2009-03-28, 13:43
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
amfetamin 7 dagar? Jag har tagit många fredagar och vart ren på måndagen...Gäller det bara på polisstation eller även på ställen som anl?

Ja det stämmer ju inte riktigt, klart att jag hört om folk som varit positivt på tjack längre än 5 dagar men det är ovanligt & då har man hållit på ett bra tag.

2-5 dagar.
2009-03-28, 16:20
Medlem
-meCCa-s avatar
Jag antar ju att det är MAXTID som dom skriver, och det kan nog stämma på en del. Själv tror jag faktiskt att det stämmer på mig, eftersom att jag är dålig på att dricka, mm...
2009-03-29, 13:02
Medlem
Engel90s avatar
Jag röker hasch ungefär varje helg. En gång oftast bara, men någon gång blir det två per helg. Röker ungefär 0.2-0.3 g varje gång (är nybörjare så det räcker gott och väl för mig).

Jag är 190 cm, väger runt 100 kg (går upp och ner men är alltid runt 100) och jag tränar aldrig. Motion får jag såklart. Cyklar till jobbet varje dag och går i en timme kanske varje dag på helgerna. Men jag tränar aldrig hårt eftersom det aldrig varit min grej.

Nu undrar jag om någon kan ge en ungefärlig siffra på hur många dagar det kan ta innan det inte syns på pissprov? Jag ska inte in på pissprov eller något, men det skulle vara bra att veta ungefär hur det ligger till

Tacksam för svar!
2009-03-29, 13:33
Medlem
lalle34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engel90
Jag röker hasch ungefär varje helg. En gång oftast bara, men någon gång blir det två per helg. Röker ungefär 0.2-0.3 g varje gång (är nybörjare så det räcker gott och väl för mig).

Jag är 190 cm, väger runt 100 kg (går upp och ner men är alltid runt 100) och jag tränar aldrig. Motion får jag såklart. Cyklar till jobbet varje dag och går i en timme kanske varje dag på helgerna. Men jag tränar aldrig hårt eftersom det aldrig varit min grej.

Nu undrar jag om någon kan ge en ungefärlig siffra på hur många dagar det kan ta innan det inte syns på pissprov? Jag ska inte in på pissprov eller något, men det skulle vara bra att veta ungefär hur det ligger till

Tacksam för svar!

En kvalificerad gissning skulle nog vara 14-21 dagar(2-3 veckor. innan du är ren men förmodligen går det ur snabbare eftersom du inte röker några större mängder
2009-03-29, 13:46
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalle34
En kvalificerad gissning skulle nog vara 14-21 dagar(2-3 veckor. innan du är ren men förmodligen går det ur snabbare eftersom du inte röker några större mängder

Jag skulle säga att han är ren nästa gång han röker, dvs lördag - lördag osv. Om killen har hög ämnesomsättning så kanske till och med är han ren på tisd/onsd.
2009-03-29, 13:53
Medlem
Engel90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalle34

Okej tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag skulle säga att han är ren nästa gång han röker, dvs lördag - lördag osv. Om killen har hög ämnesomsättning så kanske till och med är han ren på tisd/onsd.

Verkligen? Det låter ju toppen i så fall. Noob fråga: Hur kan man veta om man har hög ämnesomsättning?
2009-04-03, 14:58
Medlem
aiiss avatar
Vad tror ni om den här då:

Jag fick höra idag att jag skulle in på pissprov, jag skyndar mig och fixar piss från en kompis som jag vet är ren, men jag hinner inte fixa något bra att ha pisset i, så det blir i ett litet plaströr.
När jag sedan ska testas så behöver de nästan en mugg full, och det i röret räckte typ bara till 1/4e del av muggen. Jag börjar hinka i mig vatten, och efter ett tag pissar jag bort början av mitt urin ner i toan, sen har jag i en skvätt så det kommer upp till typ tot 3/4 av muggen, plus att jag duttar ner pyttelite tvål i det hela, i hopp om att förstöra testet.
Jag lämnade alltså in en nästan full kopp med näst intill genomskinligt kiss, som kommer från två personer, och innehåller tvål.
Jag har rökt brunt senast igår, och tog dessutom en iktro i lördags...

Jag gissar på att jag är körd, men är det någon som vet om tvål agerar lika bra som diskmedel, och hur mkt som behövs för att paja provet?
2009-04-04, 21:45
Medlem
drakflygares avatar
Om man har citodon utskrivet och då således får visa positiv på citodon, kan man då se om jag har tagit t.ex. oxycontin istället?
2009-04-04, 21:51
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakflygare
Om man har citodon utskrivet och då således får visa positiv på citodon, kan man då se om jag har tagit t.ex. oxycontin istället?

Inte på stickan, men om de skickar det på analys så ser man. Om du lämnar recepter på citodon så tror jag nog inte att man skickar det på analys om du kör stickor från början, kostar för mycket. MEn använder dom analysmetoden från början är du körd.
2009-04-07, 11:16
Medlem
Temgesic, drograttfylla???

Jag blev stannad av snuten i går som tog in mig på blodprov (ej pisseprov) p.g.a misstänkt drograttfylla.
Jag hade tagit tre temgesic 0.4 mg under dagen och undrar alltså om det syns på analysen som de gör?
Jag har nämligen råkat ut för det här innan och klarat mig. Kan det ha varit ett misstag ifrån deras sida?
Tacksam för svar...
2009-04-07, 11:43
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pitojo
Jag blev stannad av snuten i går som tog in mig på blodprov (ej pisseprov) p.g.a misstänkt drograttfylla.
Jag hade tagit tre temgesic 0.4 mg under dagen och undrar alltså om det syns på analysen som de gör?
Jag har nämligen råkat ut för det här innan och klarat mig. Kan det ha varit ett misstag ifrån deras sida?
Tacksam för svar...

Det beror helt på tekniken de använder för att se vilka substanser som finns i ditt urin. Vissa stickor visar inte buprenorfin, men de finns de som gör det. Skickar de provet till Karolinska eller någonstans där de kan göra en analys på provet så är du körd.
2009-04-08, 19:26
Medlem
satt och tänkte på en sak, Cannabis syns ju längre i pissprovet en blodprovet.

hur är det med andra droger är det lika för alla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in