2023-11-24, 19:11
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Ohh fan?
Är det så det skall fungera idag nu menar du? Alla skall knalla ner som några getto negrer och stå i gathörnen och vänta in sina kunder? Sedan slåss om vilka gator som tillhör vilket gäng och Polisen har ingen som helst chans till spaning på detta?
Du verkar inte ha tänkt ut det något vidare va?

Hur skall vi andra göra som sitter i andra länder då för att få fram våra varor på ett säkrare och bra sätt som skyddar våra kunder här de hämtar ut sina brev hos postis?
Nu får man ju nästan räkna med att ungefär vart tredje eller vart fjärde paket inte når fram och det är inte helt billigt med frakten heller när man skall skicka nytt.

Så finns det några bra tips så tas de gärna emot.
Men gathörnet avstår nog de allra flesta från.
Jag körde darknet i många år innan mina brev började konfiskeras, nu besöker jag några av dom hundratals öppna drogscenerna som finns i landet istället då får jag iaf behålla mina grejer.

Ännu en satsning mot kriminalitet som slog igen som en rävsax.
Citera
2023-11-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tainu
Tjenis.

Jag själv har fått ett brev beslagtaget. Det kom som ett vanligt "knarkbrev" men i det var det bara en lapp från polisen. Jag vet inte påföljderna utav detta, det var en väldigt liten mängd.

Kan någon vänlig själ möjligtvis PMa mig om tips eller kunskaper om påföljder eller vad nu som sker.

Det kanske bara lägga ner när det gäller sådan liten mängd?
Du kan inte straffas för det om du nekar. De kan inte bevisa att det är du som har beställt det.
Citera
2023-11-24, 19:44
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Ohh fan?
Är det så det skall fungera idag nu menar du? Alla skall knalla ner som några getto negrer och stå i gathörnen och vänta in sina kunder? Sedan slåss om vilka gator som tillhör vilket gäng och Polisen har ingen som helst chans till spaning på detta?
Du verkar inte ha tänkt ut det något vidare va?

Hur skall vi andra göra som sitter i andra länder då för att få fram våra varor på ett säkrare och bra sätt som skyddar våra kunder här de hämtar ut sina brev hos postis?
Nu får man ju nästan räkna med att ungefär vart tredje eller vart fjärde paket inte når fram och det är inte helt billigt med frakten heller när man skall skicka nytt.

Så finns det några bra tips så tas de gärna emot.
Men gathörnet avstår nog de allra flesta från.

Det var faktiskt just på detta sätt knarkförsäljningen fungera innan postknarket äntrade arenan.
Det är tyvärr ingen lagstadgad rättighet att knarka så du får ta och knata dig ut på en gata och köpa knark på det gamla beprövade sättet. Jag själv återgick till det gamla hederliga sättet igen fast spetsat med ny teknik. Nu kontaktar jag knark araben via snap så står han och väntar med knarket i en mörk gränd. Mycket smidigare och snabbare än att köpa postorderknark faktiskt.
Citera
2023-11-24, 20:29
Medlem
När jag var på jobb och skulle fixa en monitor på Postombud så stod personalen där och luktade på några paket som de misstänkte luktade narkotika.
De pratade sinsemellan om att kontakta polisen.
Senast redigerad av Sskrruvdrucken 2023-11-24 kl. 20:42.
Citera
2023-11-24, 20:40
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
När jag var på jobb och skulle fixa en mo iror så stod personalen där och luktade på några paket som de misstänkte luktade narkotika.
De pratade sinsemellan om att kontakta polisen.

Haha vad är det du säger?! Står dom och nosar på pakteten?? Peppra dom redigt med Santa marias pepparmix så sätter vi knarkspanarna ur spel ett tag.
Citera
2023-11-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Haha vad är det du säger?! Står dom och nosar på pakteten?? Peppra dom redigt med Santa marias pepparmix så sätter vi knarkspanarna ur spel ett tag.

