2023-11-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Är det någon i stor-Stockholms området som drabbats av beslag i närtid?
Nej inte alls. Det blir mycket att någon har hört av någon i tråden. Jag tror så klart ingen sitter och hittar på att de fått brev beslagtagna däremot är jag ytterst tveksam till att det blivit vanligare. För övrigt är det ju att rekommendera att använda en säljare som vet vad bra stealth verkligen innebär
Citera
2023-11-25, 15:04
Medlem
jimmiejugends avatar
Ser många inlägg i andra forum som handlar om beslagtagna försändelser och brev från polisen men ingenting om husis än så länge. Någon som hört annat?
Citera
2023-11-25, 15:06
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Alltså tror det är den vanliga paranoian människor får varje år angående posten, ja beslagen har nog ökat några få procent i somliga delar av landet men inte alla. Med tanke på att majoriteten av de inom postnord vägrar leka polis så är det nog inte många som snitchar, ingen här i min stad iallafall.
Men det närmar sig jul så nu är det ju exitscam dags för 20-30% av alla säljare precis som varje år, sedan kan det vara att man har span på sig, att brevbäraren tar drogerna till sig själv etc.

Finns väldigt många potentiella orsaker, men så mycket farligare har det inte blivit som folk tror.
Har inte hört någon av de som köper att något försvunnit utöver när deras packare hade dött, sedan en som jag är 100 på har span. Eller så har man köpt av en idiot som inte vet innebörden av "stealth"t
Annars är det svårt att misstänka drogbrev om det inte är uppenbart, typ hål, lukt, skrammel av tabletter och ingen vakuumpackning etc....

Men en sån här tråd kommer varje år nu så chill..
Och angående att bara neka: Det spelar ingen roll längre, även om du nekar att du beställt eller kan kontrollera vem som skickat droger till dig så kan du dömas ändå. Vi bor ju i DDR nu om ni missat det...

Du kan inte dömas utan medgivande eller någon form av teknisk bevisning. Huruvida polisen går in och gör husis för att dom beslagtagit några knarkbrev låter jag vara osagt och det beror nog på fall till fall. Det räcker inte med att ett brev blivit postat till din address dock. Det är bara att förneka så kommer det ett brev om att förundersökning lagts ner veckan därpå.
Citera
2023-11-25, 15:09
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Ser många inlägg i andra forum som handlar om beslagtagna försändelser och brev från polisen men ingenting om husis än så länge. Någon som hört annat?

Blev telefonförhör för mig. Känns som att det finns risk för husis då nästa beställning blir tagen men har ingen aning.
Citera
2023-11-25, 15:15
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Blev telefonförhör för mig. Känns som att det finns risk för husis då nästa beställning blir tagen men har ingen aning.

Fy fan, det blir att städa hemma då.
Citera
2023-11-25, 15:22
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmiejugend
Fy fan, det blir att städa hemma då.

Min gissning är att de som bor på små orter eller städer som är allmänt befriade från kriminalitet är de som löper risk. Jag bor själv i en stad där polisen har mindre att göra och har tid för att kriga mot pundare och partyknarkare. Har märkts att det är där deras fokus ligger just nu i media.
Citera
2023-11-25, 15:29
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Min gissning är att de som bor på små orter eller städer som är allmänt befriade från kriminalitet är de som löper risk. Jag bor själv i en stad där polisen har mindre att göra och har tid för att kriga mot pundare och partyknarkare. Har märkts att det är där deras fokus ligger just nu i media.

Bäst att vara på säkra sidan.
Citera
2023-11-25, 15:43
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Har märkt att fler och fler får sina brev beslagtagna när dom beställer dödsknark på nätet. Har även hört rykten att man just nu har speciella insatser emot knarkbrev på vissa ställen (södra sverige av vad jag hört). Vad exakt är det som händer och hur länge tror vi detta kommer hålla på?

Ny lag sedan årsskiftet som gör att alla i postkedjan kan polisanmäla vid misstanke. Kaliber i P1 gjorde två program om det nyligen men där lät det som att knappt ingen visste om det i september när intervjuer gjordes. Antar att de kanske börjat informera nu...

Klippt från hemsidan
"Den omarbetade postlagen som började gälla vid årsskiftet innebär att alla som är postombud, likt Emiliano, nu får larma polis om de misstänker något illegalt i ett brev eller paket. Lagen gäller alla; från brevbärare till postombud, och anställda på de stora terminalerna runt om i landet."

https://sverigesradio.se/avsnitt/kna...-mot-sin-vilja

Edit: programmet var rätt informativt för övrigt så rekommenderar för den som vill veta mer.
Senast redigerad av Chinotto 2023-11-25 kl. 15:46.
Citera
2023-11-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainu
Tjenis.

Jag själv har fått ett brev beslagtaget. Det kom som ett vanligt "knarkbrev" men i det var det bara en lapp från polisen. Jag vet inte påföljderna utav detta, det var en väldigt liten mängd.

Kan någon vänlig själ möjligtvis PMa mig om tips eller kunskaper om påföljder eller vad nu som sker.

Det kanske bara lägga ner när det gäller sådan liten mängd?
Neka, neka, neka. Det är polisen som måste bevisa att du har beställt knark. Töm hela bostaden på knark och rensa hela din dator och mobil på allt som kan kopplas till beställningen.

Kan lika gärna vara någon kollega på jobbet som vill göra dig illa…
Citera
2023-11-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Är det någon i stor-Stockholms området som drabbats av beslag i närtid?

Nä men har varit med om att mina paket tagit konstiga "genvägar" - i närtid. Bor i söderort och många paket som legat i typ segeltorp har gått upp till rosersberg och sen tillbaka till min brevterminal helt utan förklaring med flera dagars delay. Kanske mycket av polisens operationer görs i rosergsberg tillsammans med tullhundar från arlanda. Obs, beställer ingen knark.
Citera
2023-11-25, 20:22
Medlem
När jag jobbade på ett postombud ringde vi polisen när vi fick in brevpostförskott med spice i. Polisen kom och hämtade dessa försändelser. Tack vare er här pä flashback och Google kunde vi ta reda på vad dessa försändelser innehöll. Vi hade koll på vilka som var missbrukare i vårt område.
Citera
2023-11-25, 20:59
Bannlyst
En kran på dark web skriver att polisen genomför en riktad insats sedan flera veckor tillbaka.
Det är flera kranar som drabbats.

Ni som köpt knark och fått leverans bör städa undan och kasta eventuella beställningar. Samt hålla er rena. Det kan vara så att polisen släpper igenom vissa kuvert för att kunna inleda span på er. Och sen ta in er på pissprov.

Inte värt o förstöra framtiden för några tabletter,gram hasch,eller ladds skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in