2023-11-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Varför får jag beröm över min North Face som "klär mig" folk stirrar extra nog när man är ute jämfört när jag hade någon skitjacka som bara värmde kroppen? Min självkänsla ska vi inte gå in på utan hur MASSAN reagerar på val av märke.

Därför att "MASSAN" är fattig, annars skulle dom inte bli imponerade av en North Face.

När ska folk inse att folk som verkligen har pengar inte har något behov av att skylta med det, och definitivt inte i form av något wannabe märke som North Face.
Seriöst, du kan inte på fullaste allvar försöka påstå att du får uppmärksamhet pga en North Face jacka? Eller är det verkligen så jävla illa att folk lägger märke till en jacka som går för 1500:- på närmaste rea?
Citera
2023-11-26, 02:48
Medlem
Jag bär en ”Bergens”, från Norge.
Den är dyr, slitstark o varm. Finns löstagbar kapuschong ock!
Diskret symbol på ärm o bröst.
Hittad i återvinningen😊
Runt 5 K pris🤔
Citera
2023-11-26, 03:35
Medlem
Citat:
Varför får jag beröm över min North Face som "klär mig" folk stirrar extra nog när man är ute jämfört när jag hade någon skitjacka som bara värmde kroppen? Min självkänsla ska vi inte gå in på utan hur MASSAN reagerar på val av märke.

Får du beröm för att ha köpt en dyr jacka, skulle det vara någon sorts prestation av dig?
Citera
2023-11-26, 04:35
Medlem
zombie-nations avatar
Har en jacka från Jula. Kostade 100 kr. Hoppas folk fattar det så jag slipper bli rånad.
Citera
2023-11-26, 04:53
Medlem
Ja herregud. Glöm inte statusen nu.
Citera
2023-11-26, 05:45
Medlem
Kvalite kostar.

Man väljer en bra, snygg vinterjacka så att man inte fryser.
Citera
2023-11-26, 05:56
Medlem
Hade jag bott i Norrland hade jag brytt mig väldigt mycket om värme, vattentäthet, att den andas, möjlighet till lager på lager kvalitet.

Nej, alla märken du räknade upp är bra märken North Face, HH, Haglöfs - lägg till Fjällräven.

Bor du i Gäteborg, Malmö och västkusten måste jackan tåla väta och snöblandat regn och blåst. I Stockholm är det inte riktigt samma väder så där kan du inte vara lika noggrann.
Citera
2023-11-26, 07:21
Medlem
Det är ju ett viktigt val i den mening att en bra jacka är värt att lägga några extrakronor på det får jag ju hålla med om.
Citera
2023-11-26, 08:35
Medlem
jugbandbluess avatar
vet att detta är bögforumet men ett tips i all välmening är att köpa en fodrad arbetsjacka som vinterjacka. oftast mer hållbar, vattenavvisande och prisvärd än vanliga vinterjackor
Citera
2023-11-26, 08:40
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Är valet av jacka viktigare än vad man tror när man är ute på streetsen inte bara pga hur varm den är utan också vilket märke och vad det förmedlar för massan?

Givetvis spelar det roll, framförallt hos ungdomar och andra som behöver externa attribut för att kompensera sina upplevda tillkortakommanden. För vissa är det viktigt.

Kläder har alltid fungerat som statussymbol och för att skicka signaler till omgivningen om vem du är. Vad som dock hänt under den omedelbara sentiden är att alla kan klä sig i statussymboler till följd av kopior och avbetalning. Att varumärken och sociala medier har spätt på karusellen om människan som vandrande reklampelare har sannolikt försämrat förutsättningarna för gemene man då vi nu jämför oss med kändisar istället för med Kalle längre ner på gatan.
Citera
2023-11-26, 08:42
Medlem
Muppetys avatar
Bara blattar bryr sig, kanske nån svenne-bög...
Citera
2023-11-26, 09:14
Medlem
Hygrotorks avatar
Är North Face sån jacka som dräggäng brukar råna folk på? Eller krävs det dyrare jackor för det?

Sen förstår jag inte grejen med såna pluffsiga gråa eller svarta jackor, ser ju skittråkiga ut. generellt klär sig folk så jävla tråkigt och konformativt på vintern.

Om det är för sin förmåga att vara värma finns där väl fler vettiga alternativ.

Skaffa en snygg rock istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in