2024-04-04, 14:47
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det fanns väl ändå en del duktiga spelare i det lag som åkte ur, eller? Exempelvis Wanderson, Romario Erik Berg och Mervan Celik (han var bra på den tiden). Lite skillnad från senare års jumbolag (afc Eskilstuna, Dalkurd, Falkenberg, Varberg, Syrianska, förra årets upplaga av Sundsvall, o.s.v).

Det fanns det, men Wanderson och Mervan lämnade under sommaren vill jag minnas.
Citera
2024-04-04, 15:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk

Ni hade även en mittback som blev anfallare (?) som jag minns Björn Andersson men osäker om han var med när ni åkte ur
Citera
2024-04-04, 15:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk

Och varfan är Bornet? Har han bytt klubb till Häcken eller nåt?
Citera
2024-04-04, 15:35
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Och varfan är Bornet? Har han bytt klubb till Häcken eller nåt?

Haha det undrar jag också dock tveksamt att han blivit Geting

(FB) Allsvenskan omgång 29 (29 okt - 31 okt)

Citera
2024-04-04, 17:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Det borde han ha blivit. Bornet the Hornet
Citera
2024-04-04, 18:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

(FB) Allsvenskan omgång 29 (29 okt - 31 okt)

Gulsvarta clownskolor är förjävligt.
Citera
2024-04-04, 19:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det är väl främst på grund av att en styrelsemedlem i BP uttryckt sig rejält negativt om medlemsdemokrati som bojkotten grundar sig i. BP har ju inte ens tagit upp VAR-frågan så som jag förstått det.

Gamla pampar gonna gamla pampar. Blir en krock när den nya generationen vill göra rätt för sig och gå korrekt väg, verkar inte uppskattas av alla...

Sedan hävdar man från BP-håll att det inte har med ekonomin att göra till att matcherna blir flyttade. Jo, tjena säger jag bara.

Senaste siffran var väl att runt trettio AIKare köpt biljetter till bortasektionen.

Måste man inte ha VAR i Europa matcherna?
Citera
2024-04-04, 19:45
Medlem
Om man har lite abstinens från förra helgen och vill ha mer från Bajenmarschen, Djurgården och bussmottagning + fotboll.

Fotboll Sthlms pod. En av få icke supporterdriven pod?
https://pca.st/episode/574dc1f3-1743-446e-a1d6-983067aa6077
Citera
2024-04-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det riktigt att AIKs supportrar nobbar matchen mot BP för att BP röstade för VAR?
"På grund av Brommapojkarnas fientliga inställning till medlemsdemokrati, nomineringen av katastrofen Fedrik Reinfeldt och BP-ledningens vurmande för VAR har AIK:s samlade supportergrupper tagit det svåra beslutet att uppmana till bojkott av bortamatchen den 6 april", skriver supportergrupperna i ett utskick och fortsätter:

"Att inte vara på plats för att ge vårt fulla stöd till spelarna är ytterst beklagligt men beslutet är taget med svensk fotbolls framtid i åtanke och vi hoppas att det respekteras och följs av samtliga Gnagare".

Vidare radar supportergrupperna upp anledningar till beslutet:

"Brommapojkarna anser att en styrelse är bättre beslutsfattare i avgörande frågor än vad föreningarnas medlemmar är. 'Våra medlemmar är lydiga' löd ett citat men i själva verket bör förhållandet mellan medlemmar och styrelse vara det omvända".

"Brommapojkarna nominerade Fredrik Reinfeldt till posten som Svenska Fotbollförbundets ordförande. Hittills har han precis enligt farhågorna visat sig vara mer intresserad av att fjäska för Uefa och bedriva lobbyarbete för ett införande av VAR än att driva svensk fotboll framåt".

"Brommapojkarna röstade emot de andra Stockholmsklubbarnas motioner emot VAR och i förlängningen för ett införande av VAR i allsvenskan. Detta trots att BP till skillnad från övriga tre elitklubbar saknar både aktivt medlemsengagemang i frågan och en supporterkultur som påverkas av beslutet".

"Brommapojkarna underkänner årsmötets legitimitet vid beslutsfattande. Som svar på motionerna från AIK, Dif och Hammarby påstod BP att endast medlemmarna och inte föreningarna är emot VAR - som om det fanns ett motsatsförhållande".
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-04-04 kl. 19:53.
Citera
2024-04-04, 19:55
Medlem
Vad är det här med att byta namn på tröjan? Vet man på riktigt inte vad spelarna heter?

Isaac Thelin senaste av flera exempel.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/isaac-kiese-thelin-reder-ut-namnforvirringen/
Citera
2024-04-04, 20:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad är det här med att byta namn på tröjan? Vet man på riktigt inte vad spelarna heter?

Isaac Thelin senaste av flera exempel.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/isaac-kiese-thelin-reder-ut-namnforvirringen/

Stör mig mer på att det finns lag som inte har namn alls.
Citera
2024-04-04, 21:04
Medlem
trazkeis avatar
Hammar tränar för fullt och är redo för matchen mot DIF. Även Lode har börjat träna och säger att han är redo att starta.

Nu tror jag inte det sker redan på måndag men denna backlinjen får munnen att vattnas på mig.

Barrett-Laursen..Lode..Hammar..Lindahl

Nästan för mycket klass i en och samma backlinje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in