2023-12-26, 19:10
Medlem
Körde precis andra sticket. Vänster lår denna gång. Hade mycket pip efter första tyvärr. Var som en extrem träningsvärk, haltade omkring ordentligt två första dagarna och köra ben hade inte varit att tänka på. Det störde lite när väl benpasset blev av (dag 4) men fokade lite mer på baksida då.
Hoppas det bara är virgin muscles för om det ska fortsätta likadant så kommer benträningen bli lidande. 😅
Citera
2023-12-26, 20:09
Medlem
Zantoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magicGslime96
Körde precis andra sticket. Vänster lår denna gång. Hade mycket pip efter första tyvärr. Var som en extrem träningsvärk, haltade omkring ordentligt två första dagarna och köra ben hade inte varit att tänka på. Det störde lite när väl benpasset blev av (dag 4) men fokade lite mer på baksida då.
Hoppas det bara är virgin muscles för om det ska fortsätta likadant så kommer benträningen bli lidande. 😅
Grattis till din förlorade oskuld! Been there, done that. Känslan är hemsk, första sticket var nästan en tankeställare om det var värt att fortsätta. Men det blir bättre!
Citera
2023-12-27, 23:25
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Grattis till din förlorade oskuld! Been there, done that. Känslan är hemsk, första sticket var nästan en tankeställare om det var värt att fortsätta. Men det blir bättre!

Ja, grattis! Jag delar din upplevelse. I mitt fall kunde jag knappt gå på flera dagar. Det var som att en häst sparkat bakut på mitt högra lår. Haltade och linkade mig fram som Ringaren i Notre Dame. Delvis för att Testot från Shark Lars (tror jag de hette) var något riktigt fulprepp, dels för jag var galet nervös innan och garanterat vispade runt med kanylen inne i muskeln. Första åren satte jag också i utsida lår. Vidrigt. Men det berodde på att min ryggskada då var relativt färsk och jag kunde inte rotera höften så pass att jag kunde sätta sticket i någon av skinkorna. Det kan jag nu och att sätta i röven är så otroligt mycket "skönare" (om det nu kan vara skönt att frivilligt ge sig själv sprutor). Mjukare muskel, sällan jag sätter i en nerv och det är befriande att slippa se på när man hugger sig själv. Speciellt om man som jag sedan barnsben är rädd för sprutor (höjden av ironi att jag som vuxen har valt att göra det, gång på gång på gång).

Eller med andra ord: Om du kan sätta i skinkorna, gör det!

//Ivan
Citera
2023-12-31, 19:04
Medlem
Tack för att ni delar er upplevelse av pip. Är relativ stel i vridning och med tanke på att jag fortfarande darrar som ett asplöv när jag väl sätter nålen så har det varit ”bekvämare” att sätta i lår. Jag känner också ett behov av att tydligt se aspirering och att ha tömt sprutan. 😅
Hade mindre ont efter andra dosen så hoppas att kroppen vant sig lite vid substansen. Tror även jag fick till det bättre rent tekniskt. Misstänker att jag tryckte på för fort första sticket.

Satte tredje dosen nyss. Tillbaka på höger lår. Känns väldigt bra såhär direkt efteråt. Tidigare gånger så har det varit lite småstelt ganska direkt inpå men som sagt hoppas muskeln och kroppen vant sig lite. Körde ben på morgonen också och hade noll problem från förra sticket (5 dagar senare…)

Har ökat lite vikter på diverse övningar, men inget anmärkningsvärt direkt. Inga vikter som flugit upp. Gått upp 2 kg. Mentalt upplever jag ökat självförtroende och vet inte om det är inbillning men tycker jag svettas mer.
Största problemen än så länge helt klart pip och att det är ett helvete att få ut 1ml exakt från ampullerna.

Nästa stick blir intressant för jag har ben dagen efteråt. Funderar ev på att kasta om i schemat om jag är invalid denna vecka också.
Citera
2024-01-05, 19:27
Medlem
Fjärde nålen nyss. Kände inte av sticket eller någon stelhet efteråt alls. Väldigt märklig känsla köra in nålen helt smärtfritt. Pipen har blivit bättre och bättre vid varje injicering också så det verkar gå åt rätt håll.

Ökar fortfarande vikter på random övningar och tycker fysiken börjar se bättre ut. Framförallt benen ser ut som stockar. 😁
Vägde mig mitt i veckan och kunde knappt tro mina ögon, upp 4kg. Min tanke var ju att ta ca 5 totalt så får se hur det där utvecklar sig.
Citera
2024-01-13, 21:33
Citat:
Fjärde nålen nyss. Kände inte av sticket eller någon stelhet efteråt alls. Väldigt märklig känsla köra in nålen helt smärtfritt. Pipen har blivit bättre och bättre vid varje injicering också så det verkar gå åt rätt håll.

Ökar fortfarande vikter på random övningar och tycker fysiken börjar se bättre ut. Framförallt benen ser ut som stockar. 😁
Vägde mig mitt i veckan och kunde knappt tro mina ögon, upp 4kg. Min tanke var ju att ta ca 5 totalt så får se hur det där utvecklar sig.

Gött men en stark ökning på vågen.
Hur högt överskott ligger du på?😁
Citera
2024-01-15, 20:22
Medlem
Sjätte sticket nyss. Har blivit mkt bekvämare med all hantering kring själva proceduren och två senaste injiceringarna har gått väldigt smärtfritt och enkelt. Pipen har även den blivit mkt bättre så nu blir inte benträningen (eller vardagslivet &#128513 lidande längre.

Efter mitt senaste inlägg till nu så har jag även fått erfara känslan av att vikter ”flyger upp”. Sjuk känsla att öka varje pass med vikter man krigat ett halvår mer annars…
Sammanfattningsvis: Ser bättre ut, starkare och självförtroendet kommer med det. Inga uppenbara sides än så länge, man blir ju lätt hypokondrisk och känner efter som fan dock. 😂

Blodprov 1 februari tänker jag för att kolla lite vitals…
Citera
2024-01-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Gött men en stark ökning på vågen.
Hur högt överskott ligger du på?😁
Ligger på ca 200-500 kcal. Ökat 4,8 kg nu från start. Förmodligen 4,5 kg vatten. Så får se om jag ska dra ner lite framåt. 😂
Citera
2024-01-15, 20:52
Citat:
Ligger på ca 200-500 kcal. Ökat 4,8 kg nu från start. Förmodligen 4,5 kg vatten. Så får se om jag ska dra ner lite framåt. 😂

Att reducera intaget hade nog inte jag gjort utan möjligt saltet till maten och minskat på kolhydraterna. 😁🤷

Sen kanske det är så att du svarar grymt bra på testot.

Jag ligger just nu med två skinkor som strejkar duktigt. Denna defusa smärta. Känns som någon gett mig en lårkaka fast på skinkorna😅🤣 fan om det ska behöva ta 6-7 stick för det att släppa😅
Citera
2024-01-29, 23:06
Medlem
Freeze89s avatar
Hur går det? Har du sett några nämnvärda ökningar i styrka och muskelmassa hittills? Några biverkningar du känner av?

Är själv sugen på en liknande kur.
Citera
2024-01-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Hur går det? Har du sett några nämnvärda ökningar i styrka och muskelmassa hittills? Några biverkningar du känner av?

Är själv sugen på en liknande kur.
Injicerade för nionde gången nyss. Börjar bli en vana, får fortfarande en del pip beroende på hur ”bra” jag träffar muskeln och hur stilla jag kan hålla nålen. Men det är ok, går att leva med.

Nu är jag halvvägs in i kuren och ökat markant i styrka i samtliga övningar, hade ett riktigt toppenpass ikväll där jag kan köra kontrollerat med vikter jag aldrig tidigare nuddat. Börjar också få (upplever jag) mer blickar på gymmet och fler kommentarer. Ingen har uttalat någon misstanke dock tack och lov.
Lyckades också spräcka en jacka när jag skulle knyta skorna så har definitivt ökat size.
Minskat en del på kolisarna och saltet men ligger nu på +6kg. Målet med hela kuren var som sagt 5… 😁
Har fortfarande inga märkbara biverkningar. Möjligtvis en eller två finnar extra och styva nipples oftare. Tycker bollarna håller bra size. 😂

Halvvägs in betyder också blodprov som ska genomföras i dagarna.
Markörer: Östradiol, psa, progesteron, kolesterol och testosteron. Är det något jag missar här?
Citera
2024-01-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Att reducera intaget hade nog inte jag gjort utan möjligt saltet till maten och minskat på kolhydraterna. 😁🤷

Sen kanske det är så att du svarar grymt bra på testot.

Jag ligger just nu med två skinkor som strejkar duktigt. Denna defusa smärta. Känns som någon gett mig en lårkaka fast på skinkorna😅🤣 fan om det ska behöva ta 6-7 stick för det att släppa😅

Dragit ner på salt och lite kolisar och ska nog fortsätta experimentera med kosten kuren ut. Det är heltok dock, känner mig inte överdrivet vattnig eller fettig utan bara mer….massiv.
Haha ja, exakt. Känns som en lokal lårkaka. För mig som kör i låren blir det också att jag stelnar till lite i rörligheten. Hur funkar det med röven och att sitta ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in