Citat:
Ursprungligen postat av perfekto
och en fråga till er andra som har Dolcontin erfarenhet av pissprover speciellt vid analys
jo men nu gäller detta dolcontin. 100mg som togs på torsdag den 31a och jag lämnade urin prov som jag var grön på stickan den 6e Augusti. men dom skulle skicka provet till analys och nu undrar jag om det kommer synas något jag vägern 45kg och jag har svårt för att gå upp i vikt när det är 7dagar sen.
du nämnde dolcontin men skickade dom det provet till analys och du fick svar som negativt efter 5 dagar vid ett analystest? och inte bara stickan
Sen undrar jag om någon annan vet detta som kan svara. 7 dagar sen man tog 100mg dolcontin tog den på en torsdag och lämnade prov nästa torsdag jag vart grön på stickan men dom skickade det till analys. kommer dom hitta spår av dolcontinen eller inte?.
Om de inte specifikt letar efter substans X så kommer den inte att hittas även om det skickas på analys. Analys innebär egentligen bara en mer detaljerad undersökning av provet, oftast för att fastställa exakt vilket ämne som använts. Jag vet inte om cutoffnivåerna är lägre vid analys men 7 dagar borde vara lugnt även vid analys. Rättsmedicinalverket har för visso avancerad utrustning men de kan inte analysera hur låga nivåer som helst. I mitt fall skickade de provet på analys för att de behövde analysera en viss substans specifikt som inte kan mätas med sticka.