Jag skrev fel. Jag var på jobb hos ett postombud.
Citera
2023-11-24, 20:52
Medlem
Citat:
Tjenis.

Jag själv har fått ett brev beslagtaget. Det kom som ett vanligt "knarkbrev" men i det var det bara en lapp från polisen. Jag vet inte påföljderna utav detta, det var en väldigt liten mängd.

Kan någon vänlig själ möjligtvis PMa mig om tips eller kunskaper om påföljder eller vad nu som sker.

Som någon skrev tidigare, om du nekar så kan du inte bli skyldig till brott.
Däremot kan du få en påhälsning av polisen (husrannsakan), nästa gång kanske dom släpper genom ditt knarkbrev med flit. Sedan när du har fått brevet hem så kommer dom knackande på dörren. Helt korkade är dom inte.
Citera
2023-11-24, 21:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
När det gäller kriget mot drogerna har regeringen så fruktansvärt dålig koll. Hur fan skulle det hjälpa om de tar brev här och där? Då har du folk som köper via nätet som istället rör sig ut på gatan och kanske blir tungt kriminella istället när de hamnar i de kretsarna. Drogerna har redan vunnit det här kriget som pågåttt i 100år. Kolla hur det gick för alla länder som var stenhårda och satte dit folk för småsaker. Sverige kommer snart se ut som Mexiko med karteller som styr landet om man fortsätter tro att det hjälper att "sätta hårt mot hårt" Detta gör de kriminella tuffare istället. Bara kolla på tusentals exempel på hur det gått när man försökt det på andra ställen.

Politikerna borde se The Wire. Eller läsa på om drogpolitik. Det enda som visat sig fungera till viss del är tvärtemot att gå hårt mot hårt, att man legaliserar droger och lägger pengar man sparar in på att jaga småknarkare och smålangare och lägger de pengarna på att hjälpa folk ur sitt missbruk istället som Portugal gjorde=gängkriminaliteten sjönk i botten, mindre överdoser och massvis med folk fick hjälp att komma ur sitt missbruk. Detta är fakta men som vanligt är svensken för naiv.

Att gå på de som beställer på posten är de sista man borde gå på. Langarna tjänar fortfarande sina pengar och det gör det bara värre för beställarna om de tvingas ha direkt kontakt med langarna. Många som kan falla dit på andra droger då eller bli langare själva mm.
Citera
2023-11-24, 21:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jag har fått flera paket tagna med några månaders mellanrum vilket endast resulterat i ett brev som informerar om beslaget, inte ens ett samtal från polismakten.

Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Dom har blivit av med sitt knark. För mig blev det ett kort förhör via telefon självklart utan påföljd.

Bra att veta. Det var längesedan jag köpt något men bra att veta att de inte kan straffa en. Men kommer väl bli värre när de inte får sälja kratom mer, vilket jag brukar då det är dunder mot kronisk värk, bättre än oxy som jag fick av sjukvården. Då åker jag nog fast. Det är ju mycket bulk.
Citera
2023-11-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Har märkt att fler och fler får sina brev beslagtagna när dom beställer dödsknark på nätet. Har även hört rykten att man just nu har speciella insatser emot knarkbrev på vissa ställen (södra sverige av vad jag hört). Vad exakt är det som händer och hur länge tror vi detta kommer hålla på?

De har fått börja släppa händer i terminalerna utan misstanke. Tidigare riktade man in sig på specifika leveranser/länder/typer av försändelser.

Numera skickar de ut hundarna på allt, men självklart inte dygnet runt, men de söker mera generellt.
Citera
2023-11-24, 22:21
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Tjenis.

Förneka, säg att någon har använt ditt kort utom din vetskap.
Citera
2023-11-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Jag har fått flera paket tagna med några månaders mellanrum vilket endast resulterat i ett brev som informerar om beslaget, inte ens ett samtal från polismakten.

Det där låter som tullverket och är det lagliga grejer så tejpar dom tillbaka med gultejp och skickar med en flyer om kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in