2023-11-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det skulle inte frvna om de brjar tnda bengaler och vandalisera i lokalen. Stockholm r en soptipp numera. Alla r kriminella i princip. Extremt mycket white trash.

Det r sklart en risk, blir det fr ltt att ta sig dit s kommer massa icke-nrdar ocks att komma. ven kriminella ligor i strre utstrckning antar jag? (Kanske r ett problem idag med).
Citera
2023-11-29, 23:09
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Det var faktiskt IO i sthlm, dock 2010.

Hmm aldrig hrt talas om. Ovntat.
Citera
2023-11-29, 23:19
Medlem
Mrkligt att ingen nmnt detta nnu.
Att det hr hemma i Jnkping vet jag inte.
r det ngonstans det hr hemma r det vl i Borlnge dr det brjade i en skolmatsal och senare flyttade till Kupolen nr de hade vuxit ur skolmatsalen.
Frst drefter flyttade det till Jnkping.

Men tiderna frndras och folk blir inte lika hpna ver att ladda ner ngot i 10Mbps som r 1999.

Det enda som terkommer r namnet Dreamhack.
Citera
2023-11-29, 23:51
Medlem
deddds avatar
Dreamhack var fr stort och uppstyrt fr mig redan nr jag sjlv var tonring. Om det folk sger att det r n mer s nu, aka kapitalist/fretagsjippo s knns det rimligt att flytta till Stockholm.

Men bttre hub (switch? heuhehuehu) i Stockholm vettifan. Jnkping ligger nog s nra centrum man kan komma om varje svensk ska ha s nra till ngot som mjligt.
Flyg r det enda Stockholm har bttre frbindelser till n Jnkping. Jnkping vinner i bde bil och tg. Vilket r det man tar till LAN, man flyger inte till ett LAN, folk kommer dit med datorer, skrmar, och annan utrustning.

En som aldrig varit p DH. Hur ltt r det att hitta parkering ver helgen? Vad kostar det?
I Stockholm, hur ltt r det att f parkering dr? I en eventhall i en storstad som r byggd fr just storstad, och event 99% av gsterna kommer dit ver dagen och utan utrustning.

Knns som det frmst r Stockholmare som kommer dra dit, vilket i och fr sig skert kan locka till sig fler n Jnkpings dito. I alla fall efter frsta eventet, mnga kommer nog frska sig p, men klaga och inte dra dit igen, om det inte finns tusentals dedikerade gratisparkeringar d.

Internationella beskare lr ka, men br vara marginellt. Som sagt; till LAN drar man med bil. Strre chans fr rika eller knda att komma dit. Men i mngd riktiga mnniskor, som ger riktiga inkomster, inte som ger fina foton fr att lura investerare och kta fanboys, kommer vara marginell. De fina fotona kommer dock locka till sig investerare och kta fanboys. S om x r r det 100% kuksugarjippo dr de riktiga lanarna mest r jobbiga "msten" som r i vgen.
Ni som brinner fr LAN. Starta en konkurrent redan nu r mitt tips. Ett LAN fr riktiga lanare allts.

Gllande den festivalansvariges citat s triggar det mig nstan, trots jag aldrig varit p DH.
Att ta Dreamhack till Stockholm r speciellt fr mig personligen. Gaming hr hemma i Stockholm och vi vill bidra till och utveckla den unika kulturen som gr spelvrlden i staden s speciell
Ingen, inte en enda, noll, av de som gillar DH bryr sig om vad som r speciellt fr dig personligen.
Gaming hr hemma i Stockholm ja... enda platsen i Sverige som har halvdana alternativ till annat n gaming. Stockholm r den plats i Sverige gaming hr minst hemma. Gaming hr hemma i Stockholm OCKS kper jag, men r inte direkt s det lter, och d han jobbar t SA s r det knappast det han menar heller.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med Sveriges strsta stad.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med att det r en strre stad som stjl en mindre stads evenemang, med enda orsak att det r en strre stad. Glufs glufs.
Senast redigerad av deddd 2023-11-30 kl. 00:04.
Citera
2023-11-30, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Dreamhack var fr stort och uppstyrt fr mig redan nr jag sjlv var tonring. Om det folk sger att det r n mer s nu, aka kapitalist/fretagsjippo s knns det rimligt att flytta till Stockholm.

