2023-12-19, 10:55
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Du verkar prata paketsortering. Jag pratar brevsortering inom UPU anslutna aktörer. Är en stor skillnad.

Nu var det ett tag sedan jag inne och snoka i deras process som du säkert förstår. De skiljde på brev med plastremsa. Alltså sådana som typ räkningar kommer i. Där var i princip det full auto på. Fast det som skulle klassats som knarkbrev på den tiden. Där har jag för mig att det var mer manuell sortering. De sorterades på distrikt eller postnummer först. Sedan hämtade en postgosse dom och gjorde sista sorteringen själv.

Hur knarkbreven sorteras idag vet jag faktiskt inte riktigt eftersom jag antar det blivit rejäla ombyggndader pga av ändrat postflöde.

Hur som helst gåtan med med dom små hålen återstår. Kan någon bekräfta som är insatt i dagens system att dom kör in någon snakekamera eller liknande genom dom?
Citera
2023-12-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Alla mina paket med lagligt innehåll har den senaste tiden stoppats av tullen för kontroll. Jag har aldrig någonsin råkat ut för detta förut.

Från nov-dec har tullen sina största operationer på paketsidan, troligen därför.
Citera
2023-12-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonspel
har du hamnat på polisens lista över knarkbrev, exempel om säljare sparat adresser och torskat.
Alla dessa adresser är i databas även hos posten numera. Och larmas då.
De söker igenom. Nytt system dom börjat med.

Det är inte längre fritt fram om man hamnar i dessa listor. De ligger på span numera

Är det specifikt adressen som det larmas på eller namnet också?
Citera
2023-12-19, 20:40
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
har du hamnat på polisens lista över knarkbrev, exempel om säljare sparat adresser och torskat.

Det är inte längre fritt fram om man hamnar i dessa listor. De ligger på span numera

Vart kommer din info ifrån?
Citera
2023-12-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan

Hur som helst gåtan med med dom små hålen återstår. Kan någon bekräfta som är insatt i dagens system att dom kör in någon snakekamera eller liknande genom dom?

Undrar över detta jag med.
Citera
2023-12-19, 22:25
Medlem
Citat:
Det frågade jag inte om, men skulle tro de allt, adress, namn såklart, eventuelt personnummer med
när dom kollat namn och adress.
Men kan inte säga med säkerhet. Men ni är under span om ni hamnat i dessa order som säljare inte tömt. Nya grejjer

Tvivlar jag inte på, har inte ens försökt lägga beställning till min adress sen jag fick beslagtaget senaste gången. Har dock sedan ett beslag i Juli fått hem paket både till min egna adress och till en annan adress i mitt egna namn så det måste verkligen vara toknytt om det du säger stämmer. Sedan jag åkte på nytt beslag i höstas har jag inte beställt något hem till mig själv utom lappar då som är typ helt omöjliga för dom att ta
Senast redigerad av blueberrypancakes 2023-12-19 kl. 22:29.
Citera
2023-12-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrypancakes
. Sedan jag åkte på nytt beslag i höstas har jag inte beställt något utom lappar då som är typ helt omöjliga för dom att ta
Men om du är flaggad bör rimligtvis all post gås igenom?
Citera
2023-12-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumshot
Men om du är flaggad bör rimligtvis all post gås igenom?

Även om man öppnar brevet är det inte säkert att man hittar lapparna. Jag tror dock inte dom öppnat det alls, har inte sett ut så iaf.

Kanske bidrar jag till att posten/polisen som garanterat läser här inne skapar nya rutiner genom att låta dom veta att det finns narkotika som levereras extremt diskret men antar att dom får nys om det i vilket fall
Senast redigerad av blueberrypancakes 2023-12-19 kl. 22:40.
Citera
2023-12-19, 23:14
Medlem
-
Senast redigerad av blueberrypancakes 2023-12-19 kl. 23:22.
Citera
2023-12-20, 00:18
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Från nov-dec har tullen sina största operationer på paketsidan, troligen därför.

Tack för info, hade missat detta.

Citat:

Troligtvis inte, jag håller inte på med droger. Finns det andra sätt att hamna på en lista över individer som ska kontrolleras?
Citera
2023-12-20, 12:44
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Lätt att sprida skitsnack i en tråd där paranoian fått fäste. Men kom igen...
Citera
2024-01-30, 07:26
Medlem
FredochFrids avatar
Fick för kännedom i veckan hem brev från Polisen om att man tagit misstänkt försändelse i beslag. Innehållet kommer skickas på analys, därefter troligen förverkas, står det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in