2024-02-02, 19:43
Medlem
Om alla är duktiga nu och ser till att massposta kuvert innehållande halstabletter och Alvedon till sig själva så kommer grisarna drunkta i jobb och de kommer förstås få ge upp denna massövervakningsidioti. Jag är själv ingen som håller på med sån här skit men yttrandrandefrihet och frihet från statligt överförmynderi är viktiga frågor.
Citera
2024-02-02, 19:44
Medlem
asfaltgosses avatar
Jag tror inte man behöver oroa sig speciellt mycket, beroende på vad och vilken mängd man beställt. Säg att jag skulle beställa 100 zopiclone och de öppnar just det brevet så tror jag inte de kallar till förhör eller gör husrannsakan. Vad är straffvärdet på det? Dagsböter förmodligen. Orkar de verkligen slösa resurser på sånt smått? Tror inte det. Sen borde iofs alla vendors se över sin stealth tycker jag. Det finns ju massor av sätt att förbättra försändelserna på.
Citera
2024-02-02, 20:23
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Om alla är duktiga nu och ser till att massposta kuvert innehållande halstabletter och Alvedon till sig själva så kommer grisarna drunkta i jobb och de kommer förstås få ge upp denna massövervakningsidioti. Jag är själv ingen som håller på med sån här skit men yttrandrandefrihet och frihet från statligt överförmynderi är viktiga frågor.

Håller med dig, alla borde göra det några gånger. Som du säger, då lär dom tröttna. Alternativt beställa massa till myndighetens personal så dom inser att vem som helst kan beställa i ens namn. Då blir dom dessutom även misstänka för brott.
Citera
2024-02-02, 20:27
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Det kan bli en husrannsakan men jag skulle inte noja upp mig över det så länge du har städat hemma och inget som direkt anknyter dig till köpet (antar att du köpte med kryptovaluta). Vad du än gör så ska du inte erkänna något om polisen kommer och knackar på, det kan låta läskigt med en potentiell rättegång med varje gång som polisen gör liknande beslag så är det nästan uteslutande de som erkänner strafförläggande som åker fast.

Jag var i en liknande situation för 10-år sedan när polisen kom och knackade på och vände upp och ned på precis allt. Vägrade erkänna något och de sa att då kommer det minsann kunna bli en rättegång och efter några månader blev fallet nedlagt för att mitt urin & blodprov var negativt och de hittade ingenting hemma.

Det hjälper inte att sitta hemma paranoid och vänta på Kling & Klang så lev som du brukar men undvik att ta något olagligt, gå till doktorn och försök att få sömntabletter utskrivet.

Varför fick du lämna både piss och blod? Kört bil eller?
Citera
2024-02-02, 20:34
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Kan lova er att cirka 70% av detta är även doping som dem beslagtagit.

Pappa ska ha sitt röka så chansa bör man annars dör man
Citera
2024-02-02, 20:35
Medlem
GeneralKloss avatar
Dubbelpost
Citera
2024-02-02, 20:37
Medlem
GeneralKloss avatar
Tyvärr Aftonbladet men intressant, Alla beslagtagna brev var dock väldigt lika förpackade så är de möjligen från samma vendor ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ojas-pa-lukten
Citera
2024-02-02, 20:38
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
men du menar att dom kan kolla dator och telefon bara sådär, blir det inte ett telefonsamtal först och behövs det inte ett beslut från åklagare för att kunna kolla min dator. Jag är inte så teknisk så vet inte hur man rensar allt utan att det hittas?

Jo de gör dom. Eller kan göra. Blev själv av med en stor mängd sömntabletter för några år sedan. Sen blev de husis 4 st kom och vände upp och ner på allt. Dom plocka med sig en del elektronik och kartonger.

Men tänk på att de nu är 1200 pers som är misstänkta för brott enligt polisen. Lär ta rätt lång tid, sen delar dom ju såklart ut allt till kommunpoliserna. Dom kan även komma fram till dig på gatan och säga att du ser påverkad ut, även om du inte är det. Sen åker dom hem till dig och letar.

Nu vet jag inte hur stor mängd du hade, men zolpidem kan du ha ganska mycket av innan fängelse kommer på tal. Brukar räknas som rohypnol i straff tabellen. Man kan googla strafftabell narkotika sen välj bilder, sen får du upp tabellen där så utgår du från rohypnol på listan. Fick själv bara ett kort straff. Men är du tidigare ostraffad och har arbete och allt sånt så ska du inte oroa dig alls. Böter på sin höjd. På denna typ av brott så är inte bevisbördan så hög tyvärr.

Sen vet jag också att de sjuka är att samhället är så skevt, man får liksom ingen hjälp alls av läkare idag. Hade själv behövt stilnoct men de skrivs ut mindre och mindre. Så är inte förvånad alls att fler söker sig till svarta apotek. Många som tar för medicinsk bruk för att kunna fungera som människa i vardagen. I min mening är de skillnad på bruk och missbruk. Många som tar normal dos och följer FASS rekommendationer. Men då är man kriminell bara för man vill funka. Riktigt sjukt.

Som sagt oroa dig inte, neka och säg du inte beställt något. Har du historik kvar i datorn så erkänn istället och må dåligt för det i förhör. Detta förutsätter i så fall att dom tar datorn med. Tar dom inte datorn så neka. Men är man ärlig brukar rätten vara schysst. Som sagt dom kräver inte mycket bevis på denna typ av brott.
Citera
2024-02-02, 20:46
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Det kan bli en husrannsakan men jag skulle inte noja upp mig över det så länge du har städat hemma och inget som direkt anknyter dig till köpet (antar att du köpte med kryptovaluta). Vad du än gör så ska du inte erkänna något om polisen kommer och knackar på, det kan låta läskigt med en potentiell rättegång med varje gång som polisen gör liknande beslag så är det nästan uteslutande de som erkänner strafförläggande som åker fast.

Jag var i en liknande situation för 10-år sedan när polisen kom och knackade på och vände upp och ned på precis allt. Vägrade erkänna något och de sa att då kommer det minsann kunna bli en rättegång och efter några månader blev fallet nedlagt för att mitt urin & blodprov var negativt och de hittade ingenting hemma.

Det hjälper inte att sitta hemma paranoid och vänta på Kling & Klang så lev som du brukar men undvik att ta något olagligt, gå till doktorn och försök att få sömntabletter utskrivet.
vadå "fixa sömntabletter" utskrivet kompis? finns inga doktorer som gör sådant sedan väldigt långt tillbaka.
Citera
2024-02-02, 20:50
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Jag tror inte man behöver oroa sig speciellt mycket, beroende på vad och vilken mängd man beställt. Säg att jag skulle beställa 100 zopiclone och de öppnar just det brevet så tror jag inte de kallar till förhör eller gör husrannsakan. Vad är straffvärdet på det? Dagsböter förmodligen. Orkar de verkligen slösa resurser på sånt smått? Tror inte det. Sen borde iofs alla vendors se över sin stealth tycker jag. Det finns ju massor av sätt att förbättra försändelserna på.
bror aina lägger 100% av sina resurser på att haffa ringa nark det kan jag svära på.
Citera
2024-02-02, 21:34
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse

Dom där dagsböterna kan bli redigt saftiga ska du veta. Har blivit rena guldkossan för polisen. Ungefär som när dom kör hastighetsövervakning.
Citera
2024-02-02, 23:11
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
bror aina lägger 100% av sina resurser på att haffa ringa nark det kan jag svära på.

Ja då lär de får händerna fulla om de hittar paket på posten med så små mängder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in