2015-05-18, 22:23
Medlem
Enbilfixarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Om du verkligen är misstänkt för att du kör drograttfull kommer polisen vilja ha ett urinprov/salivprov av dig och inte blodprov.

Salivprov kan du heller inte vägra, som med urinprov.

Ja, körkortet kommer dras om direkt om du visar dig vara positiv på någon narkotika.

Eee nej? Dom tar aldrig saliv när dom stoppar någon, dom tar in på station tar blod och urin, på mig tog dom blod och jag behövde inte pissa för jag sa bara att jag inte va pissnödig så dom vänta några timmar sen släppte dom mig.. Tack för svar men du verkar veta lika lite som mig. Vore sjysst som fan om någon som varit med om samma sak kunde svara.
2015-05-18, 23:15
Medlem
Fick pissa i skolan för nästan 2 månader sedan då dom misstänkte mig för att ha rökt weed. Svaret blev negativt för tillfället men de skulle skicka in de till labbet för "extra koll". Det finns en chans att de kommer visa possetivt, någon som vet hur mycket bättre polisens labb kollar pissett jämfört med det kittet som polisen har på plats? Och vågar jag börja röka så länge eller finns det chans att om de var possetivt att de gör en random husransakan utan att jag ens fått tillbaka mitt provresultat i brevlådan, har detta hänt någon? mvh
2015-05-19, 10:19
Medlem
Om det var 24 dagar sen man rökte sist och då rökte 2 ggr, sen innan det 5 dagar sen och då 3-5 ggr/vecka i några år. Hur chanserna ut att klara sig om man hydrerat sig själv, alltså druckit massa vatten så kisset var genomskinligt vid provtagningen samt käkat kreatin, bastat en gång och tränat lite?

Skrev detta i tidigare inlägg. Fick svaret igår och det var negativt, så sjuuukt gött! har haft den brutalaste ångesten i mitt liv under 1,5 vecka typ då detta hade kunnat sabba drömjobbet. Dock var det väldigt oväntat för jag testade mig själv 4 dagar innnan provet hemma med sticka och var positiv på 50 ng/ml. De skickade även in på analys så lite konstigt ändå. Dock drack jag en massa vatten, käkade kreatin och bastade en gång. Men fyfan vilken sten som lättat från hjärtat.
2015-05-19, 14:41
Medlem
endudes avatar
Hej. Svar önskas snabbt!
Jag har pissprov på soc för nykterhetsutredning 27 Maj
(dvs 3 prov efter det för att styrka ett nyktert levende till en utredning för att behålla körkortet)
och har inte rökt sedan söndagen den 3 maj.
Innan har jag rökt dagligen med vissa dagar utan sedan den 15 februari, bör jag vara orolig?
Jag motionerar ofta samt äter inte så mycket för viktnedgång.
En fråga till; Skickar dom proven på soc till analys på labb?

Ålder: 18-22
Vikt: 84Kg
Längd: 187cm
2015-05-19, 15:39
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endude
Hej. Svar önskas snabbt!
Jag har pissprov på soc för nykterhetsutredning 27 Maj
(dvs 3 prov efter det för att styrka ett nyktert levende till en utredning för att behålla körkortet)
och har inte rökt sedan söndagen den 3 maj.
Innan har jag rökt dagligen med vissa dagar utan sedan den 15 februari, bör jag vara orolig?
Jag motionerar ofta samt äter inte så mycket för viktnedgång.
En fråga till; Skickar dom proven på soc till analys på labb?

Ålder: 18-22
Vikt: 84Kg
Längd: 187cm

Jag brukar vara ren efter ca tre veckor ialf efter att ha rökt dagligen under långa perioder, så chansen finns ju ialf att du är ren. I värsta fall om du är osäker får du väl sjukanmäla dig så du kan få lite extra tid på dig. Tror inte soc skickar på analys om det inte är så att provet är positivt men du nekar till att du rökt, men inte helt säker. Soc har då aldrig skickat mina rena prover på analys.
2015-05-20, 09:40
Medlem
Enbilfixarallts avatar
Halå!

Är det samma sak med tramadol som med röka att det sitter längre i pisset än i blodet??
2015-05-21, 02:45
Medlem
popcorn.mannens avatar
hejsan! har en fråga bara. syns NEB (N-ethylbuphedrone) (RC drog) på urinprov? stickor då alltså.
2015-05-21, 16:07
Medlem
appelpipans avatar
Hej! Har en liten fråga som kanske någon kunnig hade kunnat svara på.
Om ett urin prov späs ut med vatten eller om man druckit mycket vatten innan på dagen kan dom se någon skillnad på det? Fattar att dom ser att det är ut spätt men kan dom se om det hällts i eller om man druckit?
2015-05-21, 22:22
Medlem
Frozenpowders avatar
Hej,
Jag är 18 år väger 78 kg och har intagit 4 st 25 mg lergigan comp igår kl 15.00, jag krossade och bomba dom, kommer detta synas på urinprov

EDIT: Har aldrig tagit dom förut och det ända jag tagit mer än de på ett bra tag är metylfenidat o rökt lite då och då månader i mellanrum och ska lämna urinprovet på freday alltså imorgon kl 11.15 ungefär
Jag tog det på onsdagen kl 15.00
Senast redigerad av Frozenpowder 2015-05-21 kl. 23:08.
2015-05-23, 11:53
Medlem
Hej!

Om man varit helt ren sen innan, sen delat en joint 0,6-0,7 24e april, sen delat på typ en 0,3 den 2a maj och sedan den 22 maj igen delat på en joint 0,6 ungefär hur lång tid tar det innan man är ren om man är aktiv, motionerar och är i bra form?
2015-05-23, 13:27
Medlem
Hade verkligen behövt AKUT svar av någon som har koll på vilka av dessa substanser som syns på pisseprov?

5c-AKB48
Flubromazolam
BK-2c-B
Allyleskalin
NEB

Som sagt är väldigt tacksam om man kan få ett snabbt svar!
2015-05-23, 19:55
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Hej!

Om man varit helt ren sen innan, sen delat en joint 0,6-0,7 24e april, sen delat på typ en 0,3 den 2a maj och sedan den 22 maj igen delat på en joint 0,6 ungefär hur lång tid tar det innan man är ren om man är aktiv, motionerar och är i bra form?

Omöjligt att svara på. Säg en vecka 10 dagar vid varje tillfälle om man är aktiv och har lite kroppsfett.Höftat då. Värsta är att röka kontinuerligt över en tid när det kommer till planerade/oplanerade urintest. Kan ta längre med men svårt att säga.

Finns en "thc mall" för hur länge det kan tänkas stanna kvar i ens system som är bra att utgå från men inte lita blint på. Finns på forumet någonstans alt Google.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in