Men bttre hub (switch? heuhehuehu) i Stockholm vettifan. Jnkping ligger nog s nra centrum man kan komma om varje svensk ska ha s nra till ngot som mjligt.
Flyg r det enda Stockholm har bttre frbindelser till n Jnkping. Jnkping vinner i bde bil och tg. Vilket r det man tar till LAN, man flyger inte till ett LAN, folk kommer dit med datorer, skrmar, och annan utrustning.

En som aldrig varit p DH. Hur ltt r det att hitta parkering ver helgen? Vad kostar det?
I Stockholm, hur ltt r det att f parkering dr? I en eventhall i en storstad som r byggd fr just storstad, och event 99% av gsterna kommer dit ver dagen och utan utrustning.

Knns som det frmst r Stockholmare som kommer dra dit, vilket i och fr sig skert kan locka till sig fler n Jnkpings dito. I alla fall efter frsta eventet, mnga kommer nog frska sig p, men klaga och inte dra dit igen, om det inte finns tusentals dedikerade gratisparkeringar d.

Internationella beskare lr ka, men br vara marginellt. Som sagt; till LAN drar man med bil. Strre chans fr rika eller knda att komma dit. Men i mngd riktiga mnniskor, som ger riktiga inkomster, inte som ger fina foton fr att lura investerare och kta fanboys, kommer vara marginell. De fina fotona kommer dock locka till sig investerare och kta fanboys. S om x r r det 100% kuksugarjippo dr de riktiga lanarna mest r jobbiga "msten" som r i vgen.
Ni som brinner fr LAN. Starta en konkurrent redan nu r mitt tips. Ett LAN fr riktiga lanare allts.

Gllande den festivalansvariges citat s triggar det mig nstan, trots jag aldrig varit p DH.
Att ta Dreamhack till Stockholm r speciellt fr mig personligen. Gaming hr hemma i Stockholm och vi vill bidra till och utveckla den unika kulturen som gr spelvrlden i staden s speciell
Ingen, inte en enda, noll, av de som gillar DH bryr sig om vad som r speciellt fr dig personligen.
Gaming hr hemma i Stockholm ja... enda platsen i Sverige som har halvdana alternativ till annat n gaming. Stockholm r den plats i Sverige gaming hr minst hemma. Gaming hr hemma i Stockholm OCKS kper jag, men r inte direkt s det lter, och d han jobbar t SA s r det knappast det han menar heller.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med Sveriges strsta stad.
Smstadsstoltheten han lyser med, passar inte med att det r en strre stad som stjl en mindre stads evenemang, med enda orsak att det r en strre stad. Glufs glufs.

DH p Elmia r det ljligt ltt med parkering. Elmia har ju en gigantisk parkering. Och det r ju halvt dtt trafikmssigt verlag i Jnkping s det r inte speciellt srskilt svrt att ta sig till Elmia trots att flera tusen gr samma sak samtidigt.
Citera
2023-11-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2
Inte fr folk som kommer utanfr Sverige. ven att ta sig till jnkping r ju lite meckigt fr mnga i Sverige. Gteborg eller Stockholm hade ju varit lmpligare fr de flesta.

Men ja, jag tror att det finns en risk att DH dr p sikt p grund av detta, men vi fr se, jag har nog inte varit dr p 14-15 r s vad vet jag. Tror frsta gngen jag var dr var 03.

Beror lite p vilken typ av beskare. En LAN-spelare lr nog inte ta med sig sin dator p flyget eller tget, som jag skrev senare s kanske Stockholm gynnas av dagsbiljetter, men tveksamt att antalet beskare till LAN:et blir fler i Stockholm. Men det r nog vad arrangren vill ocks.

I annat fall ligger Jnkping bttre till med strre nrhet till sdra Sverige och vriga Europa.

Men jag tror nog tyvrr att du har rtt, eller att DH blir ngot dator-jippo fr turneringar och E-sport. Det var tyvrr sista gngen jag beskte DH nu i vinter. En epok gr nog i graven, som tur r s finns det oftast lokala LAN i de flesta kommuner.

