Citat:
Ursprungligen postat av
nidna
men du menar att dom kan kolla dator och telefon bara sådär, blir det inte ett telefonsamtal först och behövs det inte ett beslut från åklagare för att kunna kolla min dator. Jag är inte så teknisk så vet inte hur man rensar allt utan att det hittas?
Jo de gör dom. Eller kan göra. Blev själv av med en stor mängd sömntabletter för några år sedan. Sen blev de husis 4 st kom och vände upp och ner på allt. Dom plocka med sig en del elektronik och kartonger.
Men tänk på att de nu är 1200 pers som är misstänkta för brott enligt polisen. Lär ta rätt lång tid, sen delar dom ju såklart ut allt till kommunpoliserna. Dom kan även komma fram till dig på gatan och säga att du ser påverkad ut, även om du inte är det. Sen åker dom hem till dig och letar.
Nu vet jag inte hur stor mängd du hade, men zolpidem kan du ha ganska mycket av innan fängelse kommer på tal. Brukar räknas som rohypnol i straff tabellen. Man kan googla strafftabell narkotika sen välj bilder, sen får du upp tabellen där så utgår du från rohypnol på listan. Fick själv bara ett kort straff. Men är du tidigare ostraffad och har arbete och allt sånt så ska du inte oroa dig alls. Böter på sin höjd. På denna typ av brott så är inte bevisbördan så hög tyvärr.
Sen vet jag också att de sjuka är att samhället är så skevt, man får liksom ingen hjälp alls av läkare idag. Hade själv behövt stilnoct men de skrivs ut mindre och mindre. Så är inte förvånad alls att fler söker sig till svarta apotek. Många som tar för medicinsk bruk för att kunna fungera som människa i vardagen. I min mening är de skillnad på bruk och missbruk. Många som tar normal dos och följer FASS rekommendationer. Men då är man kriminell bara för man vill funka. Riktigt sjukt.
Som sagt oroa dig inte, neka och säg du inte beställt något. Har du historik kvar i datorn så erkänn istället och må dåligt för det i förhör. Detta förutsätter i så fall att dom tar datorn med. Tar dom inte datorn så neka. Men är man ärlig brukar rätten vara schysst. Som sagt dom kräver inte mycket bevis på denna typ av brott.