2023-11-29, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vart går ni egentligen och äter? Vilken prisklass? Och varför går ni och äter istället för någon annan aktivitet? Vem bjuder ut vem? Vem bestämmer restaurangen?

Exakt. Jag undrar detta också.
Samtliga "första dejter" jag har varit på, har varit ute på promenad (kostar ingenting) eller fika där man betalar var för sig eller middag hemma hos sig/den andra, där den som lagar maten bestämmer mat och betalar för det som bjuds. Man vill ju lära känna varandra på en dejt, det är ju det som är meningen. Inte bli utsugen på pengar/suga ut någon på pengar.
Citera
2023-11-29, 04:45
Medlem
psykoshippiens avatar
En person med stålar och stil vet när notan ska splittas, och när den betalas.
Citera
2023-11-29, 08:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag har aldrig betalat hela notan, men det beror nog på att jag är en cuck/beta/simp/PK som tror på jämställdhet.

Det är väl bara riktiga alfa som betalar notan?
Citera
2023-11-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Satt och funderade lite, är det inte jävligt cuck/beta att insistera på att få betala även för tjejen nu för tiden?

Jag syftar på första dejterna och aktiviteter man bestämt gemensamt.

Bör man inte som tjej dra öron åt sig och se det som ett tecken på svaghet, undergivenhet och kanske inslag av desperation?

Det var lite vad jag funderade på men allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del.

Kan passa på och önska en fin dag också.

Nej, de flesta normala kvinnorna uppskattar en riktig man. En riktig man är en gentleman som vet hur man för sig och då är praxis att det är mannen som står för kostnader i samband med att man uppvaktar en kvinna. Är du i relation med gemensam ekonomi, är det en annan sak, även om det säkert uppskattas om man är gentleman då också ibland.

Det är otroligt töntigt med en kille som sitter och pillar med beräkningar på notan för att dela upp kostnaden på en första dejt, eller ber om delad nota.
Citera
2023-11-29, 12:07
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyhilly
Du behöver bli ordentligt knullad känner jag, älskar dina bryska svar, går igång på det.
Hade fått dig att hålla käften ett tag iallafall.

Billy, du är medveten om att jag är en man va?
But whatever rocks your boat, man
Citera
2023-11-29, 12:13
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Det var då fan vad alla tog illa vid sig när jag skrev att det är ovärdigt att låta kvinnan stå för notan. Jag har aldrig fått så mycket reaktioner över något så självklart, på Flashback.

Det är nästan att man misstänker att någon blev kränkt på allvar och registrerade en massa nya konton.

Skit samma. Jag delar med mig av mina erfarenheter i all välmening. Vill man uppvakta kvinnor med någon slags hen-variant, är det fullt tillåtet. Men kom då inte och gnäll över att ni aldrig får knülla.
Citera
2023-11-29, 12:57
Medlem
Citat:
Hej 60-talet.

Menar du att tjejerna blir kåta av att killar utan att protestera gör vad som förväntades enligt normer från förra århundradet trots att både tjejen och killen innerst inne vet att dom sedan länge spelat ut sin roll?

Min erfarenhet är tvärtom att fittan saftar till sig när tjejerna möter lite pondus och får mothugg.

Du kan nog ha rätt i att det hör till äldre tider.

Det faller sig automatiskt att om jag bjuder ut någon (oavsett anledning och kön) så påpekar jag också innan, att jag betalar.

Så är det klart.

Är jag inte villig att göra det, så är jag heller inte villig att att göra något med den personen, dvs.
Det blir inget.

Jag förstår nog inte hur den ”split the Bill”-situationen uppstår egentligen.
Citera
2023-11-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Det var då fan vad alla tog illa vid sig när jag skrev att det är ovärdigt att låta kvinnan stå för notan. Jag har aldrig fått så mycket reaktioner över något så självklart, på Flashback.

Det är nästan att man misstänker att någon blev kränkt på allvar och registrerade en massa nya konton.

Skit samma. Jag delar med mig av mina erfarenheter i all välmening. Vill man uppvakta kvinnor med någon slags hen-variant, är det fullt tillåtet. Men kom då inte och gnäll över att ni aldrig får knülla.

Jag håller med dig

Börja förhandla om notan?!??😂
Är dom fackanslutna eller?
Citera
2023-11-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Dumheter Conny, man måste få kvinnan att känna att hon måste återgälda på det ena eller andra sättet.

Du menar prostitution?
Citera
2023-11-29, 13:04
Medlem
Citat:
Det är ju inte heller märkligt att radikalfeministerna på daglig basis flyttar fram sina positioner när så många män ser det som en självklarhet att agera bankomat och försöka förminska män som inte ser någon som helst vettig anledning att stärka upp deras redan starka ekonomi.

Man bjuder inte ut radikalfeministen.
Din kompass är sönder.
Citera
2023-11-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka

Behöver en kvinna få betalt för att knulla är hon inte intresserad av sexet. Så det är ingen större förlust för dessa män.
Citera
2023-11-29, 14:24
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Satt och funderade lite, är det inte jävligt cuck/beta att insistera på att få betala även för tjejen nu för tiden?

Jag syftar på första dejterna och aktiviteter man bestämt gemensamt.

Bör man inte som tjej dra öron åt sig och se det som ett tecken på svaghet, undergivenhet och kanske inslag av desperation?

Det var lite vad jag funderade på men allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del.

Kan passa på och önska en fin dag också.

Det är klart att man öppnar dörrar och bjuder på en fika!
Gillar man damen så är det OK att betala.

Det är mer beta att bjuda damer som är otrevliga på middag för att man så otroligt gärna vill ligga.
Att göra avkall på sin integritet med att betala restaurangbesök som nån slags försäkran att få idka könsumgänge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in