Edit: Det kan ju ocks vara att ngon gammal rv startar ett eget "DreamHack" i Jnkping fr just LAN-spelare om DH i Stockholm inte prioriterar LAN utan blir en mer digital mssa som jag misstnker.
Senast redigerad av Asgard82 2023-11-30 kl. 00:47.
Citera
2023-11-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
eller, fr att vara mer exakt, Dreamhack r Dalarna, Malungs stolthet

Precis... ltt att glmma.

Nn fr vl skapa nt nytt, med fokus p LAN, igen. Och inte allt runtikring med youtubers och annat mindre intressant.
Citera
2023-11-30, 12:50
Medlem
gs20s avatar
Drmhacket Elmia 2025?
Citera
2023-11-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Edit: Det kan ju ocks vara att ngon gammal rv startar ett eget "DreamHack" i Jnkping fr just LAN-spelare om DH i Stockholm inte prioriterar LAN utan blir en mer digital mssa som jag misstnker.

Det r detta jag hoppas p. Hr r ju vrldens chans. Dreamhack kanske gr bort sig reellt nu nr de ppnar upp fr en utmanare i Jnkping i form av ppet ml. Hoppas helst p en frening med hjrtat p rtt plats med frkrlek till datorprylar gaming. Det kan definitivt bli bara, bara nn plockar upp bollen 🙂
Citera
2023-11-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Beror lite p vilken typ av beskare. En LAN-spelare lr nog inte ta med sig sin dator p flyget eller tget, som jag skrev senare s kanske Stockholm gynnas av dagsbiljetter, men tveksamt att antalet beskare till LAN:et blir fler i Stockholm. Men det r nog vad arrangren vill ocks.

I annat fall ligger Jnkping bttre till med strre nrhet till sdra Sverige och vriga Europa.

Men jag tror nog tyvrr att du har rtt, eller att DH blir ngot dator-jippo fr turneringar och E-sport. Det var tyvrr sista gngen jag beskte DH nu i vinter. En epok gr nog i graven, som tur r s finns det oftast lokala LAN i de flesta kommuner.

Du vet skert bttre n jag. Men en sak tror jag du har fel i. Vi gamla nrdar med familjer tror jag skulle lttare dra ivg p ett LAN om det var mer tillgngligt. Chanserna att jag skulle dyka upp med min dator om det var i Stockholm kar enormt tminstone (bor i Uppsala s det r ju ingen strcka att prata om).
Citera
2023-12-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q2q2
Du vet skert bttre n jag. Men en sak tror jag du har fel i. Vi gamla nrdar med familjer tror jag skulle lttare dra ivg p ett LAN om det var mer tillgngligt. Chanserna att jag skulle dyka upp med min dator om det var i Stockholm kar enormt tminstone (bor i Uppsala s det r ju ingen strcka att prata om).

Jag r skert mer partisk n dig med tanke p att jag bor nra Jnkping s jag r nog mest besviken ver flytten och det gynnar sklart andra t.ex. dig. Och rligt talat, jag var dr p LAN senast 2003, och sedan dess har mycket ndrats mrkte jag nu fr knappt en vecka sedan.

Det var extremt mycket strre vad gller expos och fretag som hade montrar. Senast jag var dr s var det knappt ngot, men andra sidan var det betydligt strre vad gllde LAN:et 2003. S nej, jag vet nog inte mer n dig, men jag noterade ett ganska stort fokus-flytt frn LAN till mer t vanlig mssa.

Lite synd kan jag tycka d Dreamhack var nrdarnas LAN-mssa nr det begav sig. Men det kanske har spelat ut sin roll? Jag var mest dr fr min sons skull som gillar CS, och det var turnering och snt och det gillade ju han. Vore rtt roligt med en stor E-sports mssa i Sverige, och LAN:et kan tas ver av ngra andra drivna mnniskor kanske och d r det en win-win.
Citera
2023-12-01, 19:19
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x3mt
Du kan inte jmfra en liten by med en miljonstad fullt av aggressiva blattar. Dessutom r lvsj ett riktigt sunkigt omrde.

Tror nog att Jnkping har tillrckligt med "aggressiva blattar" men att scenariot inte kommer vara ett strre problem i Stockholm n i Jnkping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in