Citat:
Ursprungligen postat av Ulcus
En fråga kring urinprover:
Om jag ska testa för substans 1,2,3 via urinprov på plats och provet för substans 4 & 5 skickas på analys kan de då screena för substans 6 trots att det inte specifikt efterfrågas? T.ex. "Oj, här fanns det visst lite substans 6 upptäckte vi trots av vi bara spanar efter substans 4 & 5." Förstår ni hur jag menar? Prover för 2 substanser skickas på analys (varav Oxykodon INTE är en av substanserna) men jag tog Oxynorm 20 mg dagligen under 3 dagar för snart 2 veckor sen, ska pissa på fredag... kan Oxykodonet spåras när det skickas på analys även om de bara ska analysera 2 specifika substanser? Eller kommer jag inte ha Oxykodon kvar alls kanske? Har varit relativt aktiv, 196 lång, 105 pannor, druckit 1,5 - 2 liter vatten dagligen etc.
Många frågor blev det visst men huvudfrågan gäller analysen av icke efterfrågade substanser. Tack!
Tycker inte du skall vara orolig. Självklart kan man inte upptäcka en substans man inte letar efter "av slumpen". Om testet inte är utformat för att upptäcka substans 6 så kommer det inte synas alls.
Hurvida Oxykodon kommer att ge utslag på opiater är jag inte helt säker på dock. Det är mycket möjligt, om så är fallet så är det kört för dig ändå. Om du nu blir kollad av en opiatsticka på plats.