2023-11-24, 16:52
Medlem
Stämmer att mer stoppas nuförtiden i alla fall.
Citera
2023-11-24, 17:12
Medlem
tainus avatar
Tjenis.

Jag själv har fått ett brev beslagtaget. Det kom som ett vanligt "knarkbrev" men i det var det bara en lapp från polisen. Jag vet inte påföljderna utav detta, det var en väldigt liten mängd.

Kan någon vänlig själ möjligtvis PMa mig om tips eller kunskaper om påföljder eller vad nu som sker.

Det kanske bara lägga ner när det gäller sådan liten mängd?
Citera
2023-11-24, 17:19
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
För att andra fraktbolag inte använder sig av frimärken?
Menade mer att man får ta sina affärer på hörnet istället, det är så den Svenska staten vill ha det, öppen försäljning istället för diskreta brev direkt i lådan.
Citera
2023-11-24, 17:30
Medlem
Det får vi hoppas. Hur svårt kan det vara? Bara att låta knarksökhund söka av försändelserna. Napp varje gång.
Citera
2023-11-24, 17:31
Medlem
Ko-vid-19s avatar
En kompis har beställt och inte fått hem det. Hänt några gånger i alla fall. Innan funkade det alltid, säger han.
Citera
2023-11-24, 18:02
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Ca 30% av alla knarkpaket beslagtas nu för tiden.

Var har du hört det?
Citera
2023-11-24, 18:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Menade mer att man får ta sina affärer på hörnet istället, det är så den Svenska staten vill ha det, öppen försäljning istället för diskreta brev direkt i lådan.
Ja det har du rätt i, kanske blir mer sånt om inte detta bara är en tillfällig satsning som lugnar ner sig.
Citera
2023-11-24, 18:09
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Ohh fan?
Är det så det skall fungera idag nu menar du? Alla skall knalla ner som några getto negrer och stå i gathörnen och vänta in sina kunder? Sedan slåss om vilka gator som tillhör vilket gäng och Polisen har ingen som helst chans till spaning på detta?
Du verkar inte ha tänkt ut det något vidare va?

Hur skall vi andra göra som sitter i andra länder då för att få fram våra varor på ett säkrare och bra sätt som skyddar våra kunder här de hämtar ut sina brev hos postis?
Nu får man ju nästan räkna med att ungefär vart tredje eller vart fjärde paket inte når fram och det är inte helt billigt med frakten heller när man skall skicka nytt.

Så finns det några bra tips så tas de gärna emot.
Men gathörnet avstår nog de allra flesta från.
Citera
2023-11-24, 18:22
Medlem
Fått ett brev plockat under senaste månaden. Aldrig hänt innan.
Citera
2023-11-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad har hänt med dem du känner som fått paket beslagtagna?

Sedan tänker jag mer på knarkbrev som något som går som brev och således inte drar till sig samma uppmärksamhet. Dvs små mängder, kanske några kartor tram.
Jag har fått flera paket tagna med några månaders mellanrum vilket endast resulterat i ett brev som informerar om beslaget, inte ens ett samtal från polismakten.
Citera
2023-11-24, 18:38
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad har hänt med dem du känner som fått paket beslagtagna?

Sedan tänker jag mer på knarkbrev som något som går som brev och således inte drar till sig samma uppmärksamhet. Dvs små mängder, kanske några kartor tram.

Dom har blivit av med sitt knark. För mig blev det ett kort förhör via telefon självklart utan påföljd.
Citera
2023-11-24, 18:45
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Ohh fan?
Är det så det skall fungera idag nu menar du? Alla skall knalla ner som några getto negrer och stå i gathörnen och vänta in sina kunder? Sedan slåss om vilka gator som tillhör vilket gäng och Polisen har ingen som helst chans till spaning på detta?
Du verkar inte ha tänkt ut det något vidare va?

Hur skall vi andra göra som sitter i andra länder då för att få fram våra varor på ett säkrare och bra sätt som skyddar våra kunder här de hämtar ut sina brev hos postis?
Nu får man ju nästan räkna med att ungefär vart tredje eller vart fjärde paket inte når fram och det är inte helt billigt med frakten heller när man skall skicka nytt.

Så finns det några bra tips så tas de gärna emot.
Men gathörnet avstår nog de allra flesta från.

Nu beskriver ju knark-kungen bara den faktiska verkligheten och inte sin egna utopi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in