2008-08-21, 22:16
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodan(2)
Rätt nojig nu och sjukt arg å mig själv för att jag lämnade pisseprov.

Läste någonstans här på flashback av (som verkade vara) en rätt seriös person att man bara kan bevisa drograttfylla med hjälp av ett blodprov. Sant?
Mja, det är väl delvis rätt.
Så länge det bara är pissprov så tycker man ju att du kan hävda att det var flera dagar innan körtillfället som du intagit den olagliga substansen, vad det nu var.

Blodprov däremot så är det ju i stort sett kört ifall du är possitiv och just kört bil, då är det ju i blodomloppet ju.

Du får nog förklara lite tydligare om mina svar inte hjälper dig.
2008-08-22, 10:49
Medlem
skinstas avatar
säg att jag skulle käka lite valium idag. Efter c.a hur många dar håller det i sig. Väger under 80kg
2008-08-22, 18:53
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinsta
säg att jag skulle käka lite valium idag. Efter c.a hur många dar håller det i sig. Väger under 80kg

Beror på hur mycket. Men utgångspunkten ligger på 10mg med en halveringstid inlkuderat metaboliter 200 timmar.
Höftar man så är du ren efter 20 dagar.
2008-08-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Mja, det är väl delvis rätt.
Så länge det bara är pissprov så tycker man ju att du kan hävda att det var flera dagar innan körtillfället som du intagit den olagliga substansen, vad det nu var.

Blodprov däremot så är det ju i stort sett kört ifall du är possitiv och just kört bil, då är det ju i blodomloppet ju.

Du får nog förklara lite tydligare om mina svar inte hjälper dig.

Nänä, jätteschyst att du svarar, har vart ganska sömnlös nu ett tag men håller på att släppa det nu, är ju ändå bortom min kontroll.

Har läst om folk som varit rena i blodet trots kontinuerligt bruk efter 12/h och om folk som rökt en gång och åkt dit dagar efter på blodprov. Så hoppas att fru fortuna lyser på mig än en gång. tack för alla svar.
2008-08-27, 22:28
Medlem
apocalypzes avatar
Tjena.. en liten flicka här som kommer åka på piss strax.. har rökt lite då och då de senaste månaderna .. senaste veckan kasnek 4 dagar..
veckorna innan de kanske 1-3 gånger per vecka..
senast idag då som jag rökte..

När kommer detta gå ut mitt blod/piss? Sitter o dricker cvitamin, har precis svept ett rör och har en till.. ska köpa askorbinsyra snarast och pimpla det med.. fler tips? orkar inte läsa hela tråden men såg en del tips..

kan jag rentav sätta lite askorbinsyra runt urinröret strax innan prov?
eller blir det för tydligt...

tacksam för svar
2008-08-28, 09:31
Medlem
apocalypzes avatar
Kan tilläggga.. är 173-4 och väger 58.
2008-08-30, 22:14
Medlem
skevH8s avatar
jag har kommit över en del efedrin, men går på pissprov ca 1 gg/vecka.
Någon som vet hur länge det sitter i?

om jag tar det, hur lång tid tar det tills jag kan känna mig säker att pissa i en kopp?

kan påpeka att mitt prov förmodligen skickas till labb för analys.
är det stor skillnad mellan om de kollar på plats lr skickar till labbet ?

Och vad kan jag göra för att påskynda reningsprocessen?
2008-09-01, 06:40
Medlem
traddtorskens avatar
Fråga om Subuxone

Halloj, har en fråga jag behöver svar på.

Jag tog Subuxone i fredags och lördags, nu är det måndag. Ska pissa antingen idag eller imorgon, inte säkert ännu. Jag vet inte om jag kommer att ge positivt utslag. Jag tog ungefär 1 mg på fredagen och 1 mg på lördagen. Någon som vet om det funkar att basta? Jag har tillgång till bastu i källaren , och vatten såklart Har dock inga B-vitaminer vad jag vet. Men funkar det att basta och dricka vatten bara? Har aldrig gett positivt utslag på subuxone, men då har jag tagit mindre än 1 mg, ca. 0.5 mg, dagligen i 1-2 veckor, sedan pissat negativt dagen efter. Är lite rädd bara, är precis på väg att bli fri från testerna, vore så jävla surt och torska nu och få fortsätta i drygt ett år.

