• 1
  • 2
2023-11-29, 23:21
Medlem
Aktiehandel är som de flesta kanske vet ett öppet register, köper du en aktie så finns alla dina uppgifter där.

Är det på något som helst sätt möjligt att handla aktier helt anonymt utan att mina uppgifter finns med?
Tänker typ att man använder en utländsk aktiemäklare eller någonting - gillar inte att mitt namn står med i aktieböckerna
Citera
2023-11-29, 23:28
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Aktiehandel är som de flesta kanske vet ett öppet register, köper du en aktie så finns alla dina uppgifter där.

Är det på något som helst sätt möjligt att handla aktier helt anonymt utan att mina uppgifter finns med?
Tänker typ att man använder en utländsk aktiemäklare eller någonting - gillar inte att mitt namn står med i aktieböckerna
Japp men då står ditt namn inte med när vinsterna hämtas.
Citera
2023-11-29, 23:44
Medlem
pn222jws avatar
Via utländska mäklare - se bara upp så att dom är regulerade.
Citera
2023-11-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Via utländska mäklare - se bara upp så att dom är regulerade.

Har du möjligtvis något tips på en utländsk mäklare man kan använda sig av?
Citera
2023-11-30, 08:32
Medlem
Citat:

vill du det? du kan säkert hitta någon obskyr förmedlare som köper dom i sitt namn men sedan kan de säga att det är deras aktier och hur skall du bevisa motsatsen?
Citera
2023-11-30, 11:10
Medlem
Citat:
gillar inte att mitt namn står med i aktieböckerna
Om det bara handlar om det så kan du köpa aktierna i en kapitalförsäkring. Försäkringsbolaget (t.ex. Avanza Pension eller Nordnet Pension) kommer då stå som ägare.
Citera
2023-12-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Japp men då står ditt namn inte med när vinsterna hämtas.

Men finns de utländskamäklare där man kan köpa på svenska småbolagslistorna?
Citera
2023-12-07, 20:19
Medlem
Eller går de handla aktier genom skalbolag kanske?
Citera
2023-12-07, 22:26
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Om det bara handlar om det så kan du köpa aktierna i en kapitalförsäkring. Försäkringsbolaget (t.ex. Avanza Pension eller Nordnet Pension) kommer då stå som ägare.

Detta är svaret för TS, kommer inte vara synligt i deklarationen heller för den delen.
Citera
2023-12-08, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Detta är svaret för TS, kommer inte vara synligt i deklarationen heller för den delen.

För myndigheter då?
Citera
2023-12-08, 07:26
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
För myndigheter då?

Då får du gå på "skatteparadisöstrategin", kostar förmodligen mer än det smakar.
Citera
2023-12-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Då får du gå på "skatteparadisöstrategin", kostar förmodligen mer än det smakar.

Vad är de för strategi?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in