2012-07-22, 13:49
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papaversomniferum
Om jag käkar några milligram sobril/oxazepam idag, hinner det gå ut till på måndag?
hur många är "några" i det här fallet?
2012-07-25, 11:18
Medlem
En fråga kring urinprover:

Om jag ska testa för substans 1,2,3 via urinprov på plats och provet för substans 4 & 5 skickas på analys kan de då screena för substans 6 trots att det inte specifikt efterfrågas? T.ex. "Oj, här fanns det visst lite substans 6 upptäckte vi trots av vi bara spanar efter substans 4 & 5." Förstår ni hur jag menar? Prover för 2 substanser skickas på analys (varav Oxykodon INTE är en av substanserna) men jag tog Oxynorm 20 mg dagligen under 3 dagar för snart 2 veckor sen, ska pissa på fredag... kan Oxykodonet spåras när det skickas på analys även om de bara ska analysera 2 specifika substanser? Eller kommer jag inte ha Oxykodon kvar alls kanske? Har varit relativt aktiv, 196 lång, 105 pannor, druckit 1,5 - 2 liter vatten dagligen etc.

Många frågor blev det visst men huvudfrågan gäller analysen av icke efterfrågade substanser. Tack!
2012-07-25, 22:11
Medlem
Hur lång tid tar det innan cannabis försvinner ur blodet? Jag har andningsproblem och går med jämna mellanrum och tar blodprov för att kolla till mitt koldioxidvärde osv och jag undrar om de på sjukhuset då kan se om jag har ätit massa hashbrownies? De lär ju inte se det antar jag, eftersom det inte är droger de letar efter?
2012-07-26, 01:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulcus
En fråga kring urinprover:

Om jag ska testa för substans 1,2,3 via urinprov på plats och provet för substans 4 & 5 skickas på analys kan de då screena för substans 6 trots att det inte specifikt efterfrågas? T.ex. "Oj, här fanns det visst lite substans 6 upptäckte vi trots av vi bara spanar efter substans 4 & 5." Förstår ni hur jag menar? Prover för 2 substanser skickas på analys (varav Oxykodon INTE är en av substanserna) men jag tog Oxynorm 20 mg dagligen under 3 dagar för snart 2 veckor sen, ska pissa på fredag... kan Oxykodonet spåras när det skickas på analys även om de bara ska analysera 2 specifika substanser? Eller kommer jag inte ha Oxykodon kvar alls kanske? Har varit relativt aktiv, 196 lång, 105 pannor, druckit 1,5 - 2 liter vatten dagligen etc.

Många frågor blev det visst men huvudfrågan gäller analysen av icke efterfrågade substanser. Tack!

Tycker inte du skall vara orolig. Självklart kan man inte upptäcka en substans man inte letar efter "av slumpen". Om testet inte är utformat för att upptäcka substans 6 så kommer det inte synas alls.

Hurvida Oxykodon kommer att ge utslag på opiater är jag inte helt säker på dock. Det är mycket möjligt, om så är fallet så är det kört för dig ändå. Om du nu blir kollad av en opiatsticka på plats.
Senast redigerad av Hysteria90 2012-07-26 kl. 01:03.
2012-07-26, 13:33
Medlem
Gjorde provet idag istället och jag har hört med tillverkare om huruvida Oxykodon ger utslag på opiater eller inte. Jag var neg på samtliga prover idag och även om Oxy skulle kollas så är det 13 dagar sedan jag tog något.
2012-07-26, 22:22
Medlem
Hej!

Jag ska ta ett drogtest om 2 veckor, har inte rökt något på 2 veckor.
Innan dess har jag rökt kanske i snitt 2-3ggr i veckan högst under 2-4 månader, och
då har det nästan alltid varit med minst 2 vänner, så det har inte varit jättestora mängder.
Hur stor chans har jag att klara mig? Har försökt dricka så mycket jag kan, och nu
när jag har 2 veckor kvar tänkte jag gå ut och springa varje kväll, då jag hört att träning
kan vara bra.

* Jag är ung
* väger 68kg
* 1,75cm lång
* Tränar ej
2012-07-31, 00:37
Medlem
papaversomniferums avatar
Jag går och lämnar urinprover för att få behålla körkortet.

Vad är oddsen för att de testar mig för etylfenidat? Borde väl vara obefintlig med tanke på att det är en relativt ny och legal substans?

Vet säkert att den inte ger utslag på amfetaminer, kokain, MDMA eller metamfetamin. Med andra ord den ger inte utslag på någon centralstimulantia på stickor.
2012-07-31, 19:35
Medlem
clawbusters avatar
ja,

Har en enkel fråga:

Dricker mindre än sällan men dem 2 senaste helgerna har jag druckit
både på fredagen och lördagen. Innan dess slutet på juni någon gång.

Hur stor är sannolikheten att jag torskar på mitt CDT test?
Dvs att jag får förhöjt värde och torskar?

Provet är om 2 veckor.
Kom gärna med input ni som vet eller har erfarenhet..
Uppskattas oerhört mycket!

Tack på förhand.
2012-08-01, 17:44
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clawbuster
ja,

Har en enkel fråga:

Dricker mindre än sällan men dem 2 senaste helgerna har jag druckit
både på fredagen och lördagen. Innan dess slutet på juni någon gång.

Hur stor är sannolikheten att jag torskar på mitt CDT test?
Dvs att jag får förhöjt värde och torskar?

Provet är om 2 veckor.
Kom gärna med input ni som vet eller har erfarenhet..
Uppskattas oerhört mycket!

Tack på förhand.
Håll dig nykter fram till provet så borde det gå galant. Det där lilla ska inte ge något oroväckande utslag om du har så pass lång tid fram till provet.
2012-08-02, 10:36
Medlem
Är en tjej som lånar en kompis konto, jag har fått ett arbete som nu kräver pissprov. Det jag är orolig för är cb.

Har under juni/juli månad rökt säg 5g utspritt, senaste röktillfället var 2-3 veckor sedan, minns fan inte exakt, bannar mig själv för detta. Men jag vet dock att det alltid var väldigt små doser, 0.1-0.2g/joint. Idiot som jag är rökte jag dock minimalt med skrap från en pipa i söndags, inte ens 0.1g ergo jag blev inte bäng. Piss den 6:e. Så frågan är: 3 veckor, 0.2g, styrketränar 4-5/veckan, 75kg. Vad tror ni? Hydrerar mig ordentligt from idag fram till dagen innan testet och blandar med B-vit.

tacksam om någon tar sig an detta då jag känner mig väldigt orolig.
2012-08-02, 18:24
Medlem
Undrar om det går fint att använda sig av hundpiss vid enkelt drogtest (stickor för hemmabruk)? Vet att det finns något ämne i människans urin som är exklusivt för just oss, men det kanske inte en vanlig sticka kan upptäcka?
2012-08-03, 15:49
Medlem
Tjenare,
Jag tänkte att jag skulle röka en joppe med några kompisar idag,men problemet är att jag börjar skolan om två veckor och det finns stora chanser att dem gör pissprov. Jag undrar helt enkelt om det är lugnt att röka i dag eller om man skall hoppa över det? blir jag ren i pisset på två veckor?
Jag har rökt två gånger och det var för tre och 6 dagar sedan. Är i behov av snabba och seriösa svar..
tack på förhand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in