".

Med tanke på alla "tavlor" han skapar.
__________________
Senast redigerad av cokehyena 2024-05-06 kl. 06:57.
Citera
2024-05-06, 08:13
  #4974
Medlem
trazkeis avatar
Hur är huvudet på han Makolli? Känns ju inte jättetaktiskt av en tränare att hänga ut en junis som dålig efter en match? Taha och Rosengren har åtminstone mer rutin och kan säkert hantera det även om det är märkligt. Kul att läsa som utomstående dock! men märkligt. Mycket märkligt.
Citera
2024-05-06, 08:23
  #4975
Medlem
trazkeis avatar
Så Bishesari har varit sjuk i helgen? Otroligt tungt tapp för Blåvitt om han inte kan spela! Inte bara för att han är grym men även för att Benediktsson förmodligen är den sämsta målvakten i allsvenskan? Alla reserver inräknade. Kanske missar någon i något mindre lag men han är definitivt där nere.
Citera
2024-05-06, 08:34
  #4976
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hur är huvudet på han Makolli? Känns ju inte jättetaktiskt av en tränare att hänga ut en junis som dålig efter en match? Taha och Rosengren har åtminstone mer rutin och kan säkert hantera det även om det är märkligt. Kul att läsa som utomstående dock! men märkligt. Mycket märkligt.
Trazke-nivå att hänga sina egna spelare vid motgång.

Höj dig, Rydström!
Citera
2024-05-06, 08:47
  #4977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
En stolpträff för oss och 0-1 på en målvaktstavla. Därefter en bortslagen straff (igen) och direkt en kontring och 0-2. Det verkar vila någon slags förbannelse över VSK för inget går vår väg. Tre straffmissar av tre möjliga med tre olika straffskyttar måste nästan vara någon form av bisarrt rekord.
Ja det är motigt. Lägg till att Malmös mål var offside och att bollen var inne mot Halmstad. Men det går inte bara att skylla på otur. Effektiviteten framför mål saknas. Det är bara att erkänna. Saknar Granat i laget.
Citera
2024-05-06, 08:55
  #4978
Medlem
bananjuices avatar
Sinnessjukt att man kan komma från en så jävla fin insats mot Elfsborg och totalt klappa ihop mot demonlaget Värnamo.. Lite väl höga vågor, men känns rätt att folk mest verkar hetsa mot den den högre ledningen i klubben snarare än någon annan.

Ska bli kul med Mjällby och Norrköping borta, särskilt den senare brukar vara en poänggaranti.
Citera
2024-05-06, 10:45
  #4979
Medlem
TheJackets avatar
Martin Kukbild Olsson skall alltid starta för MFF
Citera
2024-05-06, 11:09
  #4980
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Andra inlägget du skriver Hallberg istället för Hellberg.

Vet inte om jag håller med dig att han skulle vara så överskattad däremot är Hammarbys trupp inte alls så bra som ledningen verkar tro. Jag tycker att man har gått ner sig något enormt de senaste åren. Minns guldstriden 2019 då de var magiska - de är otroligt långt ifrån den kvalitén idag. Och jag förstår inte riktigt varför man hamnat där. Pengar har de ju men känns som att de satsat fel under lång tid.
Det har pratats om en del i tråden tidigare.

Jansson hade lagt lite väl mkt pengar på truppen och ville fortsätta spendera vilket ledningen inte ville.

Hela dilemmat var ju att kostnaderna för en riktig säljorganisation med marknad, spons o event, utökad akademi, fler anställda etc etc hade ökats o behövde ökas samtidigt som intäkterna (publik, merch, spons, event/VIP) aldrig varit större o plattformen för framtida intäkter aldrig sett bättre ut... plus att akademien gick bra och mkt löften hade getts internt o till spelarna att i Bajen ska akademispelarna kunna komma vidare. Ett par lyckade försäljningar o bra matcher av ett antal talanger (minns efter cupen förra året hur bra de var) gav ledningen vatten på kvarnen. Fortsätta ge överskottet till Jansson elr satsa på annan strategi för att kunna ta nästa kliv.

Med en plattform för att kunna växa vidare tror jag de sneglade mot MFF o europa snarare än att snegla mot AIK el DIF .. med Hjelmbergs akademiarbete i ryggen så blev satsningen på akademigrabbarna, stora försäljningar o växla med dyra värvningar för att vara topplag. Som Malmö lyckades tidigare.

Det kan mkt väl vara ganska rätt väg att gå eg med de förutsättningar som finns, men med fansens krav o självbild så kan det bli stormigt att vänta in resultaten (om de kommer).

Min personliga åsikt är att det största problemet är att klubben är för mjuk. Malmö är som Bayern M.. allt handlar om att vinna o klubben andas framgång o att alla vet hur man når dit. Bajen är tvärtom o det måste de lyckas ändra på. Inget daltande...är du 20-21 år o ser ut som en superettanspelare varannan match, skicka babben på lån direkt elr sälj. Flytta upp nytt o se om nästa pallar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback