Hm, vet inte om detta riktigt är tråden jag skall fråga i, men för att inte skapa en ny (och jag tror det flesta har vettiga svar här) tråd så väljer jag att skriva här.
Att jag tog droger var inget mina föräldrar visste, men dem misstänkte väl lite halvt. En kväll efter DXM brakade allt, jag var HELT väck, dom länsade mitt rum, hittade det mesta (min farsa ersatte mig med svarta marknads-priser.. en vanlig förälder hade bara slängt allt), och så har dom berättat för mitt lokala soc (kan tilläggas att jag har haft kontakt med dem tidigare pga en rättegång, det är väldigt trevligt och bra folk där, så jag har bara goda erfarenheter av dem) - men grejen är, farsan berättade att jag skall snacka med doktorer "som vet om droger". Iofs så kan inte dom bestämma det, men jag har alltid gått på de möten mina föräldrar velat att jag skall gå på för att undvika tvister.
Men kommer dem att testa mig? Kan jag vägra att bli testad? Vad är mina rättigheter och skyldigheter? Det händer att jag tar lite olika saker då och då. (dvs substanser, olika typer av droger) & Morsan snackade något om att jag skulle ta pisseprov (vi båda hade tagit en del groggar då)

och annat shit. Hon kanske inte skojade..
I varje fall har jag berättat för farsan att man får en "stämpel" på sig om man går till doktorn och säger att man måste ha Diazepam utskrivet (t.ex). En s.k "misstänkt narkoman" eller hur man nu skall uttrycka sig. Är det verkligen så??
Tacksam för goda svar.
Mvh /Giff