• 1
  • 2
2023-11-29, 18:31
Medlem
Hej,
Här kommer ännu en nybörjartråd. Lägger upp här mest för att dokumentera & få rådgivning av er som har några cyklar i ryggen.

Bakgrund
* 35 år
* Man
* 175cm
* 80kg
* BF 11-12%
* Gymmat kontinuerligt 10 år varav senaste 6 mer seriöst med kost/sömn/näringsupplägg. Första åren mycket fokus på att lyfta tungt (powerlifting) för att numera inriktat mig mer mot aestethics och mer av fitness/bodybuilding.
* Mål med kuren är känna på en cykel och gå upp ca 5kg. Känner att jag platåat lite på senare tid så vill ta nästa nivå helt enkelt. Förhoppningen är att cykla fler gånger och landa på 90kg kvalitet.
* Ingen sjukdomshistorik
* Blodprov har genomförts (32 markörer) för att få baselinenivåer. Ingenting som stack ut från referensintervallet. Mest intressant såhär på förhand var väl 26nmol/L i testot.

Preparat/Kurupplägg
Testosterone Enanthate 250mg e5d. (DEUS MEDICAL)
PCT 14 dagar efter sista stick Nolva på 40/40/20/20 (DEUS MEDICAL)
Har även Arimidex (DEUS MEDICAL) hemma som jag tänkt köra 0,25mg e3d efter blodprov 4v in om proverna visar på höga östrogennivåer.
Hcg - inget i dagsläget
Blodprov 4v in och 6v efter sista stick.

Gym 5 dagar i veckan. Kommer nog köra ett klassiskt PPL under kur men varierar med ett periodiseringsupplägg över längre tid.
Kostupplägg 200-500 kcal överskott. Ligger ständigt på minst 2,5g protein/kg och 1-2g fett/kg. Kosten är inga problem då jag genomfört flera år av cykler mellan bulk/deff och känner min kropp väl i form av energibehov.

Frågor/funderingar
HCG bör jag ha det hemma?

Har funderingar på att fronta med 500mg första två sticken eller ska jag bara hålla det basic första gången? Synpunkter på det?

Markörer blodprov 4v in: östradiol, psa, progesteron, kolesterol. Bör jag lägga till något mer här? Kommer 6v efter avslutad kur genomföra ett likadant prov(32 markörer) som pre kur för att jämföra med baselineresultaten.

Svåraste kommer vara att sätta första sticket & velar från dag till dag var jag ska sätta. Men läser på och ser så mkt videomaterial jag kan. Har iaf 3ml spruta, 21g, 23g kanyler och uppsugningskanyl med filter (overkill?).
Citera
2023-11-29, 19:07
Medlem
Zantoris avatar
Tjena! Detta ser bra ut.

Du behöver inte fronta alls, kör lugnt och försiktigt i början men sedan kan du höja doseringen vid behov om du känner att du har stannat.

Första sticket kommer nog alltid vara det svåraste, det var iallafall för mig. Jag satt i två timmar och bara stirrade på nålen och tänkte, är detta det jag ska behöva göra frivilligt varje vecka nu ett tag framöver? Japp! Hoppas det går enklare för dig gällande injektionerna, om det känns dåligt kan du byta nålar, men rekommenderar att köra på de du har nu tillsvidare.
Har inte så mycket mer att säga, det ser ut som att du har koll på läget.
Mvh
Citera
2023-11-30, 00:11
Medlem
Gabbegy000s avatar
Skit i att fronta det där är old school och kanske bara ger dig onödig pip. Sedan varför ta första blodprovet redan vecka 4 utan ta vecka 6 när det har börjat hända lite mer. Sedan kan du slänga in testosteron shbg så du ser att grejerna funkar.

https://youtu.be/L4eBnq5vMlg?si=EalEqZ0W5mZVAStU Bra video om du vill köra i rumpan 0,25 blå nål och en grön sugare. cutisoft wipes från apoteket finns bakom kassan så man måste fråga om det inte går att beställa online dont know. Annars kan du köra Axel slipper du suga in luft och snurra runt nålen och ingen noja för stora närvän. Good luck,

"Lifting as a natty is like working minimun wage your whole life and hoping you die rich"
Citera
2023-11-30, 15:58
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Skit i att fronta det där är old school och kanske bara ger dig onödig pip. Sedan varför ta första blodprovet redan vecka 4 utan ta vecka 6 när det har börjat hända lite mer. Sedan kan du slänga in testosteron shbg så du ser att grejerna funkar.

https://youtu.be/L4eBnq5vMlg?si=EalEqZ0W5mZVAStU Bra video om du vill köra i rumpan 0,25 blå nål och en grön sugare. cutisoft wipes från apoteket finns bakom kassan så man måste fråga om det inte går att beställa online dont know. Annars kan du köra Axel slipper du suga in luft och snurra runt nålen och ingen noja för stora närvän. Good luck,

"Lifting as a natty is like working minimun wage your whole life and hoping you die rich"

Ja, skit i att fronta. Det var "på modet" när jag körde min första kur men jag sket i det. Apropå blodprovet så är det individuellt (när jag efter en ren period kliver på testo, märker jag alltid av det runt dag 20 plus/minus en dag eller två). Men som Gabbegy säger: Vänta 6 veckor så är du på den säkra sidan.

