2006-12-04, 22:21
Medlem
Q: Röker jag 1 månad fredag,lördag varje helg och röker c.a. 5ggr/kväll på dem dagarna. (Hasch) Tacksam för svar
2006-12-04, 22:37
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budpsle
Q: Röker jag 1 månad fredag,lördag varje helg och röker c.a. 5ggr/kväll på dem dagarna. Det är alltså brunt vi snackar. Tacksam för svar

Lite svårt att svara på, det vet du nog bara själv.

Om jag inte är helt utvecklingsstörd så blev något fel i ditt inlägg.
2006-12-05, 21:27
Medlem
Åter till den stora frågan om pissprov. Att man ska dricka mycket är ju välkänt, men tänkte om det kan göra nån skillnad om man häller i sig stora mängder energidryck dagarna innan/samma dag som provet ska lämnas. Är ju väldigt vätskedrivande + att dom innehåller ju lite alla möjliga ämnen som kanske kan påverka provet i rätt riktning? (testa söka men hittade inget om detta)
2006-12-10, 17:29
Medlem
ramzis avatar
jag har varit ren i ett tag sen tog ja ett bong bloss kommer det visa utslag på pisseprov ?

bles
2006-12-14, 16:51
Medlem
wääuus avatar
Hur pålitliga är dessa "skalor" med tid för hur länge skiten sitter i pisset? Vad gäller för analys?
Har fått höra av en som jobbar på ett analyslab "cannabis sitter i flera månader" och skolsyster "3-6 månader". Vet de vad de pratar om?
2006-12-14, 17:04
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budpsle
Q: Röker jag 1 månad fredag,lördag varje helg och röker c.a. 5ggr/kväll på dem dagarna. (Hasch) Tacksam för svar
När ska du testas då? Direkt efter, eller på måndagen, eller om två månader?

Jag skulle väl tippa att du är ren efter ett par veckor, om du endast röker på helgerna.
För det var vad jag tolkade av ditt inlägg. Att du under en månad skulle röka 5 ggr på fredag och lördag.
2006-12-14, 17:33
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Hur pålitliga är dessa "skalor" med tid för hur länge skiten sitter i pisset? Vad gäller för analys?
Har fått höra av en som jobbar på ett analyslab "cannabis sitter i flera månader" och skolsyster "3-6 månader". Vet de vad de pratar om?

Om du röker dagligen, eller iaf flera gånger i veckan/månaden så kan det sitta i i upp till 3 månader. Om du röker en gång så sitter det i 2-8 dagar. Allting beror på din metabolism.
Om du är smal så kan man nog säja att du blir ren rätt fort.

Erowid om cannabis i urinet
2006-12-14, 18:19
Medlem
wääuus avatar
Tack, men detta gäller altså även analys?
Undrar vad de får lära sig på analytiker/sjuksköterskautbildningen egentligen?
2006-12-14, 18:24
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Tack, men detta gäller altså även analys?
Undrar vad de får lära sig på analytiker/sjuksköterskautbildningen egentligen?

Det tror jag väl? Möjligtvis att dom kan hitta lite mindre rester av thc i blodet, men det vet jag inget om.
Undrar vad alla får lära sig i skolan? Undrar vad alla poliser får lära sig? Undrar varför ingen tänker?
2006-12-16, 22:40
Medlem
neonxs avatar
Jag jobbar extra någon dag i veckan på ett ställe, flera som röker cb och det är lite allmänt känt vilka som gör det på jobbet. Men dom sista veckorna har det blivit ett jävla tjat om pissprov från lite olika håll, bara skit snack, men man blir ändå lite nojjig, skulle inte bli allt för förvånad om det skulle bli något liknande.

Fråga: Kan dom på jobbet tvinga en att pissa bara sådär? Måste det meddelas i förväg? Jag förstår att dom inte kan tvinga mig att pissa, men kan man får sparken om man vägrar? För det skulle vara riktigt förjävlig om man en dag kom ditt och dom har en mugg i högsta hugg

/neonx
2006-12-16, 23:09
Medlem
m96mafrs avatar
Pissprov på jobbet

Citat:
Att vägra tester kan däremot vara en grund för uppsägning. Drogpolicyn är ett avtal mellan arbetsgivare och fackförbunden.
– I början hade väl en del synpunkter, men vi tycker det är bra. De som fått rehabilitering är faktiskt evigt tacksamma, säger tjänstemannaklubben Sifs ordförande Lillemor Weissmann.
När alla LO-förbunden i vintras skulle enas kring alkohol- och drogfrågor var just drogtesterna knäckfrågan. ”Generella, slumpvisa drogtester är inte tillåtna annat än då hela arbetsplatsen utgör en säkerhetsrisk.”, blev slutformuleringen i en så kallad idéplattform. Men policy och handlingsplaner ska tas fram branschvis och lokalt.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10731794.asp
2006-12-18, 07:24
Bannlyst
Hm, vet inte om detta riktigt är tråden jag skall fråga i, men för att inte skapa en ny (och jag tror det flesta har vettiga svar här) tråd så väljer jag att skriva här.

Att jag tog droger var inget mina föräldrar visste, men dem misstänkte väl lite halvt. En kväll efter DXM brakade allt, jag var HELT väck, dom länsade mitt rum, hittade det mesta (min farsa ersatte mig med svarta marknads-priser.. en vanlig förälder hade bara slängt allt), och så har dom berättat för mitt lokala soc (kan tilläggas att jag har haft kontakt med dem tidigare pga en rättegång, det är väldigt trevligt och bra folk där, så jag har bara goda erfarenheter av dem) - men grejen är, farsan berättade att jag skall snacka med doktorer "som vet om droger". Iofs så kan inte dom bestämma det, men jag har alltid gått på de möten mina föräldrar velat att jag skall gå på för att undvika tvister.

Men kommer dem att testa mig? Kan jag vägra att bli testad? Vad är mina rättigheter och skyldigheter? Det händer att jag tar lite olika saker då och då. (dvs substanser, olika typer av droger) & Morsan snackade något om att jag skulle ta pisseprov (vi båda hade tagit en del groggar då) och annat shit. Hon kanske inte skojade..

I varje fall har jag berättat för farsan att man får en "stämpel" på sig om man går till doktorn och säger att man måste ha Diazepam utskrivet (t.ex). En s.k "misstänkt narkoman" eller hur man nu skall uttrycka sig. Är det verkligen så??

Tacksam för goda svar.

Mvh /Giff

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in