2023-11-26, 01:50
Medlem
Detta är en av många floskler som Israel använder sig av idag. De är moraliska då man släpper flygblad och informerar palestinierna om att deras bostäder skall bli bombade, och de har därför frånsagt sig allt ansvar för deras handlingar.

Med denna logik så har även tyskarna frånsagt sig allt ansvar för dina handlingar, då man gång på gång varnade judarna om repressalier om de inte lämnade landet. Många valde att lämna, samtidigt som en stor mängd människor föredrog att vara kvar.

Israel påpekar också ofta att ingen vill ta emot palestinierna för att de är så dåliga människor.

Samtidigt var det inte heller någon som ville ha judarna.

- Är tyskarna helt fria från ansvaret för de hundratusentals döda judar som dog när de allierade valde att bomba infrastruktur vilket resulterade i svält och sjukdom?
- Om inte tyskarna kan frisäga sig från ansvar, då bör rimligtvis inte Israel kunna göra det heller?
Citera
2023-11-26, 01:54
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix

- Är tyskarna helt fria från ansvaret för de hundratusentals döda judar som dog när de allierade valde att bomba infrastruktur vilket resulterade i svält och sjukdom?
- Om inte tyskarna kan frisäga sig från ansvar, då bör rimligtvis inte Israel kunna göra det heller?

Vad svamlar du om? I ditt för övrigt helt ointressanta exempel så blir väl ändå engelsmännen och amerikanerna som blev ansvarsbefriade?
Citera
2023-11-26, 02:02
Medlem
Skogsvattes avatar
Dum tråd som inte hör hemma i revisionism, men jag antar att det finns en viss logik i ditt resonemang, om vi låtsas att förintelselegenden faktiskt är på riktigt. Å andra sidan kan jag inte dra mig till minnes att judarna någonsin "varnades" för att stanna kvar i Tyskland. Däremot arbetade NSDAP-Tyskland aktivt för att främja judisk utvandring fram tills 1940/1941. Om vi låtsas att en sådan varning utfärdades och att de som stannade kvar faktiskt förföljdes och dödades (vilket, åter igen, är en förintelsefantasi som saknar historiografisk grund), men tyskarna ändå inte slapp sitt straffansvar, så kan naturligtvis inte heller israelerna frias från ansvar för sitt mycket mer verkliga folkmord på palestinier.
Citera
2023-11-26, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Vad svamlar du om? I ditt för övrigt helt ointressanta exempel så blir väl ändå engelsmännen och amerikanerna som blev ansvarsbefriade?

Nej. Då tyskarna gång på gång förmedlade att man ville slänga ut judar, och rekommenderade människor att lämna, så har man helt frånsagt sig allt ansvar för det som skett därefter.

Detta är logiken som Israel använder sig av i Gaza. Då man släppt flygblad eller sprängt en låtsasbonb på huset, så vet människorna där att det är dags att lämna. Lämnar de inte så får de skylla sig själva, och detta anser man är en moralisk handling.
Citera
2023-11-26, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Dum tråd som inte hör hemma i revisionism, men jag antar att det finns en viss logik i ditt resonemang, om vi låtsas att förintelselegenden faktiskt är på riktigt. Å andra sidan kan jag inte dra mig till minnes att judarna någonsin "varnades" för att stanna kvar i Tyskland. Däremot arbetade NSDAP-Tyskland aktivt för att främja judisk utvandring fram tills 1940/1941. Om vi låtsas att en sådan varning utfärdades och att de som stannade kvar faktiskt förföljdes och dödades (vilket, åter igen, är en förintelsefantasi som saknar historiografisk grund), men tyskarna ändå inte slapp sitt straffansvar, så kan naturligtvis inte heller israelerna frias från ansvar för sitt mycket mer verkliga folkmord på palestinier.

Ja, vi måste ju först låtsas att förintelsemyten faktiskt har skett.

Det var en implicit varning genom att man kommunicerat en vilja att exportera parasiterna till diverse olika nationer, och att man samtidigt underlättat för alla människor som velat lämna på egen hand fram till kriget drog igång på riktigt.

Om någon försöker boka flygstol och hotell till mig som är inneboende, och bor på min väns soffa samtidigt som jag snor hans pengar, så ser jag det som en implicit varning och rekommendation att det är dags att lämna.
Citera
2023-11-26, 03:27
Ja, Hitler ville ju först deportera judarna till Madagaskar. Kanske hade varit en bättre matchning än mitt i smeten av MÖ?

Men ja, de använder exakt samma politik som nazisterna gjorde. Mam vill även undvika rasblandning och när Palestinier gifter sig med en Israeler så blir det ett jävla liv.
Citera
2023-11-26, 08:43
Medlem
Citat:
Detta är en av många floskler som Israel använder sig av idag. De är moraliska då man släpper flygblad och informerar palestinierna om att deras bostäder skall bli bombade, och de har därför frånsagt sig allt ansvar för deras handlingar.

