2015-05-05, 19:41
Medlem
Hej!
Jag ska på en nyanställningsundersökning (hälsokontroll). Jag har varit på ett antal intervjuer på ett företag där jobbet verkar kanon så vill absolut ha detta jobb och skulle bli fruktansvärt ledsen om jag sabbat det för jag rökt för ett tag sedan. Det är bara hälsokontrollen kvar, ser den bra ut så är jobbet mitt. Så fort jag fick reda på att jag gått vidare i processen slutade jag röka.

Nu till frågorna. Jag rökte senast för 3 veckor sedan exakt på dagen idag. Men innan dess har jag rökt någon till några dagar i veckan i ett antal år med några få undantag. Jag har hört att det oftast sitter i 3-30 dagar vilket betyder att det borde vara lugnt på fredag då det nästan gått 30 dagar. Men jag köpte mig ett eget THC-test, länk till testet här: http://www.narkotikatest.se/shop/can...anel-194p.html. Jag testade mig själv igår och var negativ på THC 300 och 200 men positiv på THC 50. Står ju att THC 50 sitter i 4-8 veckor vid dagligt intag. Så vilket kan man lita på, 3-30 dagar eller 4-8 veckor? är ju en väldig skillnad :O. Är ju för det första inte säkert att det är drogtest på hälsokontrollen men kan mycket väl vara det. Tror ni det är lugnt för mig på fredag eller ska man sjukanmäla sig och skjuta på det? Känns dock lite misstänksamt att göra det då chefen ville ha detta test avklarat så fort som möjligt.
Sedan undrar jag även med vilken noggrannhet de testar en ifall det nu skulle vara drogtest. Är det THC 300, 200 eller 50?
Anledningen att jag nojar över drogtest är för att det står såhär på företagets hemsida som jag ska göra hälsoundersökningen på: Nyanställningsundersökningar som ger vägledning om en persons lämplighet för ett nytt arbete. En felrekrytering, ex med missbruksproblem, kan bli dyrköpt.

Dock står det såhär på en de flesta hälsokontrollers hemsidor:
Omfattning:
Hälsodeklaration
Blodtrycksmätning
Vikt
Längd
BMI
Midjemått
Kontroll av blodvärde
Kontroll av blodsocker
Intyg om genomförd undersökning

Tilläggstjänster:
Lungfunktionsundersökning (spirometri)
Hörselundersökning (audiometri)
EKG (personer över 50 år eller vid behov)
Drogtest
Test för alkoholmissbruk
Prostata prov (PSA)
Ämnesomsättningsprov (TSH, T4, T3)
Läkarundersökning

Snälla flashback vänner tack på förhand, all hjälp och svar uppskattas.

//Orolig kille
2015-05-05, 21:14
Medlem
TechoNisses avatar
Syns 3-fpm på en normal snabbsticka som kriminalvården tar? (thc,amfetamin,benso,opiat osv)
Tacksam för snabba svar
2015-05-06, 00:50
Medlem
Undrar även om någon har varit på företaget industrihälsan och gjort en hälsokontroll, och i sådana fall om det ingick drogtest eller inte
2015-05-06, 01:24
Medlem
CristDaFists avatar
min första tanke är att vill dem drogtesta dig så säger dem till innan och bokar in en dag. Hälsokontroll har inget med drogtestning att göra. Men är detta för en ny anställning så kan man alltid förvänta sig ett eventuellt drogtest tyvärr. Men då bör dem säga det innan och inte leda in dig i en toalett och be dig pissa bara sådär på ett överraskande sätt. Men håll sig nykter tills du vet.

Ser nu att du skrev drogtest i en av spalterna då blir det säkert ett.
2015-05-06, 08:09
Medlem
Vad tror ni, kan jag ta 3-4 metamina 'ā 5 mg på idag en i taget, sista vid 17 och pissa rent på söndag morgon? (Lustig dag för provtid, jag vet, men jag jobbar alla vardagar under timmarna provtagningen är öppen.) Tacksam för svar, rädd att bli av med min concerta, käkar bara metamina någon dag i veckan då jag verkligen behöver focusera som tillägg tills Jag kommit upp i vettig dos, då det är vad jag har tillgång till. Normal förbränning. Läste här på Flashback om två dygn, men det tycker jag låter nästan overkligt kort, gissade snarare på 3-4 Så, hur ser mina chanser ut? (Ursäkta för virrigt inlägg inte hunnit vakna än)
2015-05-06, 15:21
Medlem
Hej.

Lite bakgrund:
Är 180 cm lång och väger runt 125-130 kg (mer fett än muskler dessvärre).

Har sedan förra sommaren rökt 20 gram under hösten (högt räknat nu) och sedan nyår rökt mellan 8-12 gram (både b och g). Rökte senaste någon gång i mitten av mars samt blev utsatt för passiv rökning senast första helgen i april. Ibland kunde det gå veckor mellan att jag rökte men vissa veckor så rökte jag 3-5 dagar i veckan (mellan 0.1-0.3 i varje)

Ska om 2 veckor lämna urin inför ett jobb och undrar nu om hur pass bra chans ni tro att jag har att klara provet? Dricker mkt vatten (som jag har förstått är bra) redan nu och lär fortsätta med. Tänker på om jag kan göra något annat för att förbättra min chanser och sedan ska jag ta låta bli att äta kolhydratsnålt (har precis startat och kört det typ 4 dagar), tänker om den viktnedgång som kommer av äta mycket fett och lite kolhydrater är dålig för mina chanser?

Och med tanke på min vikt, längd och tidigare rökande kan det vara värt att köpa ett drogtest för att testa mig själv och se hur jag ligger till?

