Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-12-08, 19:48
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Vad är de för strategi?

https://www.investopedia.com/ask/answers/100215/why-cayman-islands-considered-tax-haven.asp

Registrera ett företag som äger dina tillgångar, vem som äger företaget är inget som svenska staten med lätthet kan undersöka.
Citera
2023-12-09, 15:34
Medlem
Klas-Vegass avatar
Före ISK hade jag mitt sparande hos akelius på cypern. Det funkade hur bra som helst. Finns den möjligheten kvar?
Citera
2023-12-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Före ISK hade jag mitt sparande hos akelius på cypern. Det funkade hur bra som helst. Finns den möjligheten kvar?

Vad är det för något?
Citera
2023-12-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Aktiehandel är som de flesta kanske vet ett öppet register, köper du en aktie så finns alla dina uppgifter där.

Är det på något som helst sätt möjligt att handla aktier helt anonymt utan att mina uppgifter finns med?
Tänker typ att man använder en utländsk aktiemäklare eller någonting - gillar inte att mitt namn står med i aktieböckerna
Det är inga problem såklart. Exakt vilket upplägg man kör beror ju lite på exakt hur anonym man vill göra, men någon form av skalbolag i utlandet är den grundläggande delen. Man kan ju köra dessa en hierarki av skalbolag med 15 nivåer om man vill, gärna i 5 olika jurisdiktioner för att få riktig anonymitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in