Jag har lämnat prov 5-6 gånger då jag tagit subutex/subuxone dagen innan. Någon som kan ge mig ett vettigt svar? Tack på förhand!

Edit: rättade stavfel.
2008-09-02, 16:43
Medlem
K-pists avatar
yo, jag lämnar pissprov varje vecka nu ett tag framöver, och jag har fått hem en mängd tramadol så jag undrar hur det är med tram+pissprov? Många säger att det inte syns på sticka, så jag undrar hur det är på labb. Skulle vart skönt om nån kunde skriva sina egna erfarenheter.

Sen undrar jag om det räcker med att skicka stickan på labb eller om dom behöver muggen med piss i för att kunna undersöka det, alltid så ber han mig hälla ur allt från muggen så ja.
2008-09-02, 21:42
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
yo, jag lämnar pissprov varje vecka nu ett tag framöver, och jag har fått hem en mängd tramadol så jag undrar hur det är med tram+pissprov? Många säger att det inte syns på sticka, så jag undrar hur det är på labb. Skulle vart skönt om nån kunde skriva sina egna erfarenheter.

Sen undrar jag om det räcker med att skicka stickan på labb eller om dom behöver muggen med piss i för att kunna undersöka det, alltid så ber han mig hälla ur allt från muggen så ja.
Det måste du själv kolla upp med ditt lokala ställe som du lämnar proverna på, en del har stickor som visar på Tramadol och en del har inte införskaffat dessa ännu. Ring anonymt eller i något påhittat namn och fråga men på analys ("labb") hittar dom det om du har det i kroppen om dom nu inte skulle råkas missa den drogen.
2008-09-02, 21:59
Medlem
Detgarundans avatar
Jag har suttit och nojjat lite dom senaste veckorna och tänkte fråga er om lite hjälp.
Det var så att jag och några polare åkte fast av snuten för ca 3 veckor sedan, och de _tvingade_ alla oss att lämna pissprov, trots att ingen av oss var bänga eller hade något olagligt på oss. Men ca 3 dagar innan detta hände så hade jag rökt. Jag hade rökt 3-4 ggr veckan innan. Dagen efter pissprovet fick jag ett brev där det stod att jag var "misstänkt" för eget bruk av narkotika, men nu har det varit tyst i ca 3 veckor. Tror ni att detta kommer att komma upp igen eller att dom skiter i det? Och om jag åker fast, vad brukar en böter ligga på om man har rökt cb ?
Är väldigt tacksam för svar.
2008-09-03, 16:13
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detgarundan
Jag har suttit och nojjat lite dom senaste veckorna och tänkte fråga er om lite hjälp.
Det var så att jag och några polare åkte fast av snuten för ca 3 veckor sedan, och de _tvingade_ alla oss att lämna pissprov, trots att ingen av oss var bänga eller hade något olagligt på oss. Men ca 3 dagar innan detta hände så hade jag rökt. Jag hade rökt 3-4 ggr veckan innan. Dagen efter pissprovet fick jag ett brev där det stod att jag var "misstänkt" för eget bruk av narkotika, men nu har det varit tyst i ca 3 veckor. Tror ni att detta kommer att komma upp igen eller att dom skiter i det? Och om jag åker fast, vad brukar en böter ligga på om man har rökt cb ?
Är väldigt tacksam för svar.
Dom kommer att kontakta er när dom har tid med erat fall igen eller har fått fram ny information som kan leda till att fallet utvecklas. Ringa narkotikabrott = Böter eller fängelse i högst 6 månader och sedan 500 kr till brottsofferfonden.

Läs mer här: http://knarkkorven.magiskamolekyler....info/lagen.php

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in