Och tänker mer generellt hur långt "ner" alltså vilken är de undre gräns som labb brukar kolla vid? Och hur lång tid brukar en analys tar? Tror att urinet skickas till ett "centrallabb" eller hur man nu ska uttrycka det. Och tror att det kan bli svårt att skjuta på provet med för den delen.

Klarade för några år sedan ett annat test inför anställning hos en annan arbetsgivare (var i princip samma förutsättningar då bortsett ifrån att jag var ca 10-15 kg mindre då).

Ber om ursäkt om det är ett snurrigt (och lite nojigt) inlägg men tack på förhand för eventuella svar
2015-05-06, 17:08
Medlem
paqdunders avatar
Hej!
Har fått kallelse till pissprov den 25/5. Tog på valborg i år ca 140mg MDMA samt några bloss från ganska potent grönt. Är ganska storvuxen (20 år, 185cm, 88kg), men visst borde det var lugnt tills dess? Är varken vanerökare eller tar andra substanser regelbundet, bara enstaka partydroger vid speciella tillfällen.

Vore skönt ifall någon skulle kunna lugna mig!
2015-05-06, 17:17
Medlem
Om man byter ut sitt piss mot en polares rena piss vid drogtest, och de sedan tar massa blodprover på mig. Kan de då se att piss och blod inte kommer från samma människa? kanske en dum fråga men ingen koll på detta. Jag vet att det inte kommer att vara övervakat och jag kommer förmodligen faila ifall det är drogtest på hälsokontrollen så att byta ut pisset är en fundering jag har.
2015-05-06, 21:45
Medlem
oscaarjonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarn
Om man byter ut sitt piss mot en polares rena piss vid drogtest, och de sedan tar massa blodprover på mig. Kan de då se att piss och blod inte kommer från samma människa? kanske en dum fråga men ingen koll på detta. Jag vet att det inte kommer att vara övervakat och jag kommer förmodligen faila ifall det är drogtest på hälsokontrollen så att byta ut pisset är en fundering jag har.

Då måste man göra DNA-test för att fastställa om det är från samma person.
2015-05-07, 17:55
Medlem
Ofermods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofermod
Hej!

Gjorde ett oplanerat pissprov för ett par dagar sedan, i samband med en jobbintervju. Detta är ett jobb jag sökt i flera år, så jag vill verkligen att provet ska visa rent!

Jag rökte ungefär 1g grönt fördelat på tre, fyra dagar i slutet på februari. Innan det hade jag inte rökt på säkert ett halvår, och innan det ytterligare ett halvår.

Jag pissade direkt i koppen, för att sedan avsluta i toaletten, och detta oroar mig, då jag hört att det är just i pisset som kommer först som innehåller mest spår efter cb.

Jag dricker citronvatten ofta, och har tränat en del sedan jag rökte. Jag spelar hockey, och säsongen tog ju slutet i samband med att jag rökte, men innan det hade jag tränat regelbundet. Jag kan äta hur mycket som helst utan att bli fet, så jag antar att det innebär att jag har hög ämnesomsättning, vilket jag förstått är bra.

Kära erfarna stonerpissare, hur ser mina chanser ut?

Eftersom det efterfrågades kommer här en liten uppdatering på mitt pissprov.
Jag skulle få ett konkret jobberbjudande om pissprovet godkändes. Någon bekräftelse har jag inte fått, men idag fick jag detta jobberbjudande, så jag tar för givet att jag pissade rent!
2015-05-07, 20:47
Medlem
såg inte att nån skrivet att alere har gett ut en 12a multisticka som detekterar ikto bland annat. Den är även mkt känslig på övrig benzo så alla som pissar BÖR se upp med benzo, till och med Xanor då det visar på ACL även att du är negativ på Benzodiazepiner. Här nedan kommer jag visa vad jag menar. Polarn torskade precis på detta viset. tar bara xanoren som exempel, resten får ni kolla själva sen.

På benzo är gränsvärdet på alprazolam
196 ng/ml

På ACL är samma substans med och har gränsvärdet
6 ng/ml

Alere e det märke flest företag och instanser använder och i de flesta fall dessa 12or.

Hoppas nån blir hjälpt av detta
2015-05-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d988cjc
Tjena.

Jag ska antagligen (är ej 100 % säker men möjligheten finns) lämna ett Up på tisdag som skickas på analys.

Igår tog jag sammanlagt 7 mg xanor utsprid under eftermiddagen och kvällen (senaste dosen runt 19 tiden igår kväll).
Känner mig ganska säker att det inte kommer synas då jag har erfarenhet av liknande situationer sedan tidigare där just alprazolam varit inblandat.

Men frågeställningen för posten är om en eventuell intag av 3 mg xanor idag äventyrar utgången av Up som jag kommer att lämna på tisdag?

Vet att det är olika för alla men vill gärna höra lite av andra som varit i liknande sits vad ni anser...
Kommer jag torska om jag intar 3 mg xanor idag med och borde således avstå?
Har gårdagens intag á 7 mg redan gjort att så att jag kommer torska?

Vet det där med halveringstiden och har räknat lite men det blir lite bökigt att komma till något betryggande svar som kan säkerställa utgången av provresultaten eftersom en eventuell intag idag ställer till det lite.

Eller ni kanske anser att det redan gårdagens intag á 7mg utspridd

Så va tycker ni kära medlemmar?

Du komer torska garanterat om dom använder den 12an jag nämnde ovan. Polarn torskade efter att ha intagit 4mg 5dagar tidigare. Han var ren på benzostrecket men positiv på ACL

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in