2023-11-29, 16:54
Medlem
Ska bli intressant att see om detta blir permanent eller bara en tillfllig grej. Nsta r r ju jubileumsr fr DH s det r vl drfr man passar p att testa hur det blir i Stockholm.

Mer sannolikt r nog att detta r ytterligare ett steg mot ett smre DH. Jag har varit med i ett tag nu och fr varje event blir det mindre LAN och mer festival/expo. Bakom kulisserna blir det bara mer och mer corporate.
Citera
2023-11-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Trodde de flesta tog tget dit - frbindelsen till Stockholm r starkare dr
jass? slpar spelnrdarna med sig dator, skrm och stol med mera p tgen? hmm.. praktiskt
Citera
2023-11-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Dreamhack Winter som hllit till i Jnkping sedan 2001 ska i november 2024 flytta till Stockholm.

Bolaget bakom r gt av Saudiarabien och den festivalansvarige i Sverige Shahin Zarrabi sger: -Att ta Dreamhack till Stockholm r speciellt fr mig personligen. Gaming hr hemma i Stockholm

r det rtt att flytta, att gaming hr hemma i Stockholm?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kholm-nasta-ar
Sjysst. D kan man spela csgo och samtidigt hra araberna och afrikanerna skjuta precis utanfr p riktigt. Frckt!
Citera
2023-11-29, 19:58
Moderator
^Eazs avatar
Mer OT tjafsande raderat
/Mod
Citera
2023-11-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Idiotiskt beslut som skert r fattat p grunder av bekvmlighet.

Dreamhack r en hndelse i Jnkping.

I Stockholm kommer det inte att vara ngot mer n ngra nrdar i en fritidslokal.
Smlnningar som r driftiga uppfinner skert ett nytt stt VPN eller ngot annat stt att gamea' p fr vara klurig hr man kan typ spela p annan ort eller gra Dreamhack 2.0 eller vrre . Eller s kommer dreamhack tillbaka till Jkp.
Eller Linkping eller studentstad.
Citera
2023-11-29, 20:28
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
jass? slpar spelnrdarna med sig dator, skrm och stol med mera p tgen? hmm.. praktiskt
Stol behvde man mig veterligen inte knka med, men jag brukade ka hela vgen frn Norrlands inland med lastpirra lastad med campingsng, hightower och monitor.
Det var inga problem om man visste vad spnnband var.

Men det r klart, sdant vet frsts inte kufarna i Jnkping vad det r fr ngot.
Citera
2023-11-29, 20:45
Det skulle inte frvna om de brjar tnda bengaler och vandalisera i lokalen. Stockholm r en soptipp numera. Alla r kriminella i princip. Extremt mycket white trash.
Senast redigerad av Juristen08 2023-11-29 kl. 20:54.
Citera
2023-11-29, 20:51
Medlem
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Idiotiskt beslut som skert r fattat p grunder av bekvmlighet.

Dreamhack r en hndelse i Jnkping.

I Stockholm kommer det inte att vara ngot mer n ngra nrdar i en fritidslokal.

eller, fr att vara mer exakt, Dreamhack r Dalarna, Malungs stolthet
Citera
2023-11-29, 22:08
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Dreamhack Winter som hllit till i Jnkping sedan 2001 ska i november 2024 flytta till Stockholm.

Bolaget bakom r gt av Saudiarabien och den festivalansvarige i Sverige Shahin Zarrabi sger: -Att ta Dreamhack till Stockholm r speciellt fr mig personligen. Gaming hr hemma i Stockholm

r det rtt att flytta, att gaming hr hemma i Stockholm?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kholm-nasta-ar

Ligger inte vrldens strsta internetcafe i sthlm? D r det rimligt.
Citera
2023-11-29, 22:14
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Ligger inte vrldens strsta internetcafe i sthlm? D r det rimligt.

Vrldens strsta internet caf mste vl ligga i Sydkorea? Eller s ligger det drr till drr dr. r ju absurt stort med internetcafer dr.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PC_bang
Citera
2023-11-29, 22:38
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Vrldens strsta internet caf mste vl ligga i Sydkorea? Eller s ligger det drr till drr dr. r ju absurt stort med internetcafer dr.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/PC_bang

Det var faktiskt IO i sthlm, dock 2010.
Citera
2023-11-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Tveksamt, Jnkping ligger nrmre Gteborg och Malm och Elmia ligger precis bredvid E4:an. En vldigt bra position fr mnga skulle jag sga.

Inte fr folk som kommer utanfr Sverige. ven att ta sig till jnkping r ju lite meckigt fr mnga i Sverige. Gteborg eller Stockholm hade ju varit lmpligare fr de flesta.

Men ja, jag tror att det finns en risk att DH dr p sikt p grund av detta, men vi fr se, jag har nog inte varit dr p 14-15 r s vad vet jag. Tror frsta gngen jag var dr var 03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in