2023-11-30, 06:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag har elvärmda rutor... jävligt behagligt
Citera
2023-11-30, 06:27
Medlem
Gnomegirls avatar
Godmorgon mina vänner.

Jag har nyss varit ute och startat bilen. Nu skall jag dricka kaffe, sedan ta en snabb joggingrunda innan jag duschar och tar en påtår innan jag åker till jobbet.

Allt som gör miljöpartister ledsna gör mig glad.

MVH/Gnomegirl
Citera
2023-11-30, 07:37
Medlem
Man trycker igång bilvärmaren och väntar 10min...klart, med varmt säte och ratt. Mmmm mysigt.
Citera
2023-11-30, 08:18
Medlem
?? Klart man låter motorn stå på tomgång en stund om den inte stått i ett varmt garage.
Citera
2023-11-30, 08:39
Medlem
TrueCs avatar
Sopar igång biljävel en kvart innan jag åker, skjut mig då era jävla fascister
Citera
2023-11-30, 08:42
Medlem
Inte så smart lista, med deras logik kan man ju skriva in denna:

6. Inte haft bilen i ett garage!
Citera
2023-11-30, 08:58
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
?? Klart man låter motorn stå på tomgång en stund om den inte stått i ett varmt garage.

Sliter mer på motorn o ha den på tomgång.

Jag trycker iaf på fjärren o efter 20 minuter är en 20 minusgradig bil frostfri o gosigt varm.
90 grader i kylvätsketemp är mumma för motorn o starta i
Citera
2023-11-30, 09:13
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Kan inte vara någon nackdel att ha bilen på tomgång när man skrapar rutor, möjligen Greta kan ha åsikter, men att vänta till att den blir varm är nog en dålig idé, lär ta tid på tomgång. Bättre köra iväg.

Jävla dieselbilarna blir fan aldrig varma om dom inte har sprakare. Dom jag haft utan sprakare börjar alltid på tomgång, annars blir det andningsfrost på framrutan och man ser inte ett skit.

Var i Polen i veckan där det var riktigt jävla kallt. Bilen stod ute och var som en iglo.
Kom endast in genom bakdörren, så jag startade den och lät den bli lite varm medan jag skrapade rutor och efter en stund kunde jag öppna förardörren.
Greta hade nog blivit våt i fiffi om hon sett det där men eftersom samma Greta knappast kommer att ersätta rengöring av klädsel om jag klättrar genom hela bilen med grova kängor, så valde jag det här alternativet. Dessutom la jag några rejäla brakskitar medan jag skrapade rutorna för ett varmare Polen.
Citera
2023-11-30, 09:40
Medlem
Firewaias avatar
Vilken jävla pissartikel… 5 punkter där inte ett enda jävla rätt finns ur värmesynpunkt. Miljöpartist som skrivit?
Citera
2023-11-30, 10:34
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Sköter inte nyare bilar det automatiskt?
Edit läste för snabbt

Jag har fläkten avstängd medan jag skrapar rutorna

Problemet är ju när man kör iväg och utsidan immar igen
Spolarvätska hjälper bara någon sekund

Funkar vindrutefilt?
Kör själv filtar (trasmattor) bak och fram. Gud gåva.
Citera
2023-11-30, 10:36
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Precis. Dessutom kör man även 1 för att bilens motor mår bäst av att oljan inte är frusen när man börjar pressa den i varv. Ju mer energi man gör av med, ju varmare blir bilen. Enklare än så blir det inte. Så kör allt som går, sätesvärme, rattvärme osv.
Den gamla devisen gäller. "Rimfrost, rattmuff på, tjällossning, rattmuff av"..
Senast redigerad av Viejoverde 2023-11-30 kl. 10:40.
Citera
2023-11-30, 11:08
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Hur vanligt är det nu på en tioskala? Man använder elektriska termostater sedan länge och de strular sällan.

Lustigt med människor som dig som uppenbarligen helt saknar kunskap om det ämne som man uttalar sig om.

Nej, kylvätsketermostaten som reglerar kylvätskans temperatur och därmed motorns arbetstemperatur är inte elektrisk !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in