2012-09-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Om ditt enda röktillfälle under de senaste fyra åren var för två månader sedan verkar det omöjligt att du skulle ha metaboliter kvar i ditt urin. Förmodligen visade deras sticka fel av någon anledning och detta misstag kommer de att märka vid analysen.

Har bara rökt en gång på 4 år och det var 8/7 0.3 gram grönt. Kan stickor visa fel? isf hur vanligt är det? du tror att jag kan vara lugn eller?
2012-09-10, 01:50
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Gäller det även kodein/citodon?
Gäller även kodein ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Dillaz
Har varit ren i 1.5 vecka o har hemma piss om 1 vecka ( då varit ren i 2.5 v )
Tror ni jag e safe? om inte ge mig tips ! tacksam för alla tips !!! det handlar om THC btw

Mvh
Rökte du mycket innan?
Citat:
Hur lång tid tar ca 27mg alprazolam för att lämna kroppen, inte vara spårbart i piss och blod? Eller alt. åtminstone ha halverats. Sen undrar jag även vad lyrica har för halveringstid?
Runt en vecka ungefär skulle jag tro.
Citat:
Ursprungligen postat av Dillaz
Ciao ! har en snabb fråga , de är så att jag har "Hem" piss test som farsan köpt hem , har en plan att ta polarens urin men till fråga är : det finns Negative , posetive o övrigt .. vad står de övrigt för ? är det om pisset är kallt eller ? tacksam för svar !
Vilket märke står det på stickan?
2012-09-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
och en fråga till er andra som har Dolcontin erfarenhet av pissprover speciellt vid analys

jo men nu gäller detta dolcontin. 100mg som togs på torsdag den 31a och jag lämnade urin prov som jag var grön på stickan den 6e Augusti. men dom skulle skicka provet till analys och nu undrar jag om det kommer synas något jag vägern 45kg och jag har svårt för att gå upp i vikt när det är 7dagar sen.

du nämnde dolcontin men skickade dom det provet till analys och du fick svar som negativt efter 5 dagar vid ett analystest? och inte bara stickan

Sen undrar jag om någon annan vet detta som kan svara. 7 dagar sen man tog 100mg dolcontin tog den på en torsdag och lämnade prov nästa torsdag jag vart grön på stickan men dom skickade det till analys. kommer dom hitta spår av dolcontinen eller inte?.

Om de inte specifikt letar efter substans X så kommer den inte att hittas även om det skickas på analys. Analys innebär egentligen bara en mer detaljerad undersökning av provet, oftast för att fastställa exakt vilket ämne som använts. Jag vet inte om cutoffnivåerna är lägre vid analys men 7 dagar borde vara lugnt även vid analys. Rättsmedicinalverket har för visso avancerad utrustning men de kan inte analysera hur låga nivåer som helst. I mitt fall skickade de provet på analys för att de behövde analysera en viss substans specifikt som inte kan mätas med sticka.
2012-09-10, 17:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawlessfuck
Har bara rökt en gång på 4 år och det var 8/7 0.3 gram grönt. Kan stickor visa fel? isf hur vanligt är det? du tror att jag kan vara lugn eller?
Stickor är inte hundraprocentigt säkra; det är just därför man skickar provet på analys om stickan ger utslag. Du kan vara lugn.
2012-09-10, 17:37
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Hur länge syns intag av Dolcontin (morfin) vid ett urinprov. Standardsticka hos landstinget.

Halveringstiden är 2-4h, men jag vet inte hur många dagar man kan räkna med innan man är negativ.

Läste 2-4 någonstans, men det var osäkert.

Någon som har koll?

Kan ingen hjälpa mig?
2012-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Gäller även kodein ja.

Rökte du mycket innan?

Det står bara THC, den ser ganska t " high tech " ut
2012-09-10, 21:19
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valiumvalium
Kan ingen hjälpa mig?
Det är vanligast att det har gått ut runt 2-5 dagar men efter en vecka är du garanterat ren.
2012-09-11, 15:03
Medlem
Citat:
Gäller även kodein ja.

Rökte du mycket innan?

¨

Accu sign thc heter den !
2012-09-11, 19:04
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Hur lång tid tar ca 27mg alprazolam för att lämna kroppen, inte vara spårbart i piss och blod? Eller alt. åtminstone ha halverats. Sen undrar jag även vad lyrica har för halveringstid?
Citat:

Gäller ditt svar alprazolam eller pregabalin?
2012-09-11, 20:23
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Gäller ditt svar alprazolam eller pregabalin?
Jag syftade på alprazolam. Halveringstiden på lyrica är väl bara att googla? Sen om du vill räkna ut när du är ren baserat bara på halveringstiden är ingen bra idé. Stirra dig inte blind på halveringstiden.
2012-09-12, 06:12
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Jag syftade på alprazolam. Halveringstiden på lyrica är väl bara att googla? Sen om du vill räkna ut när du är ren baserat bara på halveringstiden är ingen bra idé. Stirra dig inte blind på halveringstiden.
Ok. Tack. Det verkar krångligt i vilket fall
2012-09-13, 23:28
Medlem
Halloj!

Fick ett mess av en vän som har åkt in på blodprov efter att ha blivit tagen (detta gäller cannabis), där h*n berättade att polisen tagit mitt och andras nummer.
I ett av messen mellan oss frågade personen om var man kan hitta "tops" (toppisar), och antar att det är därför polisen tagit mitt nummer.
Har inga sms med personen som kan kopplas till cannabis.
Frågor
[1] Hur nojjig bör man vara över att de kontaktar en?
[2] Ungefärligt hur länge brukar polisen vänta med att kontakta en?

Tack på förhand!
Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in