2024-04-04, 10:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det riktigt att AIKs supportrar nobbar matchen mot BP för att BP röstade för VAR?
Mja, det var väl det sista strået om man säger så. Det var oerhört många som var rejält upprörda på BP i våra led redan innan. Jag blir förvånad om Bajen eller DIF bojkottar.
Citera
2024-04-04, 10:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Är det riktigt att AIKs supportrar nobbar matchen mot BP för att BP röstade för VAR?
BP får väl flytta några fler matcher till motståndares arenor för att kompensera för publikbortfallet..

Varför nöja sig med Stockholmsmatcher? Tänk vilket publiksnitt BP hade fått om dom spelade sina hemmamatcher mot MFF på Eleda? Eller på Gamla Ullevi mot Blåvitt osv...
Senast redigerad av trazkei 2024-04-04 kl. 10:24.
Citera
2024-04-04, 10:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är väl fullt rimligt sätt att visa sitt missnöje mot både VAR och BPs ståndpunkt i frågan.

Kärleken till klubben borde väl väga tyngre och det finns väl bättre sätt att visa sitt missnöje.
Citera
2024-04-04, 10:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Varför nöja sig med Stockholmsmatcher? Tänk vilket publiksnitt BP hade fått om dom spelade sina hemmamatcher mot MFF på Eleda? Eller på Gamla Ullevi mot Blåvitt osv...
Big brain move.
Citera
2024-04-04, 10:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Kärleken till klubben borde väl väga tyngre och det finns väl bättre sätt att visa sitt missnöje.
Eller så är kärleken till sporten så stor att denna uppoffring blir liten i jämförelse? Att offra så mycket visar bara hur viktig denna fråga är för dem som gör uppoffringen.

Det är så demonstrationer fungerar. Göra saker för att få uppmärksam het för sin sak, för sin ståndpunkt.

Ok?
Citera
2024-04-04, 11:22
Medlem
Londons avatar
BP röstade inte för VAR. BP röstade för beslutet att få ett konkret förslag att ta ställning till.

Rimlig position att ta enligt mig även om jag inte tror att ett vettigt förslag i VAR-frågan kommer kunna presenteras.
Citera
2024-04-04, 11:26
Avslutad
Det är väl främst på grund av att en styrelsemedlem i BP uttryckt sig rejält negativt om medlemsdemokrati som bojkotten grundar sig i. BP har ju inte ens tagit upp VAR-frågan så som jag förstått det.

Gamla pampar gonna gamla pampar. Blir en krock när den nya generationen vill göra rätt för sig och gå korrekt väg, verkar inte uppskattas av alla...

Sedan hävdar man från BP-håll att det inte har med ekonomin att göra till att matcherna blir flyttade. Jo, tjena säger jag bara.

Senaste siffran var väl att runt trettio AIKare köpt biljetter till bortasektionen.
Citera
2024-04-04, 11:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Att man jobbar med liknande verktyg vet jag och är väl självklart. Jag är mest tveksam till om detta verktyg är särskilt bra. Jag har läst David Sumpters bok och gillade den då, men hur framgångsrikt är hans analysverktyg?
David Selini, Hellbergs sidekick, anses ju vara rätt kunnig, du kan diskutera med honom, https://twitter.com/DaveSelini
Inte min specialitet tyvärr, annat än att verktygen inte är så skilda, mäter saker lite olika men om man använder samma verktyg kontinuerligt kan man se trender och behöver inte tänka på att verktygen kanske mäter xT på olika sätt.
Citera
2024-04-04, 11:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är bara för du inte sätter saker i rätt kontext. Att båda dessa klubbar är kvar i Premier League är tillräckligt för en klar godkänd prestation. Det finns betydligt större klubbar längre ner i det engelska seriesystemet.

Folk är jävligt dåliga på att ta upp det när det gäller vår "strategi" men den syftar alltså precis som ovan att ge Bajen största möjliga chans att överprestera jämfört med ekonomiska förutsättningar. Något som inte minst är viktigt i en så skev liga som allsvenskan med nöffnöff
Citera
2024-04-04, 12:27
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ja bästa är väl att knyta näven i fickan och köpa biljett och sponsra dem som spottar på allt man står för som klubb.
Citera
2024-04-04, 12:31
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul grepp, men jag är lite skeptisk till Twelve. Hög svansföring, men var är resultaten? Har ni blivit bättre efter att ni börjat jobba med dem? Jag är tveksam.

Det är väl det som kommer visa sig, om det ger resultat eller ej. Jag tycker det är en bra sak att använda sig av för att se om vi verkligen spelar på det sättet vi vill spela, eller om man behöver korrigera något i spelsätt eller spelarmaterial.
Citera
2024-04-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
BP får väl flytta några fler matcher till motståndares arenor för att kompensera för publikbortfallet..

Borde finnas regler mot det här tramset. Har man en hemmaarena ska matchen spelas där så länge den är tillgänglig. Annars får dom byta matcharena till tele2 helt och hållet, även när dom möter Halmstad och Värnamo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in