Lycka till!
Citera
2023-11-30, 18:00
Medlem
Brottarn.s avatar
magicGslime96 [quote=magicGslime96|86552826]Hej,
Här kommer ännu en nybörjartråd. Lägger upp här mest för att dokumentera & få rådgivning av er som har några cyklar i ryggen.

Preparat/Kurupplägg
Testosterone Enanthate 250mg e5d. (DEUS MEDICAL)
PCT 14 dagar efter sista stick Nolva på 40/40/20/20 (DEUS MEDICAL)
Har även Arimidex (DEUS MEDICAL) hemma som jag tänkt köra 0,25mg e3d efter blodprov 4v in om proverna visar på höga östrogennivåer.
Hcg - inget i dagsläget
Blodprov 4v in och 6v efter sista stick.

Min första kur var exakt som din bortsett från 20 veckor och att mitt testo låg på 29nmol/L.
Jag klarade mig bra på nolvan tog för säkerhets skull men hade säker klarat mig utan.
Hade också arimidex hemma som jag knaprade ett par gånger en fjärdedels tablett, då jag inbillade mig gyno.
Jag fick inga större biverkningar bollarna krymte lite men jag var återställd ganska omgående, nu verkar det kanske som att testot jag tog inte var så bra kvalitet? men jag lovar att jag hade ett grymt tryck i musklerna och ökade bra i styrka.
Kommer inte ihåg alla detaljer men min första var en positiv upplevelse.
Citera
2023-11-30, 22:23
Medlem
Tack för alla svar och pepp, uppskattar det!

Ok, skrotar tanken på frontning och skjuter fram blodproverna till v6. Kommer också testa SHBG (haha riktigt naiv som man är och bara förutsatt att jag fått bra prepp )

Velar fortfarande lite var jag ska sätta första nålen men lutar mest åt i vastus lateralis.
Verkar mest praktiskt och lättåtkomligt inledningsvis. När jag läst runt verkar det dock vara ovanligt och att en majoritet börjat i glutesen…
Finland verkar vara ett hjälpsamt land när det kommer till att kura som amatör så har lusläst denna sida ett par gånger. https://dopinglinkki.fi/sv/faktabank...ola-steroider/
Citera
2023-12-01, 12:15
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicGslime96
Tack för alla svar och pepp, uppskattar det!

Ok, skrotar tanken på frontning och skjuter fram blodproverna till v6. Kommer också testa SHBG (haha riktigt naiv som man är och bara förutsatt att jag fått bra prepp )

Velar fortfarande lite var jag ska sätta första nålen men lutar mest åt i vastus lateralis.
Verkar mest praktiskt och lättåtkomligt inledningsvis. När jag läst runt verkar det dock vara ovanligt och att en majoritet börjat i glutesen…
Finland verkar vara ett hjälpsamt land när det kommer till att kura som amatör så har lusläst denna sida ett par gånger. https://dopinglinkki.fi/sv/faktabank...ola-steroider/

I schinkorna säger Ivan. Jag hade tills för ett par år sedan svårt att sätta där pga av en skada. Så jag satte länge mina stick i utsida lår. Vilket är vidrigt. Känns som att hugga sig själv med en jävla spik. Nu kan jag sätta i skinkorna utan att vispa runt med nålen och det är såå överlägset. Berätta hur det gick för dig med premiären!
Citera
2023-12-02, 18:37
Medlem
Väldigt trevlig läsning, kommer köra samma resa som dig inom närmsta veckorna.
Vi ligger ungefär samma i ålder, BF, längd och vikt.

Allmän fråga för dig (eller annan kunnig att besvara)
Kommer du enbart köra nolva som PCT, men hur kommer du göra för bevara muskelmassa, vikt eller storlek överlag?

Ska bli kul att följa din resa. Hoppas du inte glömmer bort att uppdatera här.
Citera
2023-12-21, 19:01
Medlem
Update:
Satte precis första nålen. Blev i höger lår ändå. Kändes smidigast första gången när man är ovan vid hanteringen. Körde in 2/3 av nålen och det kändes i princip ingenting vilket var förvånande. Nu såhär 10 min efteråt känner jag väl som ett litet tryck över området men då känner jag verkligen efter. Var lite orolig att jag borde tryckt in hela men har inte mkt underhudsfett på framsida lår så det bör ha gått in i muskeln tänker jag.

Har dock ett par funderingar hur ni mer rutinerade gör:

1. Testot kommer i 1ml ampuller och jag wastade en direkt för att det kom splitter i den vid öppning. Sen var jag tvungen att ha den ståendes för att suga upp precis 1 ml. Känns som det kommer bli lite mindre än 1 ml om jag håller mig till att bara öppna en ampull per gång.
Så frågan är, använder ni nål med filter för ampullen? Vet att dom rekommenderar det på sjukhusen men jag tyckte det var kasst när jag övade med en sån. Blev bara massa småbubblor och skit.
Ska jag bara acceptera att det blir 0.9 ml av en 1ml vial pga svårt att få upp allt? Kanske inte hela världen första kuren men om inte annat ör det intressant för framtiden hur ni lagrar överblivet testo från ampuller. Har sett olika tillvägagångssätt på nätet men är intressant att höra hur ni gör.

Förhoppningsvis känns det fortsatt bra fram till dos två på tisdag. Mkt av ”nålräddslan” försvann iaf idag.
Citera
2023-12-21, 19:08
Medlem
Zantoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicGslime96
Update:
Satte precis första nålen. Blev i höger lår ändå. Kändes smidigast första gången när man är ovan vid hanteringen. Körde in 2/3 av nålen och det kändes i princip ingenting vilket var förvånande. Nu såhär 10 min efteråt känner jag väl som ett litet tryck över området men då känner jag verkligen efter. Var lite orolig att jag borde tryckt in hela men har inte mkt underhudsfett på framsida lår så det bör ha gått in i muskeln tänker jag.

Har dock ett par funderingar hur ni mer rutinerade gör:

1. Testot kommer i 1ml ampuller och jag wastade en direkt för att det kom splitter i den vid öppning. Sen var jag tvungen att ha den ståendes för att suga upp precis 1 ml. Känns som det kommer bli lite mindre än 1 ml om jag håller mig till att bara öppna en ampull per gång.
Så frågan är, använder ni nål med filter för ampullen? Vet att dom rekommenderar det på sjukhusen men jag tyckte det var kasst när jag övade med en sån. Blev bara massa småbubblor och skit.
Ska jag bara acceptera att det blir 0.9 ml av en 1ml vial pga svårt att få upp allt? Kanske inte hela världen första kuren men om inte annat ör det intressant för framtiden hur ni lagrar överblivet testo från ampuller. Har sett olika tillvägagångssätt på nätet men är intressant att höra hur ni gör.

Förhoppningsvis känns det fortsatt bra fram till dos två på tisdag. Mkt av ”nålräddslan” försvann iaf idag.
Använd vialer istället, mycket smidigare än och behöva hålla på och knasa runt med ampuller. Avex Pharma använder sig utav vialer och dom har bra oljor, vet inte vilket märke du kör.
Go hard!
Citera
2023-12-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Väldigt trevlig läsning, kommer köra samma resa som dig inom närmsta veckorna.
Vi ligger ungefär samma i ålder, BF, längd och vikt.

Allmän fråga för dig (eller annan kunnig att besvara)
Kommer du enbart köra nolva som PCT, men hur kommer du göra för bevara muskelmassa, vikt eller storlek överlag?

Ska bli kul att följa din resa. Hoppas du inte glömmer bort att uppdatera här.

Kul! Starta gärna en egen dagbok som jag kan följa.
Yes, bara nolva som PCT är planen.

Bra fråga angående framtiden. Det är en sak som jag tänkt ta upp här, men har mest varit fokuserad på att komma igång än så länge.
Min ursprungliga tanke var att köra kur 12v sen landa 4v för att sedan gå in i en deff inför sommaren.
Är ju såklart lite rädd för att deffa bort mkt av gainsen och är lite osäker på hur nära kuren jag kan inleda deffen. Hur gör ni som kör en beachdeff inför sommaren?
Citera
2023-12-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Använd vialer istället, mycket smidigare än och behöva hålla på och knasa runt med ampuller. Avex Pharma använder sig utav vialer och dom har bra oljor, vet inte vilket märke du kör.
Go hard!
Ja, insåg direkt att det här med ampuller var ett rookiemisstag. Men nu får jag väl leva med dom den här kuren Kör DEUS MEDICAL och ja, blev själv förvånad när det inte var en vial som kom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in