2009-10-09, 15:59
Medlem
blueblizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesjohn
Ne alltså jag menade inte så, säg att vi drar i oss lite lördag kväll och några pilsner. Nykter söndag runt lunch och opåverkad så blir man tagen, men helt klar i skallen. Säg att blåset visar alkohol och att blodprov tas. Kommer då cannabisen synas? Det är det jag menade och att jag har svårt att tänka mig det!

varför ska dom ta blodprov om blåset är positivt ?
Liknande sak hände dock en kompis till mig. Åkte bil och blev stoppad av snuten. Blåste rent men dom tog in han på blodprov för "hans blick flackade" typ. Han hade rökt 3 dagar innan och åkte dit för drograttfylla.

För att svara på din fråga skulle ja tro att dom kollar efter droger i blodet oavsett anledning till blodprovet. Hittar dom då något åker du givetvis dit för de.
2009-10-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr0pz
vet inte om jag har postat rätt men om jag inte har så förlåt.. jag ska skaffa lägenhet via soc och då undrar jag om dom villl ha urinprov innan eftersom jag har torskat på ringanarkotika brott tidigare men blivit av med allt de där med soc för de hände för 2 år sen, men jag röker fortfarande därför är jag lite orolig.... hoppas ni kära fbare kan hjälpa med med svar skulle uppskattas väldigt mycket då jag är desperat efter en egen lägenhet

någon som vet ?
2009-10-10, 23:56
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr0pz
någon som vet ?
Det kan säkert vara olika från kommun till kommun och från sekreterare till sekreterare men tror inte att dom vill att du skall pissa. Har dom inga misstankar om att du har börjat med droger igen eller så så ser jag ingen idé att ta drogtest på dig.

Du kan ju alltid fråga soc.. Men då får du ju fråga lite smart tex: Vad krävs av mig? Vilka krav ställer ni på mig?

Säg gärna att du vill ha det skriftligt. Om inte drogtest är med där så tror jag inte att dom får ta up på dig.
2009-10-11, 05:16
Medlem
Q: Är det lättare att torska hos polisen än soc?
A: JA. Polisen har av någon anledning mycket lägre gränsvärden för sina prover.

Bullshit. Polisen och socialen använder sig av samma provstickor. Måste vara bland det dummaste jag hört..!
2009-10-11, 13:22
Medlem
frukosteras avatar
Inte jag, men en polare...
Vet att ikto har lång halveringstid, men 2mg borde gå ut på 16 dagar?
Det är analys.
2009-10-11, 13:28
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesMyDear
Q: Är det lättare att torska hos polisen än soc?
A: JA. Polisen har av någon anledning mycket lägre gränsvärden för sina prover.

Bullshit. Polisen och socialen använder sig av samma provstickor. Måste vara bland det dummaste jag hört..!
Jag tror att TS syftade på analys. Där kan man se mindre mängder än på vanliga skit-stickor.

Citat:
Ursprungligen postat av frukostera
Inte jag, men en polare...
Vet att ikto har lång halveringstid, men 2mg borde gå ut på 16 dagar?
Det är analys.
Det hoppas jag med. Det borde gå ut på den tiden ja.. Om man nu inte har dålig ämnesomsättnig..
2009-10-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Det kan säkert vara olika från kommun till kommun och från sekreterare till sekreterare men tror inte att dom vill att du skall pissa. Har dom inga misstankar om att du har börjat med droger igen eller så så ser jag ingen idé att ta drogtest på dig.

Du kan ju alltid fråga soc.. Men då får du ju fråga lite smart tex: Vad krävs av mig? Vilka krav ställer ni på mig?

Säg gärna att du vill ha det skriftligt. Om inte drogtest är med där så tror jag inte att dom får ta up på dig.

dom har inga misstankar alls, var länge sen nu också. tack för tippsen man
2009-10-16, 11:35
Medlem
petters avatar
Nu ska jag tyvärr förstöra en av dem grundläggande reglerna som gäller drogtester. Dvs att cannabis bara syns ett par dagar i blodet. Jag var positiv efter mer än tio dagar och då hade jag bara rökt ett par dagar i sträck. Skitkul att få hem dom och böter efter ett halvår, jag trodde att jag hade gått fri på det där..
2009-10-16, 12:36
Medlem
Slugger71s avatar
Cannabis syns upp till 30 dagar om man rökt på ordentligt...

snuten tar blod från vissa när de kört bil eftersom det är bara då man kan fällas för drograttfylleri...
2009-10-17, 04:16
Medlem
Har en fråga....

Om man har haft uppehåll 2-3månader sedan tar man något centralstimulant.
Hur länge sitter det i pisseprov?
2009-10-17, 07:31
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eriksson1907
Har en fråga....

Om man har haft uppehåll 2-3månader sedan tar man något centralstimulant.
Hur länge sitter det i pisseprov?

2-5 dagar MAX.
2009-10-17, 08:41
Medlem
2-5 dagar?

Jag trodde det gick ut på kanske några timmar, ett dygn~~

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in