2023-11-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Satt och funderade lite, är det inte jävligt cuck/beta att insistera på att få betala även för tjejen nu för tiden?

Jag syftar på första dejterna och aktiviteter man bestämt gemensamt.

Bör man inte som tjej dra öron åt sig och se det som ett tecken på svaghet, undergivenhet och kanske inslag av desperation?

Det var lite vad jag funderade på men allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del.

Kan passa på och önska en fin dag också.
Med viss reservation då jag varit borta från marknaden rätt länge nu. Men förr var det verkligen en trosavskiljare att ta notan. Kan inte tänka mig annat än att tecknet för en god ekonomi även i dag funkar för att avlägsna trosorna
Citera
2023-11-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Du kan nog ha rätt i att det hör till äldre tider.

Det faller sig automatiskt att om jag bjuder ut någon (oavsett anledning och kön) så påpekar jag också innan, att jag betalar.

Så är det klart.

Är jag inte villig att göra det, så är jag heller inte villig att att göra något med den personen, dvs.
Det blir inget.

Jag förstår nog inte hur den ”split the Bill”-situationen uppstår egentligen.

Det sker när du är den av er som har mest valmöjligheter, och den av er som vill/behöver ligga minst.

När kvinnan behöver jaga och kvalificera sig, så är det ju även helt naturligt att hon betalar sin del. Orimligt att jag skall betala för människor jag inte ligger med, och som jag dessutom gör en tjänst genom att fråga ut.

Men när man alltid är den som jagar, och sitter på knä för att fånga smulor från kvinnor, då får man också, självklart, betala för deras uppmärksamhet.
Citera
2023-11-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Med viss reservation då jag varit borta från marknaden rätt länge nu. Men förr var det verkligen en trosavskiljare att ta notan. Kan inte tänka mig annat än att tecknet för en god ekonomi även i dag funkar för att avlägsna trosorna

Om du behöver betala för att få ligga, så har du uppenbarligen taskigt game.

När du träffar någon som genuint vill ha dig så kommer hon och hämtar dig, betalar för restaurangbesöket, kör hem oss och tackar för att hon fick chansen.

Att ni sedan förväntar er att få ligga efter ni bjudit på en middag gör det hela ännu mer patetiskt.
Citera
2023-11-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Det sker när du är den av er som har mest valmöjligheter, och den av er som vill/behöver ligga minst.

När kvinnan behöver jaga och kvalificera sig, så är det ju även helt naturligt att hon betalar sin del. Orimligt att jag skall betala för människor jag inte ligger med, och som jag dessutom gör en tjänst genom att fråga ut.

Men när man alltid är den som jagar, och sitter på knä för att fånga smulor från kvinnor, då får man också, självklart, betala för deras uppmärksamhet.

Ja det är väl detta jag inte får in då:
Jag skulle aldrig bjuda ut någon och sedan förvänta mig att dom betalar.

Hur gör man någon en tjänst genom att fråga ut, och sedan får dom betala??
Citera
2023-11-29, 17:53
Medlem
Inte konstigt att killar som tänker i banor som Alfa, Beta, Chuck och dylikt har problem med tjejer : Fy fan va pinsamt, bete sig som småungar.

Man betalar notan och säget att om hon vill kan vi gå vidare och ta en drink, då kan hon få bjuda. Det handlar ju inte om pengarna... handlar det om pengarna hänger ni på fel ställe och skulle sänkt bira på studenthak istället.
Citera
2023-11-29, 17:55
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Du ser ingen skillnad på att "bjuda ut" och "fråga ut"?

Tänker att bjuder jag ut, då betalar jag men om jag frågar om hon vill gå ut / hitta på något tillsammans, då är det inte lika självklart. Det kan lika väl vara två vänner som går ut.

// CC
Citera
2023-11-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Billy, du är medveten om att jag är en man va?
But whatever rocks your boat, man

Då ber jag så mycket om ursäkt, helvete vad skenet kan bedra
Citera
2023-11-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du ser ingen skillnad på att "bjuda ut" och "fråga ut"?

Tänker att bjuder jag ut, då betalar jag men om jag frågar om hon vill gå ut / hitta på något tillsammans, då är det inte lika självklart. Det kan lika väl vara två vänner som går ut.

// CC

Nä jag ser nog ingen skillnad.

Bjuder jag ut, så bjuder jag ut.

”Fråga ut” gör jag aldrig.
Men då har jag lärt mig något nytt.
Citera
2023-11-29, 18:18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Nä jag ser nog ingen skillnad.

Bjuder jag ut, så bjuder jag ut.

”Fråga ut” gör jag aldrig.
Men då har jag lärt mig något nytt.

Okej. Då förstår jag dig. Själv gör jag båda lite beroende på. Min nuvarande "frågade jag ut" och då betalade hon allt på första träffen. Visserligen med motstånd från mig men hon visste redan att det skulle bli fler träffar så...

// CC
Citera
2023-11-29, 18:51
Medlem
Citat:

För att de har gått och väntat på att jag skall fråga ut henne för att hon inte vågar göra det själv?

Vi båda två vet att hon vill ha mig, och hade jag frågat henne om hon ville bli knullad på toan, så hade hon sagt gärna, och hon har ofta känslor/alternativt väldigt stark attraktion.

Hon har inte förmågan att fråga själv, delvis för att hon blir stressad i din närhet samtidigt som att hon inte vet vad hon ens skulle säga. Istället så gör hon vad hon kan, och ger dig subtila inviter genom att eran blick möts på andra sidan rummet, och hon är "alltid" runt dig.

Hon jagar så mycket hon kan, och givetvis tänker jag inte betala för att spendera tid med någon som hade betalat mig för att få vara runt mig. Helt bisarrt att göra det.
Citera
2023-11-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Bör man inte som tjej dra öron åt sig och se det som ett tecken på svaghet, undergivenhet och kanske inslag av desperation?

Jag ser dom som män som tror att det betyder att dom kommer ha sex med mig om dom betalar. Blir det inte av brukar dom bli arga. Sen vissa av dom som blir arga skiter i om du vill eller inte.

Dom verkar tro att man är någon leksak som dom betalar för.
Senast redigerad av Nilivn 2023-11-29 kl. 19:14.
Citera
2023-11-29, 19:34
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyhilly
Då ber jag så mycket om ursäkt, helvete vad skenet kan bedra

Ha ha ha. Det är lugnt, man kanske skulle börja böga loss på ålderns höst. Ha’re bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in