Citat:
Ursprungligen postat av
Baastian
Tjena!
Har lite funderingar jag tänker kanske folk här med lite erfarenheter kan ha lite teorier angående..
Kort summering av mitt fall:
Blev tagen för innehav 2Maj (1,18g) fick betala 2300kr
Inkallad till SOC möte där mitt lämplighetstillstånd för körkort skulle diskuteras.
Jag närvarade i förra veckan, blev sjukt grillad och kändes verkligen som dem försökte få mig att se ut som en missbrukare på sättet dem behandlade mig.
Fick lämna urinprov på plats som visade negativt resultat men dem fortsatte vara otrevliga mot mig.
SOC medarbetaren tog även nummer till mina anhöriga (av okänd anledning, förmodligen för att dem ska styrka jag ej är i missbruk) och talade med mig lite som om jag vore 12 år (är 23 förövrigt).
Det jag undrar nu är kan transportstyrelsen dra in mitt körkort efter dem fått in hennes utlåtande?
Känns väldigt osannolikt men sen är jag även väldigt nyfiken över vad hon skrivit då hon som sagt var väldigt otrevlig och satt och fyllde sitt anteckningsblock utan att visa mig vad hon skrev.
Vad lär jag räkna med nu? Dem har ju INGA bevis på att jag brukat cannabis över huvudtaget eftersom jag lämnar negativt resultat till SOC och när jag väll blev stannad fick jag enbart böter för innehav.
Mvh, Smått skärrad man
Innehavet räcker gott för att dra in dit körkort.
Skulle GISSA på att det är 90% chand att det ryker och du får lämna prover ett tag framöver för att visa dig ren.
Baserar gissningen på dels hur dom behandlade dig på mötet men även hur verkligheten ser ut.
Det kräver ingenting för att bli av med kortet numera, tyvärr.
Det är inte som en rättegång heller där allt ska bevisas utan det räcker gott med att du åkt dit EN gång sen behövs inga fler bevis pp att du varit påverkad bakom ratten etc.
Hursomhelst så ser det tyvärr inte särskilt ljust ut.