2009-12-31, 13:59
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B_F_G
Prov för droger såklart, med misstanke att jag tagit ecstasy.
Jag har inget direkt svar men kan dela med mig utav hur jag tänker.

2c-b är en psykadelisk drog men är ändå besläktat med amfetamin. Gör dom en screening vid provet vilket dom oftast gör (vid urinprov iaf) så kan det ge utslag på amfetaminer. Om det nu ger utslag på amfetaminer så kan de även se exakt vilken substans som ligger bakom det positiva utslaget.
2009-12-31, 14:02
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
okey nu är det så att jag ska till soc på måndag, för att jag torskade på cb och benzo när jag var inlagd på psykhem i 3 veckor... blev utskriven för över 2 månader sedan( jag som trodde att dom hade lagt ner det...?) tror ni att dom kommer kräva pissprov? och om, så är det ganska tveksamt om det är lugnt att röka på torsdag(nyår ju vafan:/) och (kanske) göra pissprov på måndag? det är ju 4 dagar emellan liksom... och jag har inte rökt på... ja vafan är det lite mer än 3 månader sedan nu....

ge mig råd
Jag kan ge dig ett råd. Bedöm själv om det är bra eller inte.

Om de nu vill ha urin ifrån dig så säg bara att du precis har pissat och kan inte pissa. Då kommer de förmodligen skjuta upp provet och då har du ännu längre tid att bli ren.
2010-01-02, 01:13
Medlem
B_F_Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag har inget direkt svar men kan dela med mig utav hur jag tänker.

2c-b är en psykadelisk drog men är ändå besläktat med amfetamin. Gör dom en screening vid provet vilket dom oftast gör (vid urinprov iaf) så kan det ge utslag på amfetaminer. Om det nu ger utslag på amfetaminer så kan de även se exakt vilken substans som ligger bakom det positiva utslaget.

Okej, tack för svaret. Får hoppas på det bästa helt enkelt!
2010-01-02, 12:58
Medlem
Rabbahs avatar
Såg inte denna tråden förrän nu !

Kommer att fortsätta få lämna prover under en längre tid, personen som lämnar burken till mig tittar inte på medans jag gör det utan står utanför med öppen dörr etc.

Jag skall pissa i ett par flaskor som jag kommer att förvara någonstans? Vart lämpar sig det bäst att bevara urin, kylskåp, i nåt skåp ?

Tänkte använda kryddburkar som jag urinerar i innan det blir dags för prov, sedan klämma fast burken intill skrevet med hjälp utav sjukhustejp.

Vad tror ni om denna tekniken? Kanske skulle jag modifiera burken så att jag inte får kiss på händerna när jag öppnar burken. Urinet kommer att vara kallt så hur skall jag göra för att få det varmt, hälla varm vatten från kranen på burken minutrar innan det är dags? Har ni fler tips ?

Kanske fungerar det om man pissar först och sen häller i lite vatten i det ?

Sen undrar jag ifall det går att förvara kisset i månader utan att det blir äckligt, illaluktande. Vet att efter ett par år luktar det snuskigt illa

Har ni annat att komma med så är det väldigt uppskattat.

MVH
2010-01-02, 21:02
Medlem
Smash3rs avatar
Gäller högkostnadsskydd om man ska pissa? Har ju ett case..
Hade varit skönt att komma undan billigare. Någon som vet något om detta skydd kan gälla en patient som är under rehab?

Då blir det mycket lättare för mig att ta om mitt körkort och sluta hänga på flashback!
2010-01-04, 15:02
Medlem
Nu har jag inte rökt cannabis på en månad (plus/minus någon dag). Tror ni det är lugnt att ringa psykmottagningen för urinprov nu?

Innan har jag rökt i stort sett varje dag i 2 år.
2010-01-06, 01:40
Medlem
Om man går till läkaren självmant för att ta urinprov för att se om man är frisk (alltså för att kolla efter sjukdomar), kollar de då efter knark?
2010-01-06, 02:17
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemicalien
Om man går till läkaren självmant för att ta urinprov för att se om man är frisk (alltså för att kolla efter sjukdomar), kollar de då efter knark?
nej
2010-01-06, 02:20
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Nu har jag inte rökt cannabis på en månad (plus/minus någon dag). Tror ni det är lugnt att ringa psykmottagningen för urinprov nu?

Innan har jag rökt i stort sett varje dag i 2 år.
Lugnt är det definitivt inte. THC lagras länge i kroppen, speciellt efter långvarigt användande.
2010-01-06, 02:27
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Gäller högkostnadsskydd om man ska pissa? Har ju ett case..
Hade varit skönt att komma undan billigare. Någon som vet något om detta skydd kan gälla en patient som är under rehab?

Då blir det mycket lättare för mig att ta om mitt körkort och sluta hänga på flashback!
Beror på vad för sorts högkostnadsskydd och vart du ska pissa.
2010-01-06, 11:30
Medlem
Hej.
Jag har urinprov imorgon (torsdag)

Jag har intagit 2-3st benso piller för cirka 2 veckor sedan. Minns dock ej vad dom hette men lagomt starka kan jag säga att dom var iaf.

Vad tror ni? Och hur länge tror ni det tar innan jag blir ren?

:edit. Hjälper citroner att bli ren mot benso och amfetamin åxå?
Senast redigerad av Ratanka 2010-01-06 kl. 12:08.
2010-01-06, 14:56
Medlem
Nu ställer jag en fråga som säkert har blivit besvarad men jag tröttnade efter 15 sidor av den här tråden. Väldigt bra tråd för övrigt.

Ponera att man rökt en joint varje dag i ett år och slutar efter nyår, vilket jag har gjort, hur lång tid tar det innan man är ren och klarar ett pissprov?

Tack för svar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in