Med denna logik så har även tyskarna frånsagt sig allt ansvar för dina handlingar, då man gång på gång varnade judarna om repressalier om de inte lämnade landet. Många valde att lämna, samtidigt som en stor mängd människor föredrog att vara kvar.

Israel påpekar också ofta att ingen vill ta emot palestinierna för att de är så dåliga människor.

Samtidigt var det inte heller någon som ville ha judarna.

Men var det inte så att tyskarna hetsades till döda judarna? Att det var helt okey om några judar dödades? Nu är jag inte jätte insatt i det, men läste någonstans att tyskarna hade en jätte propaganda att judarna var onda! Bland annat i skolor, tidningar, filmer m.m. Därför var det inte mer än rätt de dödades.

De hade till och med i NSDAP partiprogram att de hade rätt att döda dem, eftersom de motarbetade Tysklands intressen. Hur kan det frånta tyskarnas ansvar med de redan klargjorde att de ville döda judarna?
Citera
2023-11-26, 08:54
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Nej. Då tyskarna gång på gång förmedlade att man ville slänga ut judar, och rekommenderade människor att lämna, så har man helt frånsagt sig allt ansvar för det som skett därefter.

Detta är logiken som Israel använder sig av i Gaza. Då man släppt flygblad eller sprängt en låtsasbonb på huset, så vet människorna där att det är dags att lämna. Lämnar de inte så får de skylla sig själva, och detta anser man är en moralisk handling.

Men din hedning…
Du svamlade ju om att tyskarna var ansvarsbefriade i ett sammanhang där amerikanerna och engelsmännen först fällt flygblad sedan bombat.
Citera
2023-11-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catlawd
Ja, Hitler ville ju först deportera judarna till Madagaskar. Kanske hade varit en bättre matchning än mitt i smeten av MÖ?

Men ja, de använder exakt samma politik som nazisterna gjorde. Mam vill även undvika rasblandning och när Palestinier gifter sig med en Israeler så blir det ett jävla liv.

Ja, likväl så har de ju sitt område i Sibirien att flytta till. Sedan så får juden ha sin etnostat, men den vita mannen skall vara utan?

Enda skillnaden mellan sionister och nazister är väl att nazisterna inte begick folkmord för att de ville.
Citera
2023-11-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Men var det inte så att tyskarna hetsades till döda judarna? Att det var helt okey om några judar dödades? Nu är jag inte jätte insatt i det, men läste någonstans att tyskarna hade en jätte propaganda att judarna var onda! Bland annat i skolor, tidningar, filmer m.m. Därför var det inte mer än rätt de dödades.

De hade till och med i NSDAP partiprogram att de hade rätt att döda dem, eftersom de motarbetade Tysklands intressen. Hur kan det frånta tyskarnas ansvar med de redan klargjorde att de ville döda judarna?

Judarna förklarade krig mot Tyskland år 1933. Därav var judarna en ockuperad fientlig styrka inom landets gränser, och det är fullt naturligt att sätta denna antagonistiska styrka i någon sorts förvaring, detta har alla länder gjort så länge man kunnat.

Att juden hade oproportionelig makt över bankväsendet, media och politiken samtidigt som man förpestade den tyska kulturen med dekadens är ju ett faktum. Bokbålen handlade ju om att bränna denna dekadenta bög- och translitteratur som man ansåg vara skadlig för samhället.

Om man ser till hur samhällets fördärv har accelererat sedan intåget av bögerier, där vi nu inte längre kan definera män och kvinnor, så måste jag ändå säga att de hade en poäng.
Citera
2023-11-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Men din hedning…
Du svamlade ju om att tyskarna var ansvarsbefriade i ett sammanhang där amerikanerna och engelsmännen först fällt flygblad sedan bombat.

Fast Tyskland har redan frånsagt sig allt ansvar genom att vilja exportera juden till vem som än velat ha dem. Frånsägandet av ansvar trumpas därför av Tyskland, då man var först att göra det.

Om jag redan frånsagt mig allt ansvar för diverse handlingar, och du kommer och frånsäger dig ditt ansvar för dina handlingar så kommer ju då, självklart, inte ansvaret falla tillbaka på mig.

Nu är det ju också tveksamt om amerikanerna och engelsmännen frånsade sig ansvaret för bombningen av försörjningsvägar, vilket resulterade i döda judar genom svält och tyfus.
Citera
2023-11-26, 14:10
Medlem
Citat:
Judarna förklarade krig mot Tyskland år 1933.

Så du menar att en enda tidningsartikel om ”war” som faktiskt bara handlade om att judarna skulle bojkotta tyska butiker och varor skulle vara likställt en militär krigsförklaring…? Och har du ens begrunda varför judarna uppmanade till denna bojkott….? Hur hade naziregimen behandlat judarna